Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder med sære interesser?

Fisken

Recommended Posts

Noen som har hunder som har noe "sære" interesser, eller er veldig glad i en litt uvanlig ting??

Min elsker for eksempel å vaske bilen! dvs, hun elsker å sitte inni bilen mens jeg vasker den, da storkoser hun seg, følger med på svampen, og vannstrålen, og enda bedre når jeg vasker innsiden, hun er ikke så hjelpsom da, for det ligger igjen en god del hår etter hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie liker å skremme livskiten ut av meg... Sært nok? :lol: hu beviser at hu kan fly og overleve og sånn, og jeg dør nesten på meg av skrekk.

Ellers liker hu å spise kull fra ovnen.. Om det har falt ut noe som ligger utenfor peisen, så spiser hu det når det blir kaldt. det regulerer sikkert magen hennes. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peico elsker å slikke kattene i rompa, de står stille å får sin vask. Så slikker de han på hodet mellom ørene som takk. :lol:

Han er også veldig glad i å bære, når vi er på butikken må han bære noe hjem...

Det var to ting, men han har så mange flere...

Beste han vet å spise er kålrabi, det får han som godbiter under trening f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra har sære interesser. Det beste hun vet er å ha skilpaddebamsen sin i munnen (som heter Skilpert), ha mobilen min mellom frembena, og sangen "Feels like fire" av Carlos Santana og Dido på rolig. Mens noen koser med hodet hennes. Da er livet topp :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten MÅ "tørke seg" på dørmatten til naboen hver bidige gang vi har vært på tur. Selvom han er tørr og bare har vært på plenen og tisset litt. Er full rulle rundt på dørmatten deres, hehe. Et lite rituale han har lagt seg til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke pleier å stikke av med en drue for å kaste den villt rundt i huset. finner druer overalt! samboeren min skylder på meg...hehe :lol: Får han tar i druestilken river han den i småbiter :-) Hvis han får for lite oppmerksomhet så klatrer han opp i hyller og drar ting ned med fortenna. kaster leken til guttungen rundt gjør han også. Henter ofte sko til folk som kommer på besøk og slenger dem fra seg en etter en i stua :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet andre nuffe-eiere som har opplevd det samme så jeg vet ikke hvor sært det egentlig er, men når han er ute på et avgrenset område når det er snø, så dytter han snø over avføringen sin med nesen. Veldig søtt.

Han dytter med nesen inntil mennesker han søker kontakt. Det gjør det veldig morsomt hver gang jeg kommer hjem fra jobb. Da er han helt i hundre og dytter som bare det. Besøkende spør ofte hva han driver med når han følger etter dem og dytter snuten inntil dem.

Han liker å hente klær, da spesielt sokker, for å sutte og små-bite litt på det.

En siste ting er at han er svak for tørkepapir. Han pleier ikke å spise det opp, men liker å bruke det som tyggegummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting er at han er svak for tørkepapir. Han pleier ikke å spise det opp, men liker å bruke det som tyggegummi.

Hehe... Søten :lol:

Bonnie elsker bittesmå ting. Sånn som perler og druer. Helst noe som triller.

Dette plukker hun forsiktig opp med munnen, tygger litt på det også kaster hun de avgårde.

Står og ser på at de ruller bortover gulvet mens hun skakker på hodet. Noen ganger legger hu seg ned å gjeter dem :lol:

Hun elsker håndklær og de får ikke lov å ligge rett ut på gulvet.

Med en gang jeg legger ut ett håndkle, hopper hun på det og sparker det sammen til en liten ball med bena.

Når hun har badet kaster hun seg inn i håndkledet for at jeg skal frottere henne.

Etter hun har spist skal hun alltid tørke seg rundt munnen.

Ligger og gnir av seg på teppet i gangen eller gresset ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie leter opp små steiner, løper under stuebordet og ligger og "ruller" steinen på tunga. sånn kan hun holde på lenge.

litt morsomt å se på, i grunn :lol:

må bare legge til at vi har ikke huset fullt av grus da :rolleyes: men det er da alltids noen steiner som setter seg fastunder skoa når vi har gått tur, og dem finner da alltids Ganziegull :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har fått seg en stor bamsefrosk fra Ikea. Den slenger han veggimellom.

Han vasker kattene i baken.

Drar ut undertøyet mitt, og fillerister klær når jeg holder på å rydder osv.

Trykker leker inni meg.

Han drikker vann fra strålen når jeg står å vasker håret feks. VANN som renner er tydeligvis best rett fra springen :lol:

Noe annet irriterende han gjør er å slå meg, klore meg og trykke labben i meg når han ikke får oppmerksomhet -samtidig som han snakker. Og så tråkker han på meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace kan finne på å nappe med seg sko, jakker, bånd (når vi er ute og bader feks) og løper bananas rundt med disse og vil ha oppmerksomhet.

