Gå til innhold
Hundesonen.no

240 liter`n


AnitaW

Recommended Posts

Det var faktisk en ganske kul idè å ha hel gressplen, hmmm... ;)

I det store karet ditt putter du i siamesiske algespisere i stedet for algekillerkjemiskstuff om algeveksten skulle ta av litt. Har 13 stk fordelt på karene mine, og de er artige og hardføre stimfisker som også jobber hele tiden.

Ja det var en kul ide, men hvordan i all verden får man slamsugd da...!?

Og åff kårs har jeg siamesere! Fine rare fiskene! :P Har tre nå, får vel kjøpe noen til. Men har jo en drøss med Ancistruser og da, men de tar jo ikke all slags alger og blir sluskete og late når de blir store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Ja det var en kul ide, men hvordan i all verden får man slamsugd da...!?

Hehe, tja, kanskje man kan slippe å slamsuge? Slam`et blir vel som gjødsel når den forsvinner "nedi der", gjør den ikke? Og pumpa tar seg av det aller verste på toppen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei men hvis dere har mye planter hvorfor skal dere slamsuge, jeg har sand i karene med sandsnegler og en god del planter men jeg slamsuger aldri. men nå har jeg også bra filter kapasitet på alle karene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har mye planter som også gjerne er plantet tett vil grundig slamsuging forstyrrer plantenes røtter og plantene vil dermed mistrives.

Har man mye planter med gode/tette røtter og sandbunn holder det som regel med at man bruker hånden til å vifte opp bøss/slam, alternativ supplere med å bruke en finger til å røre lett rundt i grusen der det ikke er røtter samt å ha nok antall sandsnegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det vokser og det gror i 240-liter`n, matpakker gjør susen. Kjempevallisneriaen trives veldig godt, og flyteplante pistia må jeg tynne godt ut snart også. Jeg må luke og tynne ut noe, det tar for mye av lyset. Samtidig så ser det ut til at fiskene har det helt topp i plantevirvaret, selv om ikke de mest lyskrevende plantene setter helt pris på dunkel belysning. Har slengt oppi en god del eikeløv og panduoene og coryene liker seg veldig godt i løvhaugene. Neon tetraene forsvinner litt etter hvert, antagelig er det den prikkete knurremallen som forsyner seg i en sovende neonflokk når han er ute på sine spøkelsesrunder på natterstid.

matpakke.jpg

Enkesajica graver og graver i det ene hjørnet, tvangsnevrose? Må skaffe en kjekk mann til henne igjen, eller gi henne bort til noen som har en kjekk sajicakar. Vil heller satse på nøkkelhullene, eller...? Kanskje jeg skal prøve å sette inn regnbueciklidene igjen, se om de fortsetter å "skamklippe" plantene mine, eller om jeg rett og slett skal selge dem. De går nå i 60 liter`n og det er altfor lite. Men han prøver så godt han kan å få hunnen i rett humør. Han har laget fin grop, jager alt annet av fisk og prøver å få hunnen inn i rett hjørne. Han bresker seg og vibrerer. Men det skjer altså ikke noe mer. Mulig at plassen er for liten og/eller vannverdiene ikke er helt optimale for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du si meg, er det Regnbue as in Apistogramma agassizii eller Herotilapia multispinosa? Jeg ønsker meg den siste...

Men du har gjort bildet så lite, så det er vanskelig å se..!

As in Hero multi, faktisk.. *S*

Det bildet, jeg skjønner da pokker ikke hvordan jeg greide å lage det sååå lite.. *klø hodet*

Fikse..

matpakke-1.jpg

Hmmm, merkelig.. Ingen mellomting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din late slubbert! :lol:

Men assa, hallo! Det er sånne jeg vil ha det! Bilde? Vil du selge? *blafre med øyevippene* :whistle:

*Fnis* Lang arbeidsdag..

Jeg har ingen bilder av mine, de står jo aldri rolig, så for et mobilkamera er det plent umulig å få tatt noe som ligner på en fisk.. Jeg syns ikke de er noe vakkert syn pr. i dag, men de tok seg greit nok ut i det store karet. Jeg er vel i grunn litt skuffet, trodde de skulle være penere - eller noe. Det er liksom noe rart med dem. Jo, de har gul fin farge, og er livlige og nysgjerrige, men jeg har nok helt andre favoritter. Du kan få de billig, de fortjener tross alt litt større plass en det de har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

As we speak; trur`ru ikke han har fått dama på gli?! Hun vibrerer tilbake, og de danser rundt og rundt hverandre, hun er knæsj gul, og ravnsvart på magen. Sikkert bare luremus - igjen, men ser an litt. Du skal få kjøpe dem, må bare se om de får til noe, kanskje de fikk en beskjed fra høyere makter om å levere litt for å få noen positive ord i minneboka? Heheh... Uansett, det ser hvertfall ut til å være potensielt lekspar - du som er så glad i avel.. *Fniiis*

Prisen blir overkommerlig for fattige studenter, og levering i Oslo-området ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mens jeg har vært påtvunget hvile på sykehus, så har dvergciklide Panduromannen funnet ut at han skulle dø, eller noen har bestemt at han skulle elimineres fra eh - vannskorpens underflate. Bare en liten hodeskalle og litt ryggrad var igjen av den en gang så staute og vakre fisk. Krysser armer og ben for at en ny kjekkas er å få tak i snarest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst virket planen, Tam Alna hadde Apistogramma Panduro. En stor kar ble kjøpt til 240 liter`n, men han er ikke så interessert i damer, tror jeg. Pandurodama jobber med sjarmforbedring, så håper snart han får opp øya for denne søte snuppa..

I tillegg, siden Marianne ønsket seg sånne regnbueciklider som jeg hadde til overs, ble det plutselig plass i 60-liter`n til noen dvergciklider her også - så leit.. :wub:

Så der bor nå Herr og Fru Apistogramma Agassizii Double Red..

Bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte du ut å shoppe fisk? Æsj, det var jo trist :wub:

Har de forandret seg noe i fargen enda eller? De doble altså.. Og hvis Mr. Panduro viser seg å være homo, så må du jo dra tilbake å bytte han...! Nei det var jo trist igjen, mer shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å be om å få bytte fisk fordi man tror de er homo? Hehehe..

Det er ingen endringer i farger på de doble, annet enn at jeg ser veldig mye av det blå/turkise på kroppen til hannen, men de koser seg rundt og eter og spytter sand.. Skikkelig fiiiine.. :wub:

Apistogramma Agassizii Double Red

DSC00901.jpg

DSC00929.jpg

Ancistrusmamma

DSC00902.jpg

Ancistrusbarn

DSC00916.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh, da var nytt kamera i hus, og her kommer de første forsøkene på akvafotografering..

Apistogramma Agassizii Double Red

Hannen

DSC_0004.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0055.jpg

Hunnen

DSC_0074.jpg

DSC_0099.jpg

Til og med kineser`n fikk sjel med nytt kamera

DSC_0129.jpg

Usedvanlig vakker sajicadame

DSC_0131.jpg

Nysgjerrig nøkkelhullciklide

DSC_0134.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...