Jump to content
Hundesonen.no

Aktiviseringsleke


bonaqua

Recommended Posts

Posted

Vår rottweiler-tispe elsker å ødelegge ting/tygge ting istykker. Så derfor så kjøper vi sjeldent leker til henne, da de blir ødelagte rimelig fort.

Det jeg lurer på er om noen har tips til noe jeg kan lage selv som hun kan bruke "hjernen" litt på?

Jeg pleier å putte godbiter i f.eks tomflasker, da har hun noe å gjøre en stund. Av og til gjemmer jeg godbiter inni sokker med knuter på, men dem ødelegger hun veldig kjapt...

Min mor tipset meg om å putte flere tomme isbokser inni hverandre (med godbiter i den innerste), men bikkja vår bare "åt" seg rett gjennom dem... Så det funka ikke noe særlig her i huset..

Posted

Hun har en rød kong av ukjent merke, men den greier kverna å ødelegge... Jeg synes den er steinhard, men den er sikkert ikke av beste kvalitet...

Posted

Den sorte kongen Margrete har linket til er ikke så verst. Norma makulerer alt av leker, men den kongen er foreløpig hel :P

Posted

Margbein er stas, men hun kan ikke få det hver dag. Vi pleier å gi henne et svært (og da mener jeg gedigent) margbein, og da har bikkja omtrent ikke tid til å sove når kvelden kommer. Etter et par dager så er det ikke mye igjen av beinet.

Takk for tips, skal se nærmere på den sorte kongen!

Men jeg har inntrykket av at ting ikke er like interessant om det ikke kan ødelegges.. hehe..

Posted

Tispeskinnet mitt liker også å ødelegge ting. Og selv om jeg har fått flere garantier om at DENNE leka skal hun ikke klare å ødelegge, så tar hu de for det. Det tar bare litt lengre tid...

Det som har blitt en god leke for henne, er disse knutene. De koster ikke allverden, hu bruker faktisk bitte litt tid på å ødelegge de, og det er lett å rydde de opp og kaste de når hu har knytt opp knutene til en eneste stor vase av tråder...

Posted
Tispeskinnet mitt liker også å ødelegge ting. Og selv om jeg har fått flere garantier om at DENNE leka skal hun ikke klare å ødelegge, så tar hu de for det. Det tar bare litt lengre tid...

Hehe, samme sier eiern av hundehuset i sentrum, ALLE leker kan ødelegges de "umulige" tar bare litt lengre tid.

Jeg har den blå leka her: http://www.diggidog.no/productdetails.php?...amp;kategori=79 men Kahlo syns ikke de evigvarende godbitene var noe gode, så jeg får finne på noe annet lurt med den, den ser jo forsåvidt holdbar ut, men tipper at den fin kan ødelegges om man har en hund som går inn for det.

Posted
Hehe, samme sier eiern av hundehuset i sentrum, ALLE leker kan ødelegges de "umulige" tar bare litt lengre tid.

Jeg har den blå leka her: http://www.diggidog.no/productdetails.php?...amp;kategori=79 men Kahlo syns ikke de evigvarende godbitene var noe gode, så jeg får finne på noe annet lurt med den, den ser jo forsåvidt holdbar ut, men tipper at den fin kan ødelegges om man har en hund som går inn for det.

Du har jo disse grønne, myke ballene som selges nok med garanti om at de ikke ødelegges. En hund i klubben brukte under 5 minutter på den. :rolleyes:

Posted

Jeg kan bare anbefale "Planet dog" sine jordklodeballer/orbee ball (i stor størrelse) og store gummibein/orbee bone. Det er enda ingen av hundene mine, eller andres som har klart å tygge de i stykker. Huskyen min makulerte alt, tilogmed sort kong makulerte hun kjapt, tror hun mente at det var enkleste måten å komme til godbitene inni :rolleyes: Disse planet dog sakene har derimot tålt mye (ei veninne av meg mener ballen er best).

Noen linker:

Planet dog

Sit stay

Pet and play (norsk)

Jeg har ballene i str stor til å ha godbiter inni, også har jeg de i str små til treningsbruk. De små ballene har jeg festet i klatretau og de har fint tålt å ha en 20+kg halvgal blå aussie hengende i ene delen av ballen, mens den andre delen sitter fast i tauet jeg har på:whistle:

Btw, tror de nye cosmos-ballene fra planet dog også skal være temmelig holdbare.

Redigert: Denne var jo ikke dum da.. Chew-o-meter!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...