Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjestebok


LindaM

Recommended Posts

Jeg må ha det inn med teskje!

Kan noen være så snille å forklare meg i punkt og prikke hvordan jeg legger inn en gjestebok på en hjemmeside?

Jeg har prøvd meg frem før, men da får jeg bare en link :blush:

Vil gjerne ha en gjestebok med ikke alformye reklame.. og at det er enkelt, greit og oversiktlig :)

EDIT: jeg trenger visst hjelp til fotogalleri og Blogg også jeg! :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er ikke så veldig inn i One.com til å vite akkuatt når jeg ikke er så kjendt med demmes oppsett. Men det må vel gå ann å legge til link et eller annen plass. Uansett så tror jeg det kanskje er flere her inne som bruker one.com,å dem vil nok være bedre til å svare på dette enn meg.... Lykke til håper det løser seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager du hjemmesiden? Koder du selv, bruker du Frontpage eller Dreamweaver? Bruker du frames eller iframes? Bruker du et ferdig oppsett/hjemmesideeditor på nettet?

Av gratis gjestebøker vil jeg anbefale cybertools.se - den kan du endre ganske mye på designet selv, den er helt enkel og grei, og det lille som er av reklame synes ikke så godt. Dessuten har jeg aldri opplevd at de har nedetid, i motsetning til f.eks. nuffe.net som er nede "hele tiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Ilosoft, som følger med.. har dreamweaver, men får ikke koblet opp linkene til hjemmesiden..

Frames eller Iframes?? Ehm.. jeg er ikke akkurat sånn inne i sånne ting altså :blush:

Jeg har brukt en 'layout' som er på one.com fra før :)

Ja, som jeg sa så er jeg ikke helt inne i 'sånne ting' så jeg må ha det inn med teskje :blush:

*Skjekker ut cybertools.se*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Ilosoft kan jeg ingenting om, men hvis det ligner på Freewebs sin editor vil du ikke kunne legge inn gjesteboka i selve designet, da blir det en link fra menyen i stedet. Men som sagt, det kan være annerledes i Ilosoft.

Har du link til hjemmesiden sånn som den ser ut nå? Da kan det være lettere for oss å finne ut hvordan det fungerer...

Min personlige mening er at det er like greit å lære seg å kode selv eller bruke et program som Frontpage eller Dreamweaver - da har man mye mer kontroll på design osv på siden, og det er mye lettere å legge inn "eksterne" ting som blogg, fotoalbum og gjestebok. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke får koblet opp linkene til hjemmesiden - mener du at du ikke får til å bruke ftp-programmet som er integrert i Dreamweaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. hvordan skal jeg forklare dette da? :)

ilosoft er et program som du kan kode selv i også. Da bruker man vanlighvis notepad :)

her er link til et bilde jeg tok av hvordan programmet ser ut :)

om det ikke hjalp noe særlig kan jeg også legge ut link til hjemmesiden, om du ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lage trommevirvler* men første trippelpost ;)

-------------------------------------------------------

Ingen som kan hjelpe meg? ;)

om det er komplisert og forklare, dette er HTML koden til gjesteboken(står det i allefall): <!-- Guestbook Code Start -->

<a href="http://www.contact.cybertools.se/guestbook.asp?id=30068">Gästbok</a>

<!-- Guestbook Code End -->

Den skal jeg liksom lime inn.. har gjort det, men da blir det bare link på hjemmesiden :D

Noen som vil hjelpe meg? :D *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Jeg vet ingenting om gjestebøker, men innbiller meg at de er bygd opp rundt en database som jeg tror du ikke kan administrerere fra hjemmesiden din. Slik jeg forstår det må du logge deg inn med brukernavnet og passordet som du har fått fra cybertools.se og administrere gjesteboka v h a cybertools sitt brukergrensesnitt (sette rettigheter, lage layout osv). Linken du limer inn vil bare sende dine besøkende til din gjestebok på cybertools.se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :blink:

Men om du ser på Wesminster sin hjemmeside så har hun gjesteboken inne på siden :)

Jeg koder selv og bruker tables hvor jeg kan bestemme hvilken side som skal vises hvor, og da velger jeg å lage en table som viser gjesteboka i stedet for å skrive sideinnholdet rett inn (som jeg har gjort på f.eks. "fotoalbum"). Sånn for å forklare det enkelt. Hvis du har litt forståelse av hva HTML-koder er og går inn på kildekodene (høyreklikk -> vis kildekode) på forskjellige sider skjønner du hva jeg mener. Og om du legger ut linken til hjemmesiden din kan vi gjøre det samme og dermed blir det enklere for oss å finne ut om det i det hele tatt går an å legge gjesteboka inn på siden din og fremdeles beholde det ytre designet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker www.nuffe.net

Enkel og grei!

Du legger inn linken til gjesteboken din istede for en ny side. Så den blir http://www.chalila.net/*

* = den linken du får når du har "mekka" gjesteboka de

Edit, dersom du skal ha www.blogtown.se gjør du det på samme måte, åpner bloggen og kopierer linken dit og limer den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lage trommevirvler* men første trippelpost :blink:

-------------------------------------------------------

Ingen som kan hjelpe meg? :)

om det er komplisert og forklare, dette er HTML koden til gjesteboken(står det i allefall): <!-- Guestbook Code Start -->

<a href="http://www.contact.cybertools.se/guestbook.asp?id=30068">Gästbok</a>

<!-- Guestbook Code End -->

Den skal jeg liksom lime inn.. har gjort det, men da blir det bare link på hjemmesiden :)

Noen som vil hjelpe meg? :) *krysser fingrene*

Hvis du vil vise gjesteboken i en av dine egne sider, må du sannsynligvis bruke iframe. Prøv å skrive inn følgende kode

<iframe style="width:600px; height:400px; overflow:auto;" frameborder="0" src="http://www.contact.cybertools.se/guestbook.asp?id=30068"></iframe>

Du kan justere høyde og bredde ved å endre antall pixler på width:600px og height:400px. Adressen som står etter src= har jeg tatt fra koden du fikk oppgitt fra cybertools (den du har skrevet i stitatet her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil vise gjesteboken i en av dine egne sider, må du sannsynligvis bruke iframe. Prøv å skrive inn følgende kode

<iframe style="width:600px; height:400px; overflow:auto;" frameborder="0" src="http://www.contact.cybertools.se/guestbook.asp?id=30068"></iframe>

Du kan justere høyde og bredde ved å endre antall pixler på width:600px og height:400px. Adressen som står etter src= har jeg tatt fra koden du fikk oppgitt fra cybertools (den du har skrevet i stitatet her).

bounce016.gif

Yeeeey! :blink:

Tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nope - det hører i så fall til sjeldenhetene. Men det er stort sett diskret reklame, da, i alle fall i gjesteboka jeg har. Ikke bilder, blinkende animasjoner og sånn dritt.
Bladde fort gjennom cybertools og fant ut at om man var s k VIP-kunde var gjesteboka reklamefri men jeg fant ikke ut av hva det kostet å bli en slik kunde :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...