Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig :D


Nikitaf

Recommended Posts

Gratulerer - sier det fordet jeg, men har du tenkt nøye gjennom dette? Du får registrerte BC til samme pris, hvor du faktisk kan vite litt mer om slekta, HD-resultater osv osv.

Med BC (og egentlig alt av raser) så bør man være nøye i planleggingen, det nytter ikke handle på impuls.

Lykke til!

Edit: det med utseendet er jo veldig forskjellig hos rasen, ettersom få avler etter rasestandarden. Brain before beauty.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål. Denne "oppdretteren" har ikke stamtavle på valpene engang? Hva vil det si at hun ikke har papirer på dem?

dette er privat.. kjenner de litt. bor rett med oss..

Trenger ikke papir..

Skal bruke den til lydighet og agility. men jeg trenger ikke papir å stamtavle..

Men disse så står det jo i annonsen at de er "Norges skjønneste" hva gjør det vel da at de ikke har papirer....? :blink:

som sakt, sa har jeg ikke tenkt så mye mer atjeg skal trene en del lydighet og litt agility. men blir ikke noe konkurranse.. tror jeg..

Å ved litt hvem de er å sånn

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ikke så ille med tanke på at blandinger selges for åtte tusen!

Men jeg hadde heller valgt en BC med papirer for samme pris :blink:

Ser ikke vits i å diskutere om det er impuls eller ikke..?

Impuls kan det jo være, men samtidig igjennomtenkt :D

Skjønner godt at hun er gira jeg...

Jeg holdt jo på å dø når jeg fikk vite at det var groenendaelblandinger her i byen, når Diesel var i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som gjør disse hundene så attraktive, når du ikke engang vet om det er rene Border Collier og prisen likevel er såpass høy?

Hva vet du om hundene det er avlet på? Hvordan er helsen og gemyttet? Har du fått vite hvorfor hun ikke har papirer på hundene?

Er dette kjøpet basert på at du "kjenner selger litt" og at det er like borti veien der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står jo hvordan foreldrene har gjordte det. De er jo fra en kennel.

Da må du jo si det samme om alle hundene :lol:

Joda, men jeg kan jo legge ut en annonse i finn om at Maja skal ha kull med den fineste hanntibben i norden, og at hun har blitt champion, vunnet flere agility og lydighet konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men da må du legge ut fult navn og tittler på hannhunden, så de kan finne den fram ..

Og du må jo få se tittlene du har fått med henne osv ..

Men skjønner ikke helt poengt ditt ?

vis du legger ut at du har ett kull med nordens beste ustilingshunder, må du få bekreftet det på en måte!

Du kan jo ikke bare skrive noe som ikke er en sant ?

Da må du jo legge tvil på alle kennelen da .. Du VET jo ikke om det de skriver på finn er sant, men hvorfor lyge ?

KJøperen vill jo ha en se papirene til valpen /foreldrene ..

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Border Collie valper etter kjente gjeterhundlinjer selges. Begge foreldrene er røntget HD fri og øyenlyst fri. Valpene leveres med stamtavle i Norsk Kennel Klub, og kan evt. ISDS registreres.

To hanner til salgs.

Mor til valpene, Astra Bute, ISDS 278978, er importert fra Skotland, og hun er etter Astra Mars og Astra Kit. Linjene går videre tilbake til Whiterose Kep, Eryri Nan, Sadghyl Pip.

Far til valpene, Astra Mick, ISDS 265625, er også import fra Skotland. Han er etter Carol Mellin's "Rex" og Astra Dream. Linjene går videre tilbake til Astra Tweed og Highgate Ben, for å nevne noen. Far til valpene har godkjent gjeterhundprøve.

skjønner ikke helt hva du mener jeg altså .. Men her står det jo om forendrene ..

*dobbelpost, endret av mod.Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...