Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen og lærling..?


Angilja

Recommended Posts

Altså, nå er jeg snart ferdig med bachelor i psykologi og jeg har fått tilbud om lærlingeplass i hestefag! Det er hest jeg skal jobbe med siden (og jobber med nå) , og jeg trenger papirene på at jeg er kvalifisert til å jobbe med hest. Meeen i alle dager... jeg har gått media på videregående, og slett ikke naturbruk som man skal gå for å være lærling i hestefag. jeg er litt forvirra enda,dette kom litt brått på meg, jeg slo ann en spøk om at "hey, jeg kan jo være lærling (haha)" og, eh, ja, det var da faktisk ingen dum ide.

Har søkt litt rundt, men synes det er en rotete verden å finne frem i. har noen av dere her inne noen erfaring fra slikt? altså, jeg er 24 år, ikke gått den relevante linja og vil bli lærling. jeg skal IKKE gå videregående på nytt, den er bare å glemme. Er det i heletatt mulig...? pirker bare i overflaten på dette enda, undersøker litt før jeg tørr å bli for ivrig/optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til hvordan det er med det faget, men jeg var jo fotograflærling en stund. Og der var det noen som var MYE mer voksne enn meg, for å si det sånn :P de hadde ikke gått media, som man egentlig "må" for å få læreplass. For min del sjekket de ikke vitnemålet en gang, jeg sendte bare med noen eksempelbilder og skrev at jeg hadde gått MK på vgs, og det var greit.

Kanskje det er sånn i noen linjer at de tar heller inn folk som har et visst talent og kan vise til noe, fremfor noen som er helt ferske rett ut av læreboka? Men noen konkrete REGLER på dette vet jeg dessverre lite om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo gå på starum? Der har de vel stallmesterutdanneldse tror jeg.. (eller no i den retning hvertfall!)

Men Jeg vil absolutt tro det er mulig å jobbe i stall uten å ha noe utdanneldse innene hest, så lenge man har relevant erfaring!

Har selv jobba i stall tre år, og har ikke noe utdanneldse på hest, utenom at jeg har holdt på med hest siden jeg var 7 år..!

Vet om mange steder man kan bli "stallmester/sjef" uten å ha utdanneldse innen hest... hehe.. og dårlig betalt er det uansett hva man har av papirer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo gå på starum? Der har de vel stallmesterutdanneldse tror jeg.. (eller no i den retning hvertfall!)

Men Jeg vil absolutt tro det er mulig å jobbe i stall uten å ha noe utdanneldse innene hest, så lenge man har relevant erfaring!

Har selv jobba i stall tre år, og har ikke noe utdanneldse på hest, utenom at jeg har holdt på med hest siden jeg var 7 år..!

Vet om mange steder man kan bli "stallmester/sjef" uten å ha utdanneldse innen hest... hehe.. og dårlig betalt er det uansett hva man har av papirer! :P

Starum er ikke aktuelt annet en med små enkeltkurs, da jeg ikke flytter herifra, uansett:) dyrt er det også så vidt jeg har sett! Skal overta gården sammen med sambo om et par år eller så, og det er greit å ha papirer på relevant utdannelse innen hestehold. Det er fint mulig å jobbe uten papirene, men av mange grunner er de for meg og min situasjon greit å ha papirene der :lol: det er mange grunner til at jeg burde ha akkurat den lærligejobben, blir litt mye til at jeg kan gå så nøye inn på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...