Gå til innhold
Hundesonen.no

Et medisinsk spørsmål, angående et legemiddel som heter Doxylin


Gry83

Recommended Posts

kort fortalt: hunden min mistenkes å ha blitt smittet med Ehrlichiose,en sykdom flåtten bringer med seg.

blodprøver for å teste om denne teorien stemmer eller ei sendes inn på mandag.

jeg fikk skrevet ut medisiner til henne idag,et antibiotikum som heter DOXYLIN 100 MG. men jeg stusser litt på om apoteket har gitt meg riktige medisiner,da det står i pakningsvedlegget at disse tablettene er for mennesker? noen som har peiling? på di andre 2 typene antibiotika hun har brukt (tribrissen og synulox tror jeg dem het) stod det i pakkningsvedlegget at det var til hund. så synes det er litt rart at hun har fått menneskemedisin nå. jeg tør ikke å gi henne denne doxylin'en før jeg vet at det er det jeg skal gi henne,og at jeg ikke er gitt feil. wææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at det skrives ut "menneskemedisiner" til dyr, så det er sikkert ingen fare. Kan tenkes at det var akkurat denne medsisinen som var best egnet til formålet, og at det derfor ble forskrevet denne og ikke en "hundemedisin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå vet jeg ikke så mye om dette emnet, men kan ihvertfall bekrefte at doxylin skrives ut til mennesker. Samboeren min har lungebetennelse om dagen og han fikk skrevet ut doxylin.

Søkte opp på google her er noen av funnene, her har du en annen hundeeier som har fått doxylin (5 juni.2008)

Sam

Fra canis, ekspertpanel

Canis ekspertpanel

Nok en link

Blogtown

Ser ut til at flere hundeeiere har tatt ibruk doxylin, så du kan nok trygt begynne med medisinen. God bedring. Er du fortsatt usikker så får du ringe apoteket, eller dyrlegen din :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar! :lol: fikk omsider tak i veterinæren min i dag,så jeg fikk bekreftet at det var riktig. phu :lol:

anette: fikk orry noen bivirkninger av doxylin....? ser i pakkningsvedlegget at dem kan få blandt annet kvalme og diare... håper å unngå det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar! :lol: fikk omsider tak i veterinæren min i dag,så jeg fikk bekreftet at det var riktig. phu :lol:

anette: fikk orry noen bivirkninger av doxylin....? ser i pakkningsvedlegget at dem kan få blandt annet kvalme og diare... håper å unngå det :)

Nei, han fikk ingen nevneverdige bivirkninger. Bittelitt løsere i magen, men absolutt ikke noe som var i nærheten av diare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han fikk ingen nevneverdige bivirkninger. Bittelitt løsere i magen, men absolutt ikke noe som var i nærheten av diare :lol:

så bra! :lol: håper ikke mi får det heller... hun er vanligvis veldig stabil og fin i magen,så forhåpentligvis tåler den disse medisinene :)

Hei nå vet jeg ikke så mye om dette emnet, men kan ihvertfall bekrefte at doxylin skrives ut til mennesker. Samboeren min har lungebetennelse om dagen og han fikk skrevet ut doxylin.

Søkte opp på google her er noen av funnene, her har du en annen hundeeier som har fått doxylin (5 juni.2008)

Sam

Fra canis, ekspertpanel

Canis ekspertpanel

Nok en link

Blogtown

Ser ut til at flere hundeeiere har tatt ibruk doxylin, så du kan nok trygt begynne med medisinen. God bedring. Er du fortsatt usikker så får du ringe apoteket, eller dyrlegen din :)

tusen takk for innholdsrikt svar med mye bra info! :P

og god bedring til samboeren din også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...