Gå til innhold
Hundesonen.no

Lappisprat

PsychoLynx

Recommended Posts

Ok :P

Men det hjelper ikke stor å prøve å hjelpe henne med halen, for da setter hun seg bare ned nemlig.. <_<

Og halen kommer absolutt ikke opp når hun skal prøve å konsentrere seg om meg, for da bare henger den.. Når hun går å vimser for seg selv, DA kommer den opp ;)

Trur hu må bli litt mer selvsikker jeg :P

Sånn var Marco også :P Han likte ikke at jeg tok på halen hans, måtte trene lenge på det før det ble bra. På valpeshowene så stilte han faktisk med hale ned ja :P Det er ikke noe å stresse med overhodet ;) Har du trent henne på å trave litt da?? Marco er nemlig utrolig dårlig på det nemlig.. Han løper han nemlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

ehm, så lenge jeg har noe utrolig godt, så fotfølger hun meg.. Meen sånn er det ikke alltid, og hun går hun :rolleyes:

med mindre hun er veldig gira, da løper hun ;)

Men må bare finne en godbit hun eeelsker.. får dra på dyrebutikken i morra, så hun får plukke ut noe :P

Jeg har faktisk begynt å glede meg ganske mye! Tenker mere på dette som trening nå enn hva jeg gjorde ;)

Jeg er også den som får presentasjonsangst veldig lett, for den minste ting.. Men forløpig så lover det jo godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du sett meg på første valpeshowet til Marco. Jeg var så stressa og ensa ikke noe rundt meg! Men det er virkelig ikke noe å være redd for, det skjønner man så fort man er der ;) Og det går nok kjempe bra skal du se. Innmari kjedelig at jeg ikke får sett dere i ringen antageligvis pga lik tid, men skal løpe bort fra ringen så fort marco er ferdig dømt så kanskje vi får sett dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke noe big deal å gå i ringen ;) ALLE i labrador klasse 6-9 mnd hørte ikke at vi ble ropt opp, så det var på nære nippet at vi ble diska hele gjengen fordi vi ikke kom inn i ringen. Så stilte vi oss i feil rekkefølge, og startet feil vei og løpe. Etterpå skulle det være en og en - visning av hundene, og da klarte jeg å miste båndet på Luna så hun løp fri inne i ringen. Heldigvis var hun mer obs på meg enn publikum og andre hunder, så det vistes ikke "så mye". Hun bare gikk fot ved siden av meg :P Etterpå kom dommeren og sa at jeg måtte feste båndet bedre ;)

Det er bare gøy, vi ble jo sist og, men jeg har mersmak. Synd jeg ikke har "pen" hund som kan stilles ut på flere valpeshow i nærmeste framtid, jeg ville slått til med en gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere var der jo begge to da jeg var på min først utstilling Chantie og Izziebelle;)

Jeg var ganske så nervøs, men med en gang jeg var der så forsvandt det med en gang! Og det gikk jo ganske så bra^^ Du tenker ikke på at det er folk som ser på deg når du er der, for du har fokuset på hunden og alt går rimelig kjappt :lol:

Husker ikke om Keela holdt oppe halen eller hva hun gjorde^^ Men hun gjør det ikke nå vertfall^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som ikke dytter opp halen til hundene sine også, som bare lar de stå som de står. Hun som gikk med Marco på verdensutstillingen i Stockholm gjorde det og det er greit det altså, men hadde jeg vært der hadde jeg hjulpet opp halen for jeg vet at han ser mye bedre ut og dessuten står bedre med halen oppe.

112.jpg Bilde med halen nede

livv.jpg Her er han ikke stilt opp da men jeg synes man ser forskjellen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til valpen til Sju er faktisk brun :lol:

Oops :P så på feil Staalon-hann jeg.. Da er det vel enda mer sannsynlig at viltfarget er dominant, når en brun og en black-tan bare får viltfargede valper.

Men kanskje mange her tror det er mange viltfargede ute å går siden 3 stk her inne har den fargen på sine hunder :P

Godt poeng!

