Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktiviseringsleke


bonaqua

Recommended Posts

Vår rottweiler-tispe elsker å ødelegge ting/tygge ting istykker. Så derfor så kjøper vi sjeldent leker til henne, da de blir ødelagte rimelig fort.

Det jeg lurer på er om noen har tips til noe jeg kan lage selv som hun kan bruke "hjernen" litt på?

Jeg pleier å putte godbiter i f.eks tomflasker, da har hun noe å gjøre en stund. Av og til gjemmer jeg godbiter inni sokker med knuter på, men dem ødelegger hun veldig kjapt...

Min mor tipset meg om å putte flere tomme isbokser inni hverandre (med godbiter i den innerste), men bikkja vår bare "åt" seg rett gjennom dem... Så det funka ikke noe særlig her i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margbein er stas, men hun kan ikke få det hver dag. Vi pleier å gi henne et svært (og da mener jeg gedigent) margbein, og da har bikkja omtrent ikke tid til å sove når kvelden kommer. Etter et par dager så er det ikke mye igjen av beinet.

Takk for tips, skal se nærmere på den sorte kongen!

Men jeg har inntrykket av at ting ikke er like interessant om det ikke kan ødelegges.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispeskinnet mitt liker også å ødelegge ting. Og selv om jeg har fått flere garantier om at DENNE leka skal hun ikke klare å ødelegge, så tar hu de for det. Det tar bare litt lengre tid...

Det som har blitt en god leke for henne, er disse knutene. De koster ikke allverden, hu bruker faktisk bitte litt tid på å ødelegge de, og det er lett å rydde de opp og kaste de når hu har knytt opp knutene til en eneste stor vase av tråder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispeskinnet mitt liker også å ødelegge ting. Og selv om jeg har fått flere garantier om at DENNE leka skal hun ikke klare å ødelegge, så tar hu de for det. Det tar bare litt lengre tid...

Hehe, samme sier eiern av hundehuset i sentrum, ALLE leker kan ødelegges de "umulige" tar bare litt lengre tid.

Jeg har den blå leka her: http://www.diggidog.no/productdetails.php?...amp;kategori=79 men Kahlo syns ikke de evigvarende godbitene var noe gode, så jeg får finne på noe annet lurt med den, den ser jo forsåvidt holdbar ut, men tipper at den fin kan ødelegges om man har en hund som går inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme sier eiern av hundehuset i sentrum, ALLE leker kan ødelegges de "umulige" tar bare litt lengre tid.

Jeg har den blå leka her: http://www.diggidog.no/productdetails.php?...amp;kategori=79 men Kahlo syns ikke de evigvarende godbitene var noe gode, så jeg får finne på noe annet lurt med den, den ser jo forsåvidt holdbar ut, men tipper at den fin kan ødelegges om man har en hund som går inn for det.

Du har jo disse grønne, myke ballene som selges nok med garanti om at de ikke ødelegges. En hund i klubben brukte under 5 minutter på den. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare anbefale "Planet dog" sine jordklodeballer/orbee ball (i stor størrelse) og store gummibein/orbee bone. Det er enda ingen av hundene mine, eller andres som har klart å tygge de i stykker. Huskyen min makulerte alt, tilogmed sort kong makulerte hun kjapt, tror hun mente at det var enkleste måten å komme til godbitene inni :rolleyes: Disse planet dog sakene har derimot tålt mye (ei veninne av meg mener ballen er best).

Noen linker:

Planet dog

Sit stay

Pet and play (norsk)

Jeg har ballene i str stor til å ha godbiter inni, også har jeg de i str små til treningsbruk. De små ballene har jeg festet i klatretau og de har fint tålt å ha en 20+kg halvgal blå aussie hengende i ene delen av ballen, mens den andre delen sitter fast i tauet jeg har på:whistle:

Btw, tror de nye cosmos-ballene fra planet dog også skal være temmelig holdbare.

Redigert: Denne var jo ikke dum da.. Chew-o-meter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...