Gå til innhold
Hundesonen.no

RefleksVEST - ikke dekken

Gjest

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter såkalt refleksVEST til bikkja. Ikke dekken over ryggen, men nesten som en sele, med trekanter som ligger over forbeina. Sitter ganske stramt. Hadde det på schäferen før, men vi kjøpte det på sørlandet og jeg har leita fortvilt. Mye bedre fordi dette satt og ble ikke dratt oppover ryggen osv osv. Mørketiden er på vei.... Når denne lille tøtta får raptus tviler jeg på at clas olson dekkenet holder seg på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Disse har en sele i strikk og refleks som ikke er av de billigste men som holdt flere år på flaten min som løp løs og badet med refleksselen i mørketiden. http://www.boett.com/ Vet ikke om dem selges i Norge lengere. Jeg var fornøyd for den satt godt og fordi den holdt og kunne vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter såkalt refleksVEST til bikkja. Ikke dekken over ryggen, men nesten som en sele, med trekanter som ligger over forbeina. Sitter ganske stramt. Hadde det på schäferen før, men vi kjøpte det på sørlandet og jeg har leita fortvilt. Mye bedre fordi dette satt og ble ikke dratt oppover ryggen osv osv. Mørketiden er på vei.... Når denne lille tøtta får raptus tviler jeg på at clas olson dekkenet holder seg på :P
Clas Olson sine refleksdekken til hunder sitter faktisk veldig godt på hunden. En kompis av meg har to siberian huskyer, to meget viltre hanner som løper mer enn dem går, og dette dekkenet sitter som støpt :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når denne lille tøtta får raptus tviler jeg på at clas olson dekkenet holder seg på :D

tviler ikke jeg på! Jeg hadde det til Yippie når hun var 3 mnd og lekte med Penny på samme alder. Begge to hadde samme dekken og har det i like godt hold ennå!

Vet desverre ikke om noen som selger slik trekantet refleksvest til hunder. Har sett det på stevner noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har en sele i strikk og refleks som ikke er av de billigste men som holdt flere år på flaten min som løp løs og badet med refleksselen i mørketiden. http://www.boett.com/ Vet ikke om dem selges i Norge lengere. Jeg var fornøyd for den satt godt og fordi den holdt og kunne vaskes.

Der hadde de jaggu mye fint.. Bestilte meg en sånn refleks bandolær jeg :P Litt OT men.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Guest Snusmumrikk
oj! sånn vil vi og haa!

hvor fikk du den fra? :blink:

Vil tippe hun kjøpte den på Jekta i Tromsø, for der hadde de bare en bitteliten igjen og viste ikke når de fikk inn fler eller hvilket merke det var <_< Så hvis noen vet hvor man får kjøpt sånne på nett så rop ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei!

Det er KENNEL sitt merke, kosta 162 kr (litt dyrt, men pytt pytt).

Så hvis du har en dyrebutikk du vet tar inn kennel, eller har en dyrebutikk kan du kanskje be dem om å bestille inn KENNEL refleksvest? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å¨kjøpe en slik trekantrefleksting, men så fant jeg en knæsj reflekssele på felleskjøpet. Så da slo jeg to fluer i en smekk, siden jeg egentlig lette etter en billig sele også (kostet 170 for størrelse 4). Han vokser vel ut av den iløpet av vinteren muligens, men den tid den sorg. Er ikke sikkert han gjør det heller, men hvis han gjør kan jeg jo bare klippe den opp, og lage reflekshalsbånd og sånn :blink: Synes man fikk mer for pengene her egentlig, ved å kjøpe noe som også er en sele, pluss at den sitter veldig bra.

img_48cd50dff074e.jpg

Og bare sånn for å ikke lage enda en post (kanskje jeg gjør det da, hvis dette spm. drukner helt hehe)

Noen som vet hvor man får kjøpt et slikt refleks-kobbel forlenger? Slik en man setter nederst på båndet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe hun kjøpte den på Jekta i Tromsø, for der hadde de bare en bitteliten igjen og viste ikke når de fikk inn fler eller hvilket merke det var <_< Så hvis noen vet hvor man får kjøpt sånne på nett så rop ut!

Jeg har tittet på den bittelille, men jeg syntes den blir for liten igjen... Så da blir det vel refleksdekken i tillegg til reflekskobbel + refleks på meg.... Refleks blir plutselig litt viktig etter et par mnd her oppe.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pelshund, så trekantene vises dårlig på min hund etter at han har surret litt rundt. Så her ble det dekken fra Tropehagen Zoo på begge dyra. Har sydd på en ekstra festesak rundt magen, i tillegg til den som er i buken, så nå sitter dekkenene som støpt på begge hundene:)

Og som reflekskoppel er jeg blitt glad i Hunter sitt Sweet and safe (kjøpt på fugler og akvarier i Tromsø),finnes i forskjellige bredder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...