Det finnes jo en knakende flink finsk dame på dette med pelsfarger og genetikk. Webside har hun og, bare så synd den er på finsk <_< : http://www.kolumbus.fi/sarakontu/koirat/slkvarit.html

Når det gjelder utstillingsteknikk.. Da jeg begynte å stille Likka så sa alle at lapphunder stiller fritt, altså fikling med ben osv var fyfy.. det var bare det at Likka ikke stilte seg noe pent fritt (har vel ikke kroppen til det da..) så jeg måtte fikle litt med bena. Og noen ganger er jeg den eneste av mange som gjør det :P bare hun står på sitt peneste så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et tynt sort lite bånd som er enklest mulig. Jeg foretrekker de som er runde, altså ikke de flate båndene, men det er smak og behag.

Det her har jeg

Det skal jo synes minst mulig :lol:

Så slett ikke dumt ut...

Han er til tider en noget ivrig og "overstrømmende" fyr, må være sikker på at det tåler en drøyt 20 kg`s pubertetslus i ivirg driv, kankje greit å ta turen til en dyrebutikk og sjekke litt kvalitet :P Ser for meg en lykkelig Toiwo på hilserunde i Andebuhallen med meg løpende etter - viftende på et avrevet bånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slett ikke dumt ut...

Han er til tider en noget ivrig og "overstrømmende" fyr, må være sikker på at det tåler en drøyt 20 kg`s pubertetslus i ivirg driv, kankje greit å ta turen til en dyrebutikk og sjekke litt kvalitet :P Ser for meg en lykkelig Toiwo på hilserunde i Andebuhallen med meg løpende etter - viftende på et avrevet bånd :P

Det ligger til rasen det, men jeg tror nok at det går bra. Marco dro sinnsykt i utstillingsbåndet hans på Bjerke og da veide han vel 18 kg, det var helt fint det. Nå drar han ikke like mye regner jeg med (håper) for han har roa seg lite bite granne i hvertfall og han veier 1 kg mindre... (helt normalt i følge Alex-Sander, men ikke etter min mening :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, leker katten og Keela sammen?? Det gjør nemlig Marco & Bella (som er pusen min) Kjempe artige å se på annet enn at Marco er litt vel voldsom til tider =P Fine nye bilder, hun blir jo bare mørkere og mørkere jo! Forandre seg mye med tiden og ligner litt på Lappejentas Heino synes jeg, veldig fine begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAI så mørk hun har blitt! Holy moly! :P

Grattis til Keela! Nærmer seg vel løpetid nå :P

Vett! Helt sykt! Hun var jo helt grå en stund :P Hihi, takk! Ja, hun gjør vel det^^ (can`t wait..) :P

Haha, leker katten og Keela sammen?? Det gjør nemlig Marco & Bella (som er pusen min) Kjempe artige å se på annet enn at Marco er litt vel voldsom til tider =P Fine nye bilder, hun blir jo bare mørkere og mørkere jo! Forandre seg mye med tiden og ligner litt på Lappejentas Heino synes jeg, veldig fine begge to :P

Om de leker sammen?! Nei :P Keela bare terger katten av og til. Går bort å begynner å småbite i ben og hale mens katten sover :rolleyes: Det er når hun får hyperkickene sine og skal gjøre deg så irritert som mulig! :P Ja, hun er blitt veldig mørk :P

Grattis med 9mnd'er Keela :P:P

Takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder, Keela er også en vakker hund (vet dere, jeg tror aldri jeg har sett en hund og tenkt at den er stygg... er rart det der...)! Og hils henne fra meg og si gratulerer med "dagen" :P Er dyret under året blir det jo artigere å feire både uker og måneder også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor fort disse dyra vokser... :P

Har forresten fått en del spørsmål om bjeffing og lapphund. Min bjeffer svært lite, hvordan er deres erfaringer på det området ? Er de like kjappe til å bjeffe som ryktet sier ?

Er helt rått hvor mørk Keela har blitt ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...