Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt selehjelp

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kjøpte denne selen til Blondie på Hundehuset den dagen vi var på Sonentreff (bildet er lånt av Bloggen til Emma.. Håper det er greit Emma, hvis ikke så fjerner jeg det :P )

sonentur210708004b.jpg

På selen står det: G&E og så er det bilde av en and.. Jeg har fått flere forespørsler på denne selen. Flere som synes den er fin, men som synes det er litt langt å kjøre til Oslo kun for en sele. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne andre steder.. Er G&E en forkortelse? Finner den ikke på nett hvertfall... Er kjempefornøyd med den. Og den var visstnok den besteselen for småhunder, fordi de ikke klarer å rygge ut av den, slik som enkelte klarer med feks en sykkelsele :P

Skrevet

Luuurer på om jeg har sett det merket på min dyrebutikk. Kan hende jeg blander med noen andre bokstaver nå, men kan sjekke til uken. :blink:

Skrevet
Luuurer på om jeg har sett det merket på min dyrebutikk. Kan hende jeg blander med noen andre bokstaver nå, men kan sjekke til uken. :P

Kjempe fint Huldra :P Har tatt noen nye bilder der du ser merket og selen bedre fra andre vinkler :P

10082008100743kG7rvTdLjCq9.jpg

10082008100743b8I6G9T99Eig.jpg

Blondie ser ut som et lite takras på bildet, men selen synes i hvertfall :blink:

Skrevet

Haha! Fint lite takras! :P Jeg har sett merket på lignende seler, men ikke påsydd på den måten, men som en papirlapp som hang på. Godt mulig det er samme merke, det ser veldig kjent ut. Det jeg så var to navn, og jeg mener at det var de samme bokstavene navnene begynte på, og samme skriften. Innbiller meg også at det var et jente og et guttenavn, men nå er det mulig tankene flyr avgårde med meg her. Må nemlig gå til anskaffelse av ny sele til Aynï, for hun har vokst ut av magereima..! :blink: Så det var sånn jeg la merke til det. :P

Skrevet

Jeg skulle ha en reflekssele jeg.. Det var kun det jeg i utgangspuntet skulle ha. Bruker bestandig reflekssele når jeg går når det er mørkt og slipper aldri hunden uten heller (ja jeg er litt hønemor.. Hvis om atte, dersom atte hun skulle stikke av og bli borte mens det er mørkt ute, og forville seg ut på en vei osv osv :P ) men jeg har endt opp med å bruke selen hele tiden da. selv om det ikke er mørkt ute.. Den sitter perfekt på henne, og refleksene gjør at hele brystet lyser opp og jeg synes den er stilig også :blink:

Skrevet
Jeg skulle ha en reflekssele jeg.. Det var kun det jeg i utgangspuntet skulle ha. Bruker bestandig reflekssele når jeg går når det er mørkt og slipper aldri hunden uten heller (ja jeg er litt hønemor.. Hvis om atte, dersom atte hun skulle stikke av og bli borte mens det er mørkt ute, og forville seg ut på en vei osv osv :P ) men jeg har endt opp med å bruke selen hele tiden da. selv om det ikke er mørkt ute.. Den sitter perfekt på henne, og refleksene gjør at hele brystet lyser opp og jeg synes den er stilig også :P

Jeg liker også refleks på selene; veldig greit når man bruker sele endel, så slipper man å knote med refleksdekken over/under selen - det går jo bare ikke (som de sa om bind og bokser i en reklame for lenge siden)! Aynï sin ligner (men er av merket Yukon), og denne typen sele sitter utrolig godt på henne. Refleks er det også, det er bare så dumt hun er blitt så stor nå. :blink: Holder på å finne ny sele, og da var dette merket (som jeg jo mener er det samme som du har) et av de beste alternativene.

Skrevet

Kjenner ikke til akkurat det merke, men vet at jeg har sett samme modell fra Trixi og Joker, lurer på om ikke Gresshoppa også har en med samme utforming.

Skrevet

Send en mail til butikken og hør hva merke virkelig er. De er ganske kjappe med å svare, og veldig hyggelige.

Skrevet
Send en mail til butikken og hør hva merke virkelig er. De er ganske kjappe med å svare, og veldig hyggelige.

Og hvor finner du mail adessen? :blink: jeg finner hverken internettside eller mail når jeg søker jeg. Kan selvfølgelig ta meg en tur innom og snakke med Kjell som eier butikken.. Kjenner han personlig siden jeg har kjøpt en hest han hadde før. men hadde håpet jeg fant noe på nett i steden. Ikke hver dag jeg er innover i Oslo..

Skrevet
Hva med å ringe til Hundehuset da, og høre om merke og hvor han har fått selene fra?

Det er jo alltid en mulighet :P Eller rett og slett bare ta meg en Oslo tur (tenkte bare at kanskje noen visste det her.. Litt lat ja :rolleyes: ) ... Eller kanskje vi må tromme sammen et nytt treff snart så jeg får somla rompa mi til Oslo? :blink:

Skrevet

Ok. Stakk innom dyrebutikken i dag, og jeg er ganske sikker på at det er samme merke; Gustav och Evita. "Slagord": "En vakker tass från Gustav och Evita". Svenske greier med andre ord.. :ahappy: Skriften var av samme type som på selen.

Skrevet
Ok. Stakk innom dyrebutikken i dag, og jeg er ganske sikker på at det er samme merke; Gustav och Evita. "Slagord": "En vakker tass från Gustav och Evita". Svenske greier med andre ord.. :) Skriften var av samme type som på selen.

Aha.. Takk Huldra :ahappy: Da skal jeg søke litt på det :D

Edit: her er den svenske hjemmesiden deres :lol:

http://www.gustaf-evita.com/

Skrevet
Næh! For en sinnsykt søt tispetruse det var bilde av helt nederst der! :lol: Og da må man jo også ha matchende sele! :ahappy:

Mye fint altså.. men de har jo en elendig hjemmeside.. Ser jo rundt på nettet at det finnes MASSE annet fint. men det er jo pokker meg ingen som har internettbutikk :) Virker som om de bare selger produktene sine til dyrebutikker :D

Skrevet
Monica: Ja det er det :lol: Myone har jo butikk på Tøckfors senteret, så da skal jeg jammen meg innom der å titte mere neste gang jeg skal dit.. Takk :blink:

De har vel ikke butikk på senteret i Töckfors? Er det ikke på Nordbysenteret da? :lol:

Skrevet
Eh.. jo.. selvfølgelig.. Feilkobling i hodet mitt bare :blink:

hehe, sånn kan det gå. Skal se selv nå til helga :lol: Det så jo fint ut, også har det klips :lol:

Skrevet
hehe, sånn kan det gå. Skal se selv nå til helga :blink: Det så jo fint ut, også har det klips :lol:

Mens du er der, har du mulighet til å sjekke om selene finnes i større størrelser, samt pris? :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...