Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabiesvaksine - noen som vet prisen på blodprøven?

Recommended Posts

Hundene mine fikk rabiessprøyte i vår, og de trenger nå å få tatt blodprøven som skal vise om de har fått tilstrekkelig med antistoffer. Min lokale dyrlege tar 875 kr pr hund for blodprøven, og det inkluderer da innsending av prøven til testing. Jeg synes det er skrekkelig dyrt, så jeg lurer på om det finnes noen billigere alternativer.

Jeg bor forøvrig nær Jessheim/Kløfta/Gardermoen, men er i Oslo innimellom, så jeg vurderer gjerne veterinærer der også om det er penger å spare. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tar mellom 800-900 et sted. Blodprøven må sendes til et laboratoruim i Tyskland- som tar seg godt betalt. Derav den høye prisen- som du altså ikke kommer deg unna uansett hvilken vetrinær du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Om du orker å kjøre et stykke så er det meget hyggelige priser på Vestfold Dyrehospital i Tønsberg.Blodprøven koster ca 550 om jeg ikke husker helt feil.De har også bra priser på rabies vaksine og andre "vanlige" vaksiner.Blodprøvene jeg har tatt har blittsendt både til USA og England så jeg tror det varierer fra vet til vet hvor de sender blodprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Om du orker å kjøre et stykke så er det meget hyggelige priser på Vestfold Dyrehospital i Tønsberg.Blodprøven koster ca 550 om jeg ikke husker helt feil.De har også bra priser på rabies vaksine og andre "vanlige" vaksiner.Blodprøvene jeg har tatt har blittsendt både til USA og England så jeg tror det varierer fra vet til vet hvor de sender blodprøven.

Ja og dit ville jeg ikke anbefalt min værste fiende å dra en gang... ( beklager OT, men den klinikken har jeg lite til overs for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og dit ville jeg ikke anbefalt min værste fiende å dra en gang... ( beklager OT, men den klinikken har jeg lite til overs for)

jeg må henge meg på toya her altså.. Må bare beklage, men har lite til overs for de klinikkene..

Jeg har tatt 1. sprøyta og skal tilbake for blodprøve nå snart.. Kjekt å vite hvor mye det kosret sånn ca..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

send meg pm, så kan ejg godt fortelle deg historien..

tror jeg bryter en del etiske regler for hva man kan skrive på nett om jeg skriver historien her offentlig..

selvom veterinæren for all del fortjener all negativ omtale han kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send meg pm, så kan ejg godt fortelle deg historien..

tror jeg bryter en del etiske regler for hva man kan skrive på nett om jeg skriver historien her offentlig..

selvom veterinæren for all del fortjener all negativ omtale han kan få...

Dette vil gjerne jeg vite også, kan du sende pm til meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender pm i morgen, skal legge meg nå - jobber tidlig i morgen

Og søstra til tuppetroll, skinnet kan bedra :D

Du skal få pm du også.

Edit : Det er ikke bare meg eller les min mor, som har dårlig erfaring med denne veterinæren, vi kom i kontakt med flere som hadde hatt trøbbel med samme veterinær når vi hadde denne saken.

Kan komme tilbake med mer i morgen, er trøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Nå vil jeg gjerne ha en pm fra en av dere som har kommet med kritikk mot Vestfold Dyrehospital :):ahappy:

slapp av tuppe. Du skal få, jeg har bare ikke hatt tid å sende deg verken pm eller svare her, noen har hatt mye å gjøre, skal se om jeg får tid til å skrive pm til deg i løpet av dagen her, men om du er vdh bruker/digger, så gidder du ikke å se objektivt på informasjonen jeg kommer med uansett.

nå må jeg på tur med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt kommer Din Veterinær på Kløfta, billigst ut på alle mine ringerunder i distrikte.

Dem har billigst ultralyd, blodprøve mot parring, vaksine-chip kull, billigst hd/ad, billigst røngen av drektig tispe osv osv.

Men det er heller ikke noe å si på service og dem er ærlige, jeg har vært der med sykdom også ikke bare drektighets ting :ahappy:

Jeg sjekket ikke rabies nå når jeg tok det, men du kan jo ta en tlf til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...