Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag om båndtvang hele året


Poter

Recommended Posts

Alle slike regler fastsatt av kommune/fylkeskommune/staten osv SKAL publiseres på et dertil egnet sted.

Dette vil i praksis si at alle gjeldende forskrifter publiseres på lovdata.no, som er en database over alt av lover og forskrifter her i landet.

Du kan naturligvis også kontakte kommunen og forhøre deg om hva som gjelder i dag, og i henhold til hvilke forskrifter.

Ok, kjekt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at det kreves båndtvang,det kan vi takke uansvarlige eiere for.En kan krangle seg blå/irrgrønn/prikkete om båndtvangen gjelder pga folk eller annen natur.Fakta er at en skal ha hunden under kontroll.Letteste måten å fådet til på er å ha hunden i bånd. Når man da har hunden uten bånd bør man ha innkalling på plass,følge med på omgivelsene og være høflig og beklage om så gæli skulle gå.

Almennheten ber ikke om våre løse hunder .Nok en gang :De få ødelegger for resten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det båndtvang hele året i hele kommunen. Har vært en del snakk om at det burde være et område uten båndtvang, men tror ikke det ble noe av det.

Jeg liker veldig godt å ta med hund til danmark. Der er alle så greie med hundene og de fleste stedene er skiltet om man har lov til å slippe hunden.

*klipp*

Sist jeg ba en fyr sette bikkja i bånd fordi det var en reinsflokk i nærheten, fikk jeg til svar :DETTE ER EN FUGLEHUND.... :ahappy:

:lol:

Så jeg slipper å ha hunden min i bånd hvor det er sauer fordi jeg har en hund som skal apportere fugl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...