Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur

Hanna123

Recommended Posts

Skrevet

Heisann. Jeg skal kanskje få meg hamster, men lurer litt på størrelse av bur. Jeg har lest at jo større jo bedre er det med bur. Pappa er sånn at han vil helst at hamsteret burde hatt så stort bur som mulig, men også litt rimelig pris. Jeg finner store bur som er dyre, men ingen som er litt rimeligere.. Noen tips? og hvor stort bør i allefall et hamsterbur være? Takk til alle som svarer (:

Skrevet

Hva med finn.no ? Mange fine billige bur der. Kanskje du kan ta over en hamster med bur?

skal du ha syrisk hamster (også kalt gullhamster) eller dverghamster?

Skrevet

så stort bur som overhode mulig! :thumbs:

buret kan aldri bli for stort. det eneste som begrenser str er hvor stor plass du har hjemme! :banana:

Skrevet
så stort bur som overhode mulig! :)

buret kan aldri bli for stort. det eneste som begrenser str er hvor stor plass du har hjemme! :D

Helt sant! Et bur kan faktisk aldri bli for stort ;)

Skrevet

Hei alle (: takk for svar (: ;)

det blir nok syrisk hamster.. (: eller er dverghamster bedre?

men hvis jeg skal kjøpe et bur.. hvor stort BØR det være ?

jeg er også sånn, jo større jo bedre, men vil vite minimalstørrelsen, hvis dere skjønner xP

ikke sånn at jeg kjøper minimalstørrelse, men bare så jeg vet det (:

Og hvor stort har dere? :) (Hvis dere har da)

:D

Fant ikke mye i bergen på finn.no,, men kanskje jeg bør leite mer da (:

og, er det noe merke som er bedre enn andre? ;)

Klem

Skrevet

dverghamsteren kan ofte bite mere enn syrisk hamster. jeg har aldri hatt hamster selv, men dette er noe jeg har hørt.

minimumstr vet jeg ikke på hamster.

merke har nok ikke så mye å si. de har nok stort sett samme kvalitet :)

Skrevet
dverghamsteren kan ofte bite mere enn syrisk hamster. jeg har aldri hatt hamster selv, men dette er noe jeg har hørt.

Det er jeg ikke enig i. Dverhamsterne mine er veldig tamme, og jeg kjenner mange som har syrisk hamster som biter.

Hele poenget er og kose med dem fra starten av, og da blir vell de fleste tamme :)

Men,, akvarium er dyre da.. ? :/

Og hva om det rømmer, biter i en lednig får støt og DØR :P

Mange akvarium er ofte billigere en hamsterbur :) Det er ofte billigere og kjøpe et brukt akvarium, i stede for et helt nytt.

Og hvis du finner et akvarium som er/har vært lekk, så kan du jo kjøpe det for det gjør jo ingenting siden du ikke skal ha vann i det ;)

Hva mener du med "Og hva om det rømmer, biter i en ledning, får støt og DØR :P "

Hvordan skal de klare og rømme?

Skrevet
Det er jeg ikke enig i. Dverhamsterne mine er veldig tamme, og jeg kjenner mange som har syrisk hamster som biter.

Hele poenget er og kose med dem fra starten av, og da blir vell de fleste tamme :P

Mange akvarium er ofte billigere en hamsterbur :angry: Det er ofte billigere og kjøpe et brukt akvarium, i stede for et helt nytt.

Og hvis du finner et akvarium som er/har vært lekk, så kan du jo kjøpe det for det gjør jo ingenting siden du ikke skal ha vann i det :P

Hva mener du med "Og hva om det rømmer, biter i en ledning, får støt og DØR :P "

Hvordan skal de klare og rømme?

nei jeg vet ikke jeg.. men det var venninna mi som sa det da... hu var med meg da, så jeg måtte bare spørre.. x)

og, takk for svar (:

Skrevet

Hele poenget er og kose med dem fra starten av, og da blir vell de fleste tamme :P

Nja...enig i det men ikke fra starten av. Man må jo bygge opp tillitt og få den til å stole på seg fra starten av, før man kan begynne å kose med dem.

Men når det gjelder akvarier i Bergen ja...ville sett på finn.no eller zett.no jeg da. Ellers er det supertilbud på akvarier på dyrebutikken på Bergen Storsenter disse dagene, bare for å reklamere litt! :rolleyes:

• 1 month later...
Skrevet

Jeg syntes du burde kjøpe et bur som er beregnet for gnagere, og ikke et akvarium.

Bur har gjærne flere etasjer og hyller, noe som gir dyret noe å holde på med.

Finnes det forresten noen vannflasker med sugekopp?

Hvis ikke må du passe på at vannet holder seg rent om du velger å ha det i skål.

Min hamster boltrer seg i et stort kaninbur, med et to etasjes gnagerbur på toppen - og jeg tror hun syntes det er helt OK. :D

Skrevet

Finnes billige rottebur mange steder, og Jennyburene kan vel brukes som hamsterbur? Evt fuglebur med rett sprinkelavstand så ikke hamsteren kommer igjennom.

Så spørs det jo på hva du og faren din ser på som billig. Jeg fikk kjøpt to Jennybur for 800 kr hver, + 117 kr i frakt eller noe sånt, så 917 kr med frakt(i posten) per bur. Et slikt bur koster 1400-1600kr nytt, altså halve prisen brukt. :P Veldig greie bur, og lett å få tak i hyller og stiger til buret. :P

Her er et bur som selges, ganske stort det da, og her er en hamster med bur som selges billig. ;)

Akvarie hadde jeg ikke brukt, da luften samler seg nedi der, det kan bli svært varmt på sommeren, og er vanskelig å få til skikkelig luftgjennomstrømning uten trekk i et akvarie. I tillegg blir det vått i kantene når hamsteren tisser, og vanskeligere å gjøre reint enn et bur du kan plukke fra hverandre og spyle i dusjen, et akvarie er ganske tungt og uhåndterbart å flytte på. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...