Gå til innhold
Hundesonen.no

wordpress.com

Benedicte

Recommended Posts

Hvordan får jeg en blogg på wordpress-siden min? Jeg har laget en bloggside, men den fungerer som hvilken som helst annen side. Ingen blogg som den skal være, hvor datoen for når innlegget ble skrevet automatisk kommer opp, hvor man får en marg med blogg-kalender osv.

Altså min side; http://labbis.wordpress.com/ har ingen slik blogg som Maren har, som også har wordpress.

http://bcamira.wordpress.com/2008/08/25/f%...e-deg-i-pasvik/

Ser dere forskjellen på bloggene?

Jeg får ikke til å lage en slik blogg i wordpress. Noen som vet hvordan ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det har med hvilket oppsett du bruker, maren har Theme: Mistylook by Sadish.

Og du har Theme: Pressrow by Chris Pearson.

Så skifter du det, forandres det nok. På kontrollpanelet til alle designene kan du legge til eller ta bort dingser, slik som kalender, arkiv, osv osv.

Hvor mange kolonner du har har igjen med oppsettet å gjøre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endret oppsett - til et som jeg regner med har blogg. Siden jeg kan legge til bloggkalender osv. Men allikevel finner jeg ikke ut hvordan jeg lager selve bloggen. Velger jeg "skriv innlegg" og skriver et innlegg, kommer det opp som en post på forsiden min. Men Maren har en forside og en blogg. Blogginnleggene hennes havner ikke på forsiden slik mine gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik du mener?

Having a static page at the front of the blog

Normally your latest posts are seen when someone first arrives at your blog. You can change this if you wish so they see a static page. Here is how:

• Go to Write > Page
    Title this page ‘Home’ (for now anyway)
    As this will be the front, add a few words. You don’t need to do it all though - check it works for you first. Publish that page.
  • Go to Write > Page again
    Title this page ‘Posts’
    Leave this blank and just Publish the page

You now have 2 pages.

Go to Settings > Reading

You will see these options. Set yours to be the same.

staticpages2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal prøve det :icon_confused:

Men ser også at jeg må godta kommentarer før de postes, både i bloggen og på sidene. Hvordan endrer jeg det da? Jeg har prøvd å finne ut av det selv, men jeg skjønner lite :closedeyes:

Edit: Flere spm!

Nå har jeg fått fikset det slik at jeg har en blogg uten at den er forsiden. Det ble automatisk laget en link som het "blog" sammen med de andre sidene mine ("tia", "memphis", "cita" osv). Men når man trykker på "blog" kommer man bare opp til siden som heter "forside"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal prøve det :icon_confused:

Men ser også at jeg må godta kommentarer før de postes, både i bloggen og på sidene. Hvordan endrer jeg det da? Jeg har prøvd å finne ut av det selv, men jeg skjønner lite :closedeyes:

Edit: Flere spm!

Nå har jeg fått fikset det slik at jeg har en blogg uten at den er forsiden. Det ble automatisk laget en link som het "blog" sammen med de andre sidene mine ("tia", "memphis", "cita" osv). Men når man trykker på "blog" kommer man bare opp til siden som heter "forside"

Vet ikke svaret på de første der...

Det med at det står blog... sånn er det hos meg og, bare at jeg har valgt et theme der det står home isteden for blog... Sånn er det bare og jeg tror ikke du får gjort noe med det. Jeg har det bare sånn at man kan trykke i bloggkalenderen eller "5 siste poster" for å komme til bloggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke svaret på de første der...

Det med at det står blog... sånn er det hos meg og, bare at jeg har valgt et theme der det står home isteden for blog... Sånn er det bare og jeg tror ikke du får gjort noe med det. Jeg har det bare sånn at man kan trykke i bloggkalenderen eller "5 siste poster" for å komme til bloggen..

Men du har klart å fjerne den "home" linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den ligger bak den boksen til å skirve søkeord i :o

Smart! Hvordan fikk du det til? :icon_confused:

Går det forresten an å endre rekkefølgen på linkene? Hos meg er rekkefølgen Benedicte, blogg, Cita, galleri, Memphis, Tia, Velkommen. Skulle gjerne hatt de i en annen rekkefølge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart! Hvordan fikk du det til? :blink:

Går det forresten an å endre rekkefølgen på linkene? Hos meg er rekkefølgen Benedicte, blogg, Cita, galleri, Memphis, Tia, Velkommen. Skulle gjerne hatt de i en annen rekkefølge

Jeg har wordpress blog, men fullversjonen, altså ikke hos wordpress.com.. Hos meg kan jeg skrive inn side nummer før jeg publiserer en side, og da rangerer jeg sidene etter hvilken jeg vil ha først og sist. 1 er forsiden, 2 er bloggen osv. Dette kalles vel side-ID eller noe slikt. Det kommer opp under greia man skriver innlegget i, man må bare bla nedover der på den siden.

*uffff så vanskelig det ble å forklare* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...