Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger

SFX

Recommended Posts

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vet både Susanne og lo:co har rimelig greie resultater å dele :)

Ellers traff jeg både Miriam og Pippin&Symra med Symra idag! Koselig å få flere fjes bak nickene :)

Jeg stilte Otto i champ, og det ble 1-2 CK og 3BHK, mens Villa debuterte i åpen med 1-3 uten CK. Kun utdelt 3 CK til tispene i dag. Men vi hadde en trivelig opplevelse i ringen! Dommeren var i godt humør og alle var glade :) Har hatt en superkoselig dag med masse skravling, og storgleder meg til Letohallen!

Skrevet
Tia ble BIM med cacib og cert! Slo en import fra USA (Thornapple) som har gjort det veldig bra, så er superfornøyd.

mathiastullogparken004-1.jpg

Vi så dere, gratulerer..

Malledyret fikk en blå, og det er bedre enn gul (som ikke er helt uvanlig at vi får) :rolleyes:

Skrevet
Tia ble BIM med cacib og cert! Slo en import fra USA (Thornapple) som har gjort det veldig bra, så er superfornøyd.

Grattis, grattis :).

Malledyret fikk en blå, og det er bedre enn gul (som ikke er helt uvanlig at vi får) :rolleyes:

Fiiineste malledyret det :).

Jeg handlet en svensk hannhund til 2. BHK og championat, mens Babs ble 4. beste tispe i sin debut som veteran :D. Hun ble også beste veteran (i rasen altså - uplassert i BIS). Pappa Boss (Willy's pappa altså) ble beste hannhund med CACIB og endte som BIM, slått av samme tispe som også slo ham i BIR & BIM på den svenske briardspesialen i høst :). Willy's halvsøster Mysti ble 2. beste tispe :D.

Ellers kan nok Susanne røpe resultatet sitt selv :P. Jeg har også hilst på Symra - hun er sååå vakker :P.

Skrevet

Grattis med BIM, Cert og Cacib på Tia! Hun er skjønn :)

Min championtispe Foxy ble BIM med Cacib for dommer Rodi Hübenthal i dag, og det er jeg strålende fornøyd med! :)

Skrevet

Vi må tilbake i morgen...

Dvs. Moby ("far i huset") ble faktisk gruppevinner i dag!! Og det var såklart langt over enhver forventning med spansk dommer i rasen og en portugiser i gruppa'..

Stilte også champ.tispen min, og hun ble 2, beste tispe - noe jeg også er strålende fornøyd med, såklart.

Så NÅ er valgets kvaler - bade på nytt igjen - men han skal da luftes opptil "mange" ganger før han skal inn i ringen igjen, eller bare la han sove (som han er kjempeflink til akkurat nå).

Og kjenner jeg meg selv og min latskap rett - sove for både han og meg...

Susanne

Skrevet

Phoebe tok sitt andre cert i dag :)

Vet desverre ikke mer enn det, hadde det litt travelt på jobb i dag da oppdretteren ringte. Men jeg er fantastisk stolt av min vakre, nydelige hund :) gleder meg til å se henne igjen. Håper på champion neste gang!

Gratulerer med gode resultater alle sammen!

Skrevet

Gratulerer som gruppevinner, Susanne! :P Lykke til i morgen!

Og gratulerer med certet PhoNuLi ;)

I tillegg: lykke til til dere som stiller i morgen!

Guest Belgerpia
Skrevet

Grattis til alle supre resultater...

Bare for å teste lyset i kamera så ble aussiene brukt som testobjekt - deriblant Tia - ble ikke så halvgalt med litt justering etterpå...... Grattis med BIM forresten.

aIMG_2815.jpg

Skrevet
Grattis til alle supre resultater...

Bare for å teste lyset i kamera så ble aussiene brukt som testobjekt - deriblant Tia - ble ikke så halvgalt med litt justering etterpå...... Grattis med BIM forresten.

Takk! Tok bilde av noen doggis-hunder.

nkkkongsvinger059.jpg

nkkkongsvinger294.jpg

nkkkongsvinger282.jpg

Skrevet

Fine bilder dere hatt, skjønner godt at lysforholdene er vanskelige...

Ellers er jeg spent på flere resultater ;)

Skrevet

Grattis! Pen hund og flink handler = suksess ;):P

Gratulerer til alle andre med flotte resultater!

Skrevet

Stilte ikke Linus pga pelsen, men Hampus reddet familiens ære med BIM, CACIB og knall kritikk.

Kjempefornøyd!

Skrevet

For mitt vedkommende var det ikke mye å skryte av. Her røyk vi ut med blått alle mann. Til og med en GUL, og som vi kunne lese av kritikken var det mye pga bevegelser. Det paradokse her er at den "gule" hunden vant BIS-bevegelser for en rase-dommer på en spesial med over 90 påmeldte tidligere i sommer ;)

Ja, det kommer nok veldig an på øyet som ser gitt :P

Men jeg fikk iaf med meg en rosett hjem og den sto det "utstillingsdeltager" på. Vi holdt på å daue av latter :P:P Den skal få "hedersplass" i bilen min så ALLE kan se at jeg iaf deltar :P

Gratulerer til alle som har fått fine resultater :P

BTW: det tikket akkurat inn en melding her at BIS-hunden var "min" rase :P

Skrevet

Godt Tøfflus, for jeg skulle akkurat til å spørre om noen viste om BIG/BIS plasseringer?

For vår del gikk det helt ok. Nr 5 i åpen klasse (19stk i klassen) m/ CK. Og det er jeg forsåvidt fornøyd med. Vi og hadde dommer som var fargeglad (men han kastet dog ikke ut alle med blått) men at de ble gitt to gule er høyst(!) uvanlig. Som regel reagerer man litt om det gies over 6stk blå.

Gratulerer til alle andre med flotte resultater. ps; Susanne - jeg stod ved ringen din da du gikk i champ. klassen i går. Og jeg må bare si at hannen din er helt nyydelig - vel fortjent BIG (og mer til i dag kanskje?)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...