Jump to content
Hundesonen.no

Overføring fra en konto til en annen

Benedicte

Recommended Posts

Jeg skal overføre penger til huseier innen mandag 1. september, men får ikke pengene mine før fredag 29. august. Dersom jeg overfører pengene fredag kveld, evt lørdag, vil huseier da få pengene på sin konto innen fristen? Altså på mandag?

Når jeg overfører penger fra dnbnor til dnbnor tar det bare minutter før pengene er registrert på den andre kontoen - men nå er det snakk om to ulike banker, og jeg vet ikke hvor mange virkedager det tar (og er lørdag og søndag inkludert i virkedagene?).

Jeg bruker nettbank.

Hvis du får pengene den 27 (fredag), så ville jeg lagt inn betalingen med forfall på denne datoen. Det medfører at den (i prinsippet) skal prioriteres natt til mandag. Men ja, det skal (i prinsippet) ikke spille noen rolle om det er to forskjellige banker, så fremt man bruker nettbank. Dette går så fint vettu!

Er det bare jeg som har erfaring med at det tar en stund når det er to forskjellige banker? F.eks. mellom min og pappa sin konto (samme bank) skjer overføringene øyeblikkelig, mens fra mamma sin konto (Fokus bank) til min (Sparebank 1) kan det ofte ta tre-fire dager...

Når jeg overfører fra en bank til en annen via nettbank kan det ta opptil 2 virkedager og da er ikke lørdag og søndag medregnet.....

Kan du ikke si fra til huseier at pengene er overført, event printe ut en bekreftelse på at pengene er overført fredag, just in case ?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...