Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde til hundegård


Angilja

Recommended Posts

Planen er å lage hundegård, jeg vil anta den blir et sted mellom 40-100 kvm, usikkert enda da det er mye gravemaskinarbeid som skal til først.

Å kjøpe faste elementer til en hundegård på denne størrelsen er bare å glemme med tanke på prisen, upraltisk vil det også være mht terrenget her. Hvor kjøper man solid netting (ikke sau-netting, den er for lett å "skyve opp" for kreative snuter) som ikke koster skjorta? Skjønner det vil koste en del uansett. Må være minst 2 meter høy. Hviken netting bruker dere?

Generelle tips til hundegårdsbygging mottas gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester du disse armerings mattene til stolper? Og hva ligger prisen på dette? Og er det lett å få tak i?

Skal selv lage hundegård, så jeg følger med på tråden din fenrisgutten. Har selv tenkt litt på vanlig nettinggjerde, slik de har rundt indstriområdet osv, men har ikke undersøkt pris enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd!

Vi skal også lage en hundegård, eller dvs bare gjerde inn en del av hagen som ikke har gjerde. Vi skal bare ha den der ett år, så gidder ikke begynne å grave så mye (kan ikke det heller, leier bare).

Hønsenetting, er det kanskje best?

Her kjøpte jeg armerings matter .. de er vel i ca 2 m x 3 m .. å av 5 eller 6 mm jern.

Fant ut at det var et billig alternativ.. å de er enkle å tilpasse...

Hvor "her"? Skal det være en link her kanskje eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning :) armerings matter kjøpes hos alle byggvare forettninger,, de finnes i forskjellige størrelser også

her er en link til en enkel utgave uten ramme verk.. LINK

jeg bruket 2" x 2" til ramme rundt å festet armerings matter med gjerde stolpe kramper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønse netting er ingen tig for hunder. Kaninen min kom seg ut av det

Nå mener jeg ikke å kuppe tråden her eller noe, men tenker det er bedre å spørre her enn å lage et lignende topic. Vi skal på en måte bare gjerde inn litt slik at vi slipper å følge med hele tiden på om hundene leker seg ut av hagen, det blir ingen hundegård i den forstand at de skal være alene hjemme i den. Og da vil vi bare gjøre det billigst, og da tenker jeg kanskje at hønsenetting er billigst? Og fester man det godt på påler og slikt, burde det jo holde ok...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte jeg armerings matter .. de er vel i ca 2 m x 3 m .. å av 5 eller 6 mm jern.

Fant ut at det var et billig alternativ.. å de er enkle å tilpasse...

Hørtes ikke dumt ut, men ser for meg at disse ruster, eller er det helt feil? Synes å huske å ha tatt på slike for så å bli rød på hendene. (rust + hvit hund = brun hund) Og har ikke disse skarpe kanter? Mulig jeg har HELT feil bilde av armeringsmatter nå altså:)

hva med viltnetting? over 2 meter høyt. Koster litt da, men ikke såå mye.

tror bla felleskjøpet selger

Skal undersøkes!

Fin tråd!

Vi skal også lage en hundegård, eller dvs bare gjerde inn en del av hagen som ikke har gjerde. Vi skal bare ha den der ett år, så gidder ikke begynne å grave så mye (kan ikke det heller, leier bare).

Hønsenetting, er det kanskje best?

Vi har høner, så jeg har litt kjenskap til hønsenetting, og jeg kan ikke se for meg hvordan den ene av gutta her skulle klart å holde seg på rett side av en slik, han er utbryter-mester, og hønsenetting hadde han lett klippt av er jeg redd. hadde ikke klart å stolt på det til ham. Med de to andre gutta så, jo, det hadde nok funka, men ikke til Mr. kreativ utbryterkonge. Siden vi har sau/hest/ku/geit +++ gående noen meter nedenfor MÅ jeg ha noe jeg klarer å stole på:D

(JA, jeg er ekstremt kritisk:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...