Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde til hundegård

Angilja

Recommended Posts

Planen er å lage hundegård, jeg vil anta den blir et sted mellom 40-100 kvm, usikkert enda da det er mye gravemaskinarbeid som skal til først.

Å kjøpe faste elementer til en hundegård på denne størrelsen er bare å glemme med tanke på prisen, upraltisk vil det også være mht terrenget her. Hvor kjøper man solid netting (ikke sau-netting, den er for lett å "skyve opp" for kreative snuter) som ikke koster skjorta? Skjønner det vil koste en del uansett. Må være minst 2 meter høy. Hviken netting bruker dere?

Generelle tips til hundegårdsbygging mottas gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester du disse armerings mattene til stolper? Og hva ligger prisen på dette? Og er det lett å få tak i?

Skal selv lage hundegård, så jeg følger med på tråden din fenrisgutten. Har selv tenkt litt på vanlig nettinggjerde, slik de har rundt indstriområdet osv, men har ikke undersøkt pris enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd!

Vi skal også lage en hundegård, eller dvs bare gjerde inn en del av hagen som ikke har gjerde. Vi skal bare ha den der ett år, så gidder ikke begynne å grave så mye (kan ikke det heller, leier bare).

Hønsenetting, er det kanskje best?

Her kjøpte jeg armerings matter .. de er vel i ca 2 m x 3 m .. å av 5 eller 6 mm jern.

Fant ut at det var et billig alternativ.. å de er enkle å tilpasse...

Hvor "her"? Skal det være en link her kanskje eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning :) armerings matter kjøpes hos alle byggvare forettninger,, de finnes i forskjellige størrelser også

her er en link til en enkel utgave uten ramme verk.. LINK

jeg bruket 2" x 2" til ramme rundt å festet armerings matter med gjerde stolpe kramper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønse netting er ingen tig for hunder. Kaninen min kom seg ut av det

Nå mener jeg ikke å kuppe tråden her eller noe, men tenker det er bedre å spørre her enn å lage et lignende topic. Vi skal på en måte bare gjerde inn litt slik at vi slipper å følge med hele tiden på om hundene leker seg ut av hagen, det blir ingen hundegård i den forstand at de skal være alene hjemme i den. Og da vil vi bare gjøre det billigst, og da tenker jeg kanskje at hønsenetting er billigst? Og fester man det godt på påler og slikt, burde det jo holde ok...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte jeg armerings matter .. de er vel i ca 2 m x 3 m .. å av 5 eller 6 mm jern.

Fant ut at det var et billig alternativ.. å de er enkle å tilpasse...

Hørtes ikke dumt ut, men ser for meg at disse ruster, eller er det helt feil? Synes å huske å ha tatt på slike for så å bli rød på hendene. (rust + hvit hund = brun hund) Og har ikke disse skarpe kanter? Mulig jeg har HELT feil bilde av armeringsmatter nå altså:)

hva med viltnetting? over 2 meter høyt. Koster litt da, men ikke såå mye.

tror bla felleskjøpet selger

Skal undersøkes!

Fin tråd!

Vi skal også lage en hundegård, eller dvs bare gjerde inn en del av hagen som ikke har gjerde. Vi skal bare ha den der ett år, så gidder ikke begynne å grave så mye (kan ikke det heller, leier bare).

Hønsenetting, er det kanskje best?

Vi har høner, så jeg har litt kjenskap til hønsenetting, og jeg kan ikke se for meg hvordan den ene av gutta her skulle klart å holde seg på rett side av en slik, han er utbryter-mester, og hønsenetting hadde han lett klippt av er jeg redd. hadde ikke klart å stolt på det til ham. Med de to andre gutta så, jo, det hadde nok funka, men ikke til Mr. kreativ utbryterkonge. Siden vi har sau/hest/ku/geit +++ gående noen meter nedenfor MÅ jeg ha noe jeg klarer å stole på:D

(JA, jeg er ekstremt kritisk:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...