Jump to content
Hundesonen.no

Valpeperm

xxx12345

Recommended Posts

Posted

Ganske ... hva skal man si ... interessante kommentarer på artikkelen.

Nei en valp trenger å komme rett i hverdagen. Permisjon for å være hjemme med valpen er ikke nødvendig. Dette blir en belastning for hunden. Vis den først vennes til å ha noen rundt seg hele tiden, også plutselig er eieren borte på jobb vil det vil være forvirrende for valpen. Det er ikke nødvenig å ta seg fri for å ta vare på valpen. Rett i hverdagslivet er best. Det er tross alt slik hverdagen er...la den komme rett inn i hverdags rutinene. Når man anskaffer seg valp bør man sette den rett inn i hverdagen hjemme. Om du ikke har tid til valpen etter jobb for sosialisering så bør man ikke skaffe seg valp...en valp som får en hjemmeværenede eier de første ukene kan ende opp med å bli totalt avhening av eier. Dette kan føre til kjedetygging av eks tepper, som kan føre til magestopp...Dette er dessverre noe jeg selv har erfart, noe som første til at han døde grunnet teppe spising.Han var totalt avhenging av meg og klarte ikke være hjemme alene. Så derfor.la hunden være alene med en gang. Så slipper man dette. Kan være forferdelig å tenke på, men slik er hverdagen uansett, å hunden får det selv mye bedre. Han blir vant til å være alene og blir ikke nevrotiskt opptatt av eier.

Høl i hauve at en ska ha permisjon for at en har valper i huset... En hund får valper, og det er jo en naturlig ting for de, samt å klare seg selv. At mennesker skal blande seg inn i dens naturlige verden, er jo høl i hauve. Må jo pinadø vær måte på kor alt ska legges til rette for de som har hunder.
Posted

Thumbs down til de kommentarene!

Syns det er fint at de gir "valpeperm" - kanskje åpner det for at andre kan gjøre det samme? Ellers får man som vanlig ta av feriedagene.

Posted

Det er jo ikke tvil om at det TRENGS; hadde jeg måttet jobbe i tillegg tror jeg jeg hadde fått sammenbrudd og blitt lagt inn på metalsykehus :blink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...