Ellers er han fæl å bruke labben til å få oppmerksomhet. Slenger den i ansiktet på oss eller setter den på kneet. Ikke nok med det, når vi ikke reagerer, setter han klørene i huden, som faktisk er veldig vondt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aysha er rullefiksert. Hun ELSKER å rulle rundt i alt, bortsett fra bæsj da. Det holder hun seg heldigvis unna. Ellers så graver hun ned ting under trampolinen. Spader, tyggeben, pinner ++ Nå begynner det å bli veeeldig fullt, så da gjemmer hun det mellom trærne istedenfor :lol:

Oscar er sokkefiksert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bea stjeler sokker så fort hun får sjansen. Hun plukker dem med seg og legger dem i buret, gjerne om natten eller når vi ikke er hjemme. Når vi kommer hjem går hun inn i buret, tar sokken(e) i munnen og kikker på oss med stoooore øyne.. Føler hun sier: "Haha, se hva JEG har!"

I det siste har hun også fått en irriterende vane for å stjele hårstrikkenene mine og ødelegge dem, det er visst veldig gøy. (Nå må matmor lære seg å ikke legge fra seg hårstrikker over alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott har sterke egne meninger. De lar hun oss høre ved høylytt knurring og prating, kombinert med at hun rygger ( ;) ). Hun slår også, slår med labbene hvis vi slutter å kose med henne. Det siste er at hun tilter totalt hvis man leker "borte, tittei" leken, med både håndbevegelser og stemme. Det trigger nok noe usikkerhet hos henne, for hun tar virkelig helt av.

Zim maler som en katt når hun blir kost med.

Gamlegutten Felix var allikevel den desidert den merkeligste hunden min. Hver gang vi kom hjem måtte han rase to runder rundt huset før han kunne gå inn, og hvis den gamle tele2 reklamen (med en kortvokst mann som hogget ved) kom på tv prøvde han å angripe skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg og min forrige schæfer var borte på besøk, kom han med mine sko når han ville hjem :rolleyes: .Og når vi hadde besøk leverte han gjestenes sko når han ville ha fred ;)

Haha :P Morsom hund!

Eira gjør vel ikke akkurat noe spesielt... Bare de vanlige tingene, ta sokker, sko osv :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruno tisser så mye at det blir oversvømmelse i badet når vi skal bade ham :ahappy:

Etter at han har bæsjet sparker han bak med bakføttene for at blader eller sand skal komme over

bæsjen. Er dette normalt eller noe bare enkelte hunder gjør?

Bikkja mi sparker bak seg når han driter han og. Men han gjør det også noen ganger etter han tisser og sånn jeg ser det er det også litt sånn markere seg/tøffe seg ting han driver med da for det er spesiellt når andre hannhunder er i nærheten =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruno tisser så mye at det blir oversvømmelse i badet når vi skal bade ham :)

Etter at han har bæsjet sparker han bak med bakføttene for at blader eller sand skal komme over

bæsjen. Er dette normalt eller noe bare enkelte hunder gjør?

Det kalles markering :ahappy:

Teddy slår med labbene samtidig som han lager "kos meg mer" lyden sin når han vil ha kos.

Ellers har han EKSTREME leke lyder, han kan rett og slett oppfattes som aggresiv for de som ikke kjenner ham, og min mor blir ALDRI vandt til det..

Han elsker og bade i gjørme ?

Betty SKRIIIIIKER når hun vil ha mat, eller oppmerksomhet <_<

Hun har også ekstreme lyder når hun leker ( kanskje hun har det fra Teddy ?)

Hun har en tendens til og "mobbe" moren sin.. Altså, Lille My(hund) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elsker nyper av en eller anna snål grunn.Står og plukker dem rett fra busken.Ellers liker han bringebær og markjordbær.Selv plukk seff.

Etter mat MÅ han ha et tryne å rape i..Så angriper han basse (sur bamse) som blir slengt rundt i huset før han tar den med på senga si og ligger der og sutter på bassen.Da kommer sutte lyder og en form for piping..Ikke at jeg helt forstår,men jeg tror han saluterer bamsen sin.

Han må også alltid ha noe i munnen når vi får besøk.Han klarer ikke hilse uten noe i kjeften.Vi har gjemt lekene flere ganger for å se hva han gjør.Han spurter inn i stua og kikker seg fortvila rundt...Lekene mine!?!? Snålt dyr

På morran ligger han og kikker og kikker på deg..blire tur snart? Han går ikke rundt eller maser på døra..Han gjesper HØYT og har en snål lyd som han lager på slutten av gjespen.

Når vi har gjester og han er ferdig med hilsinga si...Ligger han ved siden av bordet og er på tå jakt.Han ser ut som en 60kilo forvokst kattunge med lang pels.Teiten ser en tå eller 2 som beveger seg og SMACK "fanger" den med labben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma MÅ "telle" varene når jeg har vært og handlet, eller blir det satt en veske eller sekk på gulvet så stapper hun hele hodet nedi... Tar aldri noe, hun skal bare se....

Når hun har spist, gnikkes fjes og hals på det som det kan gnikkes på, og lille Gigi har visst begynt å ta etter...

Gigi har bare to hobby'er hun... Bite på Roma, og tygge møbler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...