Gå til innhold
Hundesonen.no

Satt oss på valpeliste hos Bravestaff! :D


Guest Luckystaff

Recommended Posts

Guest Luckystaff

jeg og samboeren har akkurat satt oss opp på valpeliste hos Bravestaff i fredrikstad...så sommeren neste år blir det mest sannsynelig en liten staffegutt på oss!! :) kan nesten ikke vente!! håper tiden går fort!!

er det noen andre som har hunder derfra?

----

Paige skal parres med en sveitsisk champion som heter Luke...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Har ikke hund derfra, men har sett mye på siden deres. jeg får en staffegutt om 7 uker, og er usikker på hva jeg skal kalle ham :) Diezel er et navn som har hengt lenge, men nå begynner jeg å bli usikker igjen :)

Ellers så var jeg innom alle oppdrettersidene som står oppført på nkk og canis, pluss oppdretterne sine linker, så jeg antar at jeg har sett på alle nettsidene til oppdrettere som har hjemmesider. Jeg synes det er det som skal til, og mer enn så det, for at man skal finne de perfekte oppdretterne.

Hva skal dere bruke hunden deres til? Jeg tenkte spor, redning og/eller agylity. Har ikke bestemt meg, men først og fremst skal vi gjennomføre valpekurset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

heisann...

og gratulerer med valp! :punk: hvor skal du hente din fra?

vi tenkte vel egentlig først og fremst på å ha en familiehund og turkamerat, men pga god stamme regner jeg med vi kommer til å prøve oss på utstilling også etterhvert...;) blir kjempe spennende...også hadde jeg planer om å delta på noen kurs da...hadde vært gøy å lære spor for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

kjempe nydelige! :punk:

Camo var tøft...;) Vi har litt brainstorming for tiden når det gjelder navn siden vi kan bestemme navnet helt selv...har kommet fram til noe vi liker...blant annet disse:

- Bravestaff's Cantona

- Bravestaff's One In a Million

- Bravestaff's Løkky Luke (faren heter Luke)

- Bravestaff's Max Power

Valpen skal ha et navn som utstråler mot, styrke, vilje osv...kom gjerne med forslag...er lenge til vi får han, men gud så morro å planlegge! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavnet mitt har jeg fått bestemme også :punk: Han skal hete Nutricula`s Buddy Best Mate. Har lyst til å kalla ham Buddy, men det er allerede en staff her på Stord som heter Buddy og Stord er en liten plass hvorav jeg vet om er tre staffer her... Så Buddy kan han ikke hete, men jeg lieker det på kennelnavnet.

Jeg ville kennelnavnet skulle fremheve kameratskapen og hengivenheten som rasen har ;)

Men samboeren min og jeg ble nettopp enige!! Til ære for Tone S sine forslag har vi bestemt oss for Tyson ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

hehe..Tyson er tøft...

bor på et lite sted i Østfold vi da...såvidt jeg vet er det bare en staff her, og det er ei tispe...så sånnsett står vi helt fritt til å kalle den hva vi vil...Liker foreløpig Bravestaff's Løkky Luke best...men vet ikke om det blir Løkky eller Luke til daglig! :punk: liker begge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samboeren min og jeg ble nettopp enige! Til ære for Tone S sine forslag har vi bestemt oss for Tyson :)

Tyson er tøft.. :D

edit:

Luckystaff: Løkky er et fint navn, jeg hadde ikke valgt det til daglig, hvis dere er ute etter navn som utståler styrke og vilje og slikt. Løkky tenker jeg på som en hund som har blitt "reddet", hvis du skjønner hva jeg mener..? :)

Løkky Luke er ett tøft navn, men jeg hadde brukt Luke til daglig.. Min mening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

det skal jeg gjøre...men er fortsatt lenge igjen til vi får han da...:) foreldrene blir parret i januar/februar...:)

så om vi liker Bravestaff's Løkky Luke nå, så er det jo faktisk ikke sikkert det passer på valpen når vi møter han! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan jo også hende. Jeg var så dum og glemte meg ut. Trodde valpene skulle være leveringsklare i desember/januar. Men pluttselig kikket jeg innom hjemmesiden deres for jeg syntes det var rart at hun ble parret i august og jeg mente de gikk drektige i tre måneder ca. Jeg fikk skjokk og bannet og steikte (jeg har nordlandsdialekt) en sen ettermiddag jeg og sambo slappet av på sofaen. Han fikk skjokk og lurte på hva som feilte meg. Ute av stand til å svare, kvalt av lykkerus blandet med fortvilelse om hvordan jeg skulle få dette til, hikstet jeg frem at valpene blir leveringsklare rundt 20 november. Han trodde jeg hadde kontroll på dette, men det måtte jeg rødmende innrømme at det hadde jeg da altså ikke :) Men uansett- valp blir det og vi begge er kjempespente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

hehe...:D sånn kan det gå...men så lenge dere har tid til den så er det jo greit. :)

Skjønner godt at du ble i lykkerus da! :) Hvilken av valpene er det dere skal ha? vet dere det ennå? så de hadde ulike farger rundt halsen...:D

er det førstegangshund for dere og? er det for oss, og vi har fått noen rare kommentarer på at vi valgte akkurat staffen...den er jo så krevende osv...men svarer nå bare at jeg har lest MASSE og har planer om å delta på endel kurs osv med den jeg da...:D de fleste rundt meg syns staffen ser skummel ut, men da tviler jeg på at de kjenner no særlig til den...:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av valpene er det dere skal ha? vet dere det ennå? så de hadde ulike farger rundt halsen...:)

er det førstegangshund for dere og?

Det blir den valpen med enten blått eller gult "halsbånd" Skal utover på torsdag å se, men må vente med å velge til førstemann har valgt <_< Kanskje like greit, så slipper iveren å lure meg til å kjøpe den "søteste" av dem. Selv om de alle ser like ut :)

Er første hund vi har sammen og sambo har ikke hatt hund før, men jeg har hatt hund siden jeg var 8, så det tror jeg nok skal gå så fint så :P Uansett... er det noe man trenger råd og hjelp med så er ikke doggis så langt unna. Skal gå valpekurs så får jeg bestemme meg hva jeg vil gjøre. Vil ha en hund av flere grunner. Ikke bare fordi jeg elsker hunder og ønsker å ha en i den lille "familien" i leiligheten (sambo, meg og en maine coon), men også for å ha noen å jobbe med, lære sammen med å oppnå ting med, da mener jeg mellom hund og eier. Håper jeg ikke blir ALTFOR overbeskyttende ovenfor valpen... noe jeg er truende til. Blir jo lille bebisen min <3 :P (ikke heng meg for menneskeliggjøring, jeg mente det ikke slik *panikk*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...