Gå til innhold
Hundesonen.no

Hebraisk alfabet

Turnip

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal ta en ny tatovering neste onsdag nå, og skal ha en tekst skrevet på hebraisk. Fant et hebraisk alfabet på Wikipedia.org men jeg skjønte ikke stort av dette rett og slett :rolleyes:

Det skal stå "Kjenn dine rettigheter" eller "know your rights" som det heter på engelsk. Noen reddende engler der ute?

Tatoverings mannen sa at jeg måtte ta med det som skulle stå, så han hadde noe å gå ut i fra. Han hadde ikke noe på hebraisk i sitt studio.

Skrevet

Ikke frekt ment eller noe, men hvorfor skal du ha en tatovering skrevet på det hebraiske alfabetet om du ikke har noe som helst forståelse av det i det hele tatt? Er det ikke bedre å ha noe som en har litt mer personlig tilknytning til, liksom - når man først skal ta tatovering, mener jeg...

Skrevet
Tror jeg hadde kontaktet disse jeg: http://www.spraakservice.net/hebraisk.htm. Så man ikke ender opp med noe feilstavet og helt tåpelig på kroppen sin for evig og alltid..

Susanne

Lurt tips, det er nok av dem som har dagens suppe til 2,50 på ankelen og tror det står "evige lotusblomst" eller noe annet dypt på kinesisk.. :rolleyes:Ja, jeg kjenner ei som har det, som trodde hun hadde noe helt annet, men som takket være den lille bommerten fikk kinesisk kjæreste :yes:

Skrevet

*flirer* Og en jeg kjenner ville ha to kinesiske tegn, ett som betyr vennskap og ett som betyr kvinnlighet. Så hun tok nå dette, og litt senere møter hun en kineser og ber han se om det faktisk er det som står der.

Han ler litt før han sier, joda, det er helt riktig at de tegnene betyr det, men sammen betyr de lesbisk :yes:

Skrevet
*flirer* Og en jeg kjenner ville ha to kinesiske tegn, ett som betyr vennskap og ett som betyr kvinnlighet. Så hun tok nå dette, og litt senere møter hun en kineser og ber han se om det faktisk er det som står der.

Han ler litt før han sier, joda, det er helt riktig at de tegnene betyr det, men sammen betyr de lesbisk ;)

Har hørt mange slike historier.

Hadde ikke turt å ta en tatovering på et annet språk om jeg ikke var 100% sikker på hva som stod. ;)

Skrevet
Har hørt mange slike historier.

Hadde ikke turt å ta en tatovering på et annet språk om jeg ikke var 100% sikker på hva som stod. :lol:

Nå er tatoveringen ferdig og skriftoversetteren har skrevet rett da det er blitt bekreftet 2 steder, for å være på den siskre siden. Så i dag kl 17, så skal den i nakken min :rolleyes:

Skrevet

Da var tatoveringen tatt i går, og jeg ble utrolig fornøyd. Den ble vel noe lang og litt bredere enn jeg hadde bestemt meg om i første omgang, men den ble dritbra. Den begynner i hårfestet og går ca 35 cm nedover ryggraden.

Vondt var det jo ikke, stakk litt den bokstaven helt øverst i nakken pga det lugget i de små underhåra hvis dere skjønner?

Men har 3 litt mindrre, eller små med andre ord.. Så visste at det ikke var mye smertene. Skal få tatt et bilde av den å legge den ut her. Har bare sett den en gang selv, så vet jo nesten ikke hvordan den ser ut :rolleyes: Men gubben er hvertfall strålende fornøyd og kommenterer den hele tiden, så tror den ble bra.. På en annen side så hadde han vel ikke turt å si noe annet heller :P Men er veldig veldig fornøyd!

Skrevet
Vondt var det jo ikke, stakk litt den bokstaven helt øverst i nakken pga det lugget i de små underhåra hvis dere skjønner?

Ble du ikke barbert? Snålt.

Grattis med ny tattis forøvrig! Moro det. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...