Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette "frekt" ?


Aussieglis

Recommended Posts

Aussieklubben, som jeg snart er medlem av, har 10årsjubileum i helga og vi skal dit. For flere mnd siden begynte jeg å lage logoer til aussieklubben som skal brukes på noen diplomer av noe slag, og nå begynner jeg snart å bli ferdig..

Har brukt utallige timer på logoene, men insisterte på at jeg skulle gjøre det gratis når jeg sa ja til oppdraget..

Nå lurer jeg på om det er frekt å spørre lederen av klubben om jeg kan få være med på 3 foredrag under 10årsjubileumet gratis, selv om jeg ikke er registrert som medlem av klubben enda. Jeg har kontaktet nkk og aussieklubben selv, og venter visst bare på en giro i posten nå. Hadde jeg bestemt skulle den ha kommet for 2 uker siden, for da hadde jeg jo vært medlem nå og hadde fått dratt på arrangementet uten å betale.

Jeg er veldig skjenert og vil ikke være til bry, så derfor spør jeg dere som er sosialt oppegående mennesker istedenfor å spørre meg selv. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lederen og spør om du kan betale medlemsskapet i helga, eller få kontonummer - du trenger neppe en giro for å betale medlemsskapet. Så lenge du er medlem, synes jeg godt du kan spørre om en liten tjeneste for å gjøre en jobb for klubben. Du kan bare få nei, men det burde være i klubbens interesse å belønne folk som står litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har meldt deg inn, og mest sannsynlig står på lista over medlemmer, SELV om du ikke har fått giro enda, så skal du får alt gratis. Bare send en mail til Gondola og si at du har meldt deg inn, men ikke fått giro enda. Si navnet ditt, så ser de etter deg på listene de får fra NKK.

Det var iallefall den beskjeden Bente fikk. Hu har meldt seg inn senere enn deg. Men tror hu betalte via nettet forrige fredag eller noe sånn.

UANSETT mener jeg du bør få det gratis jeg da. Spesielt siden du HAR meldt deg inn, men UANSETT siden du har fikset logoer! :) Sku da bare mangle! :)

Men, betyr dette at du kommer altså? fikset overnatting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg betalte over nettet. Da ble det registrert med en gang. Jeg har skrevet mail til klubben og spurt om jeg må ha med utskrift fra nettet med bevis på at jeg har betalt, men ikke fått svar på det da. Iallefall har jeg nå skrevet ut siden fra nettet etter at jeg betalte og tar med den for sikkerhetsskyld...

Mulig jeg er litt treg og sånt, men jeg visste faktisk ikke før jeg fikk en hyggelig mail med link til nkks registreringsside at man kunne registrere seg i "all verdens" hundeklubber og betale på den måten... Men NÅ vet jeg! :)

Og forøvrig mener jeg ikke bare at du skal få foredrag og sånne ting gratis på jubileet, men også at du burde få medlemskap i klubben gratis også! Det er det minste du kunne få - mener nå jeg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har meldt deg inn, og mest sannsynlig står på lista over medlemmer, SELV om du ikke har fått giro enda, så skal du får alt gratis. Bare send en mail til Gondola og si at du har meldt deg inn, men ikke fått giro enda. Si navnet ditt, så ser de etter deg på listene de får fra NKK.

Det var iallefall den beskjeden Bente fikk. Hu har meldt seg inn senere enn deg. Men tror hu betalte via nettet forrige fredag eller noe sånn.

UANSETT mener jeg du bør få det gratis jeg da. Spesielt siden du HAR meldt deg inn, men UANSETT siden du har fikset logoer! ;) Sku da bare mangle! ;)

Men, betyr dette at du kommer altså? fikset overnatting?

Jeg blir boende der jeg var ment til å bli boende men har funnet en plass å overnatte i trondheim, så jeg kommer ja. :) Vi stopper i trondheim og sover litt før vi kjører videre altså.

Må leve som en fattig rotte, men det gjør ingenting for jeg får dra på aussietreff :)

Men ang. medlemsskap, så tror jeg ikke aussieklubben kan ha fått noe fra NKK om at jeg vil bli medlem der, for jeg sto som "ikke medlem" på mailen jeg fikk idag morges om treffet.

Idag har jeg slitt som fy for å få ferdig logoene, men føler ikke at de ble godt mottatt egentlig.. Får vente å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg betalte over nettet. Da ble det registrert med en gang. Jeg har skrevet mail til klubben og spurt om jeg må ha med utskrift fra nettet med bevis på at jeg har betalt, men ikke fått svar på det da. Iallefall har jeg nå skrevet ut siden fra nettet etter at jeg betalte og tar med den for sikkerhetsskyld...

