Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalane Hundeklubb, lydighetsstevne

Barooo

Recommended Posts

Skrevet

Kommer hjem fra å å ha vært skriver i klasse 1 og 2, og møtt Marthe og Extra her inne!

Gratulerer masse med 173 poeng og opprykk på første forsøk i klasse 2! :o

Extra er fantastisk, og dere gjorde en utrolig jobb!

Etterpå kom dommeren til bordet å sa; sånn skal en Malle være, og hundefører også! :P

Krysser fingre for i morgen.......... :icon_confused:

Skrevet
Kommer hjem fra å å ha vært skriver i klasse 1 og 2, og møtt Marthe og Extra her inne!

Gratulerer masse med 173 poeng og opprykk på første forsøk i klasse 2! :o

Extra er fantastisk, og dere gjorde en utrolig jobb!

Etterpå kom dommeren til bordet å sa; sånn skal en Malle være, og hundefører også! :P

Krysser fingre for i morgen.......... :icon_confused:

Takk takk! Jeg er kjempe fornøyd i forhold til forholdene. Det kan ikke ha vært få grader i solen :P

Men hunden som egentlig ikke tåler varme i det hele tatt, jobbet kjempe fint :P I tillegg så er hun bare 17 mnd, så litt rusk må det være :P

Igjen, tusen takk!

Skrevet
Gratulerer så mye! :P

Grattis Marthe! :P

Dere må komme hit og starte snart så jeg kan få sett dere i aksjon. :o

Grattis Marthe.

Gratulerer :P

Tusen takk alle sammen! Veldig kjekt med gratulasjoner :icon_confused:

Carina: Jeg gikk i Egersund i dag, og skal være på Klepp i morgen (Trones skole eller noe). Men er ikke sikkert på om jeg går i morgen :P Har mistet mobil nr. ditt, så send en melding :P

Skrevet
Takk takk! Jeg er kjempe fornøyd i forhold til forholdene. Det kan ikke ha vært få grader i solen :)

Men hunden som egentlig ikke tåler varme i det hele tatt, jobbet kjempe fint ;) I tillegg så er hun bare 17 mnd, så litt rusk må det være :P

Igjen, tusen takk!

Det var det jeg sa! Opprykket var ingen problem for dere :P

Lykke til videre - dere kommer til å nå laangt :lol:

Skrevet
Grattis :P

Gratulere Marthe :lol: Kjempebra.

Gratulerer SÅ mye! Flinke er dere :P

Grattulerer så mye! :P

Det var det jeg sa! Opprykket var ingen problem for dere :P

Lykke til videre - dere kommer til å nå laangt :P

Gratulerer kjempe masse, det er jo kjempe bra :P!

Tusen takk :P

Gratulerer Marthe. Kjempe bra ;)

Skal ikke til østlandet og starte noe da? (vil se på en gang).

Det var jo kjekt! Kanskje vi går på et NKK stvne til neste år? Må se om jeg får nervene mine i sjakk :)

Grattis med opprykk Marthe og Extra :P

Takk takk :P

post-117-1220203532_thumb.jpg

Vinnerbilde av Extra :P

Skrevet

Gratulerer masse! Er bare så gøy og se unge hunder i ringen som slår eldre hunder!

Jeg vant klasse 1 der begge dagene og fikk dermed opprykket til kl2!:blink: Syns mallene var utrolig flinke alle sammen!

Si meg, er de i familie de tre mallene som var på stevnet?

Skrevet
Gratulerer!

Gratulerer! Bra jobbet :blink:

Takk takk :D

Gratulerer masse! Er bare så gøy og se unge hunder i ringen som slår eldre hunder!

Jeg vant klasse 1 der begge dagene og fikk dermed opprykket til kl2!:D Syns mallene var utrolig flinke alle sammen!

Si meg, er de i familie de tre mallene som var på stevnet?

Takk takk :P Dere gjorde en strålenes jobbe selv :P

Ja, alle mallene er i slekt. De to som gikk klasse 2 (altså Extra og Zuki) er søstre og hun som gikk klasse III er moren deres :P

Skrevet
Gratulerer! :P

Hadde egentlig tenkt å gå å se selv, men fikk ikke tid.. <_<

Gratulerer så mye! Kjempebra resultat for en så ung hund :P

Tusen takk begge to :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...