Gå til innhold
Hundesonen.no

Støvsuger du senga?

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Her får nemlig hundene gå i senga :closedeyes: Og jeg syns et to dager gammelt laken er litt for nyvasket til å byttes, så jeg støvsuger heller senga enn å bytte med en gang.

Er det sært? Har liksom aldri hørt om noen normale folk (altså de uten hund) som støvsuger sengene sine..

Skrevet

Eira får ikke lov til å være i senga vår. Men jeg har kaniner der. Det blir jo noen små-hår av de, men jeg støvsuger ikke eller noe. Synes ikke det gjør med såpass lite hår :icon_confused:

Skrevet

Støvsuger senga hvert halve år fordi det samler seg masse dritt mellom senga og veggen :icon_confused:

Skrevet

Ja, det håper jeg da, men jeg tenkte mer sånn oppå selve madrassen og lakenet :icon_confused:

Så eier jeg en makuleringsmaskina da, som gjerne tar med pinner dit og river i filler..

Skrevet

hehe jeg støv suger senga hihi det er like greit og ta en svipp over senga når man i det hele tatt støvsuger :o

tar vell ca bare noen sekunder mer av tid og det har vell de fleste hihi :icon_confused:

edit: tilføyet text

Skrevet

Jeg støvsuger madrassene hver uke for da skifter jeg på senga. Hadde det bare vært hundhår der men jeg støvsuger pga alle de små dyra vi ikke kan se. Er det midd de heter ?

Skrevet
enn støvsuger full av bæsj og tiss :icon_confused:

*ler* Hvis en er litt nedfor en dag, så er det alltid greit å vite at en kan titte litt på sonen og bli i litt bedre humør :o

Og ja Julie, jeg også støvsuger sengen til tider. Men, med de irriterende hårene til Sofus så er det mer resultat i å vaske sengetøyet.

Skrevet

Støvsuger jeg på soverommet, så støvsuger jeg senga også.. Sånn ER det bare.. Liker å tro at noen av de derre sengedyrene som bor i madrassene våre forsvinner inn i støvsugeren sammen med hundehårene :icon_confused: Nå har vi bare en hund i senga da, den minste såklart, og hun røyter minimalt men noe blir det jo.. Og med en aussie på gulvet, så får man faktisk hår i senga også.. Uansett om man vil eller ei :o

Skrevet
enn støvsuger full av bæsj og tiss :o

Ser for meg Ane som stapper støvsugeren NED i doen jeg nå da :icon_confused:

Og ja Julie, jeg også støvsuger sengen til tider. Men, med de irriterende hårene til Sofus så er det mer resultat i å vaske sengetøyet.

Jeg har litt problemer med at det er hår i vaskemaskinen min! Hvordan får jeg det ut?

Skrevet

Jeg støvsuger sengen innimellom, det samler seg fort litt hår der... Nå om dagen røyter Norma enormt (tror det nærmer seg løpetid), så derfor har det blitt sengestøvsuging oftere i det siste.

Skrevet

Han ene jeg bor med selger støvsugere til 30k, og den får sikkert opp flere kilo midd hver gang jeg bruker den :lol: Prøver å få støvsugt dyne, pute og madrass hver gang jeg skifter.

Skrevet
Skift filteret?

Har man filter i en vaskemaskin?? :lol: Jeg ville tro at man kun sto igjen med det å måtte bruke hånden jeg.. Altså, tørke hånden over trommel osv osv for å bli kvitt hårene.

Skrevet

Hvor ligger hårene da? Sambo spør om hårene ligger i trommelen? Hvis ikke kan man skifte filteret, for det er det som fanger opp hår og alt slikt når man vasker klær.

Og såklart har en vaskemaskin filter. Iallefall vår :lol: Og jeg har ikke hår i vaskemaskinen min, bortsett fra i filteret da.

Skrevet

Jeg støvsuger senga, eller rister lakenet. Og de fleste vaskemaskiner har et form for filter, den gamle min hadde filter i en luke i bunnen, og det tetta seg ofte med pelshunder, gitt. Den jeg har nå har ikke samme type filter, men har "loskylling" (kombinert vask og tørk) som gjør at en skyller ut alt lo og gugge fra maskina (og dermed tetter sluket om det er lenge siden sist).

Skrevet
Hvor ligger hårene da? Sambo spør om hårene ligger i trommelen? Hvis ikke kan man skifte filteret, for det er det som fanger opp hår og alt slikt når man vasker klær.

Og såklart har en vaskemaskin filter. Iallefall vår :lol: Og jeg har ikke hår i vaskemaskinen min, bortsett fra i filteret da.

Aner ikke. Det er en sånn gammel, gammel vaskemaskin med lokk på toppen og svært få knapper :)

Skrevet

Støvsuger alltid senga med tilpasset munnstykke dersom jeg skifter sengetøy. I samme slengen henges jo dyna ut osv. Men hunden får IKKE være i senga, så jeg støvsuger først og fremst fordi en seng samler minst like mye støv som alt annet av møbler, så det skader ikke å rengjøre den litt om man skal legge på nytt sengetøy :lol:

Skrevet

Støvsuger (eller kjører slimrull, godt IKEA har til 5kr stk!) når jeg merker at jeg legger meg på smuler eller lignende ÆSJ! Ellers har jeg ikke de 4 bente i senga, så konklusjonen må bli - ved behov :lol:

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg er urenslig og lite huslig, så jeg støvsuger ikke senga, men nå har jeg ikke bikkjene hverken i senga eller på soverommet.. Katten derimot..

Skrevet

Eh, tørketrommelen min har filter- ikke vaskemaskinen. Den bare "rensker" jeg med å ta hånden over trommelen og trekke det ut av duppedingsen bak en luke i bunnen.. men det er heller ikke et filter, bare en "endestasjon" liksom :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...