Mulig jeg er litt treg og sånt, men jeg visste faktisk ikke før jeg fikk en hyggelig mail med link til nkks registreringsside at man kunne registrere seg i "all verdens" hundeklubber og betale på den måten... Men NÅ vet jeg! :)

Og forøvrig mener jeg ikke bare at du skal få foredrag og sånne ting gratis på jubileet, men også at du burde få medlemskap i klubben gratis også! Det er det minste du kunne få - mener nå jeg da! :)

Du betalte med kort da ja?

Hmm, kanskje jeg skulle sett sambo dyyypt inn i øynene og spurt om ikke vi kan dra til mammaen hans og låne VISA-kortet hennes. Jeg har ikke, og hans er knekt.

Men du mener altså at jeg blir medlem "på dagen" hvis jeg betaler over nett?

Ang logoene, så er du visst alene om det tror jeg.. Jeg fikk tilbud om betaling når jeg ble spurt om å lage dem, men jeg sa nei til det.. Nå virker det som om logene ikke var det de hadde håpet på, og jeg får hele tiden "ekstrainfo" om hva jeg må skrive på dem.. Hva med å gi meg all info med en gang liksom.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du absolutt kan få treffet gratis mot at du har laget logoer! + mye mer så klart! Er utrolig generøst av deg å gjøre det gratis, så at de bare må betale deg noen skarve kroner i form av gratis treff er ingenting. Så bare spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir boende der jeg var ment til å bli boende men har funnet en plass å overnatte i trondheim, så jeg kommer ja. :) Vi stopper i trondheim og sover litt før vi kjører videre altså.

Må leve som en fattig rotte, men det gjør ingenting for jeg får dra på aussietreff :)

Men ang. medlemsskap, så tror jeg ikke aussieklubben kan ha fått noe fra NKK om at jeg vil bli medlem der, for jeg sto som "ikke medlem" på mailen jeg fikk idag morges om treffet.

Idag har jeg slitt som fy for å få ferdig logoene, men føler ikke at de ble godt mottatt egentlig.. Får vente å se :)

ååå, så bra dere kommer! flott! ;)

jeg tror de manuelt må sjekke deg opp på de listene de får fra NKK for å se at du er på vei til å bli medlem. Derfor stod du nok som ikke medlem på skriv fra dem.

Men får du lånt et visa kort så er det jo helt topp da!

Så plagsomt at de ikke kan gi alle opplysninger med engang da.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må bare dumpe denne opp litt, og få ut litt frustrasjon..

Hvorfor må alle lage sine egne konklusjoner av å lese èn post??

Her om dagen fikk jeg en mail, og fikk nesten bakoversveis av det som sto... Nå gikk det visst rykter om at jeg krevde betaling for logo-lagingen, og alt er bare rart!

Lurer nesten på om jeg skal melde meg ut av alt som heter "skriv på nettet" - for folk klarer jo ikke konsentrere seg om seg selv, noen MÅ bare spre teite rykter som ikke har rot i virkeligheten og hva det nå ikke er...

Så dere i aussieklubben som har vært her inne, lest dette og spredt masse rare rykter: "TUSEN TAKK! Det var utrolig hyggelig gjort!" :rolleyes::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Er ikke nettverden en fin verden å være i? Aiaiai... Utrolig hvor mye dritt man kan klare å få ut fra et innlegg som dette da.

Men, du? Går det ann å få se logoene du har laget eller? Tror ikke jeg endte opp med noe med logoer på etter treffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man skal passe seg godt for hva man skriver, det kan tolkes opp og ned og rundt om kring.

Selv vi som svarer her bør sikkert passe oss for hva vi skriver, det kan jo tolkes som din mening det og, hvis det er slik at de tror DU ber om penger. Latterlig.

Fikk du gratis foredrag da? :icon_redface:

Fikk de bruk for diplomene?

Utrolig dårlig gjort av de som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk snakket med lederen før foredragene, og fikk beskjed om at jeg fikk være med på foredragene til medlemspris så lenge jeg var registrert medlem hos dem innen en måneds tid.

Fikk svar fra personen som sendte mail idag, og alt virker til å være i orden... men alikevel syns jeg det er teit at folk fra klubben kommer inn her og "sniker" og trekker sine egne konklusjoner.. Jeg HATER folk som ikke kan stå for det de selv sier, og si ting til folk "face to face" ... Det værste jeg veit er sånne "hønegjenger" som sitter og kakler og sprer falske rykter.

Jeg syns det er ødeleggende, rett og slett. Og jeg syns det var kjipt å få en sånn mail som jeg fikk her om dagen helt plutselig, hvor det står masse greier om ting jeg aldri har sagt eller ment...

Men nå er det iallefall i orden, og jeg har bare å få laget en agility-aussie-logo igjen... Du kan få se dem når den er ferdig, Marit ;) Tror ikke de skal brukes riktig ennå, men tror det blir før ny-året... Det skal visst kåres noen aussier innen LP, AG og bruks og det er det logoene skal brukes til. :icon_redface:

Noen som har et bra bilde av en aussie som hopper over et AG-hinder eller går igjennom en slalom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...