Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt selehjelp


Recommended Posts

Jeg kjøpte denne selen til Blondie på Hundehuset den dagen vi var på Sonentreff (bildet er lånt av Bloggen til Emma.. Håper det er greit Emma, hvis ikke så fjerner jeg det :P )

sonentur210708004b.jpg

På selen står det: G&E og så er det bilde av en and.. Jeg har fått flere forespørsler på denne selen. Flere som synes den er fin, men som synes det er litt langt å kjøre til Oslo kun for en sele. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne andre steder.. Er G&E en forkortelse? Finner den ikke på nett hvertfall... Er kjempefornøyd med den. Og den var visstnok den besteselen for småhunder, fordi de ikke klarer å rygge ut av den, slik som enkelte klarer med feks en sykkelsele :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luuurer på om jeg har sett det merket på min dyrebutikk. Kan hende jeg blander med noen andre bokstaver nå, men kan sjekke til uken. :P

Kjempe fint Huldra :P Har tatt noen nye bilder der du ser merket og selen bedre fra andre vinkler :P

10082008100743kG7rvTdLjCq9.jpg

10082008100743b8I6G9T99Eig.jpg

Blondie ser ut som et lite takras på bildet, men selen synes i hvertfall :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Fint lite takras! :P Jeg har sett merket på lignende seler, men ikke påsydd på den måten, men som en papirlapp som hang på. Godt mulig det er samme merke, det ser veldig kjent ut. Det jeg så var to navn, og jeg mener at det var de samme bokstavene navnene begynte på, og samme skriften. Innbiller meg også at det var et jente og et guttenavn, men nå er det mulig tankene flyr avgårde med meg her. Må nemlig gå til anskaffelse av ny sele til Aynï, for hun har vokst ut av magereima..! :blink: Så det var sånn jeg la merke til det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha en reflekssele jeg.. Det var kun det jeg i utgangspuntet skulle ha. Bruker bestandig reflekssele når jeg går når det er mørkt og slipper aldri hunden uten heller (ja jeg er litt hønemor.. Hvis om atte, dersom atte hun skulle stikke av og bli borte mens det er mørkt ute, og forville seg ut på en vei osv osv :P ) men jeg har endt opp med å bruke selen hele tiden da. selv om det ikke er mørkt ute.. Den sitter perfekt på henne, og refleksene gjør at hele brystet lyser opp og jeg synes den er stilig også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha en reflekssele jeg.. Det var kun det jeg i utgangspuntet skulle ha. Bruker bestandig reflekssele når jeg går når det er mørkt og slipper aldri hunden uten heller (ja jeg er litt hønemor.. Hvis om atte, dersom atte hun skulle stikke av og bli borte mens det er mørkt ute, og forville seg ut på en vei osv osv :P ) men jeg har endt opp med å bruke selen hele tiden da. selv om det ikke er mørkt ute.. Den sitter perfekt på henne, og refleksene gjør at hele brystet lyser opp og jeg synes den er stilig også :P

Jeg liker også refleks på selene; veldig greit når man bruker sele endel, så slipper man å knote med refleksdekken over/under selen - det går jo bare ikke (som de sa om bind og bokser i en reklame for lenge siden)! Aynï sin ligner (men er av merket Yukon), og denne typen sele sitter utrolig godt på henne. Refleks er det også, det er bare så dumt hun er blitt så stor nå. :blink: Holder på å finne ny sele, og da var dette merket (som jeg jo mener er det samme som du har) et av de beste alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til butikken og hør hva merke virkelig er. De er ganske kjappe med å svare, og veldig hyggelige.

Og hvor finner du mail adessen? :blink: jeg finner hverken internettside eller mail når jeg søker jeg. Kan selvfølgelig ta meg en tur innom og snakke med Kjell som eier butikken.. Kjenner han personlig siden jeg har kjøpt en hest han hadde før. men hadde håpet jeg fant noe på nett i steden. Ikke hver dag jeg er innover i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe til Hundehuset da, og høre om merke og hvor han har fått selene fra?

Det er jo alltid en mulighet :P Eller rett og slett bare ta meg en Oslo tur (tenkte bare at kanskje noen visste det her.. Litt lat ja :rolleyes: ) ... Eller kanskje vi må tromme sammen et nytt treff snart så jeg får somla rompa mi til Oslo? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Stakk innom dyrebutikken i dag, og jeg er ganske sikker på at det er samme merke; Gustav och Evita. "Slagord": "En vakker tass från Gustav och Evita". Svenske greier med andre ord.. :ahappy: Skriften var av samme type som på selen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Stakk innom dyrebutikken i dag, og jeg er ganske sikker på at det er samme merke; Gustav och Evita. "Slagord": "En vakker tass från Gustav och Evita". Svenske greier med andre ord.. :) Skriften var av samme type som på selen.

Aha.. Takk Huldra :ahappy: Da skal jeg søke litt på det :D

Edit: her er den svenske hjemmesiden deres :lol:

http://www.gustaf-evita.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh! For en sinnsykt søt tispetruse det var bilde av helt nederst der! :lol: Og da må man jo også ha matchende sele! :ahappy:

Mye fint altså.. men de har jo en elendig hjemmeside.. Ser jo rundt på nettet at det finnes MASSE annet fint. men det er jo pokker meg ingen som har internettbutikk :) Virker som om de bare selger produktene sine til dyrebutikker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...