Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabiesvaksine - noen som vet prisen på blodprøven?


Recommended Posts

Hundene mine fikk rabiessprøyte i vår, og de trenger nå å få tatt blodprøven som skal vise om de har fått tilstrekkelig med antistoffer. Min lokale dyrlege tar 875 kr pr hund for blodprøven, og det inkluderer da innsending av prøven til testing. Jeg synes det er skrekkelig dyrt, så jeg lurer på om det finnes noen billigere alternativer.

Jeg bor forøvrig nær Jessheim/Kløfta/Gardermoen, men er i Oslo innimellom, så jeg vurderer gjerne veterinærer der også om det er penger å spare. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tar mellom 800-900 et sted. Blodprøven må sendes til et laboratoruim i Tyskland- som tar seg godt betalt. Derav den høye prisen- som du altså ikke kommer deg unna uansett hvilken vetrinær du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Om du orker å kjøre et stykke så er det meget hyggelige priser på Vestfold Dyrehospital i Tønsberg.Blodprøven koster ca 550 om jeg ikke husker helt feil.De har også bra priser på rabies vaksine og andre "vanlige" vaksiner.Blodprøvene jeg har tatt har blittsendt både til USA og England så jeg tror det varierer fra vet til vet hvor de sender blodprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Om du orker å kjøre et stykke så er det meget hyggelige priser på Vestfold Dyrehospital i Tønsberg.Blodprøven koster ca 550 om jeg ikke husker helt feil.De har også bra priser på rabies vaksine og andre "vanlige" vaksiner.Blodprøvene jeg har tatt har blittsendt både til USA og England så jeg tror det varierer fra vet til vet hvor de sender blodprøven.

Ja og dit ville jeg ikke anbefalt min værste fiende å dra en gang... ( beklager OT, men den klinikken har jeg lite til overs for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og dit ville jeg ikke anbefalt min værste fiende å dra en gang... ( beklager OT, men den klinikken har jeg lite til overs for)

jeg må henge meg på toya her altså.. Må bare beklage, men har lite til overs for de klinikkene..

Jeg har tatt 1. sprøyta og skal tilbake for blodprøve nå snart.. Kjekt å vite hvor mye det kosret sånn ca..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

send meg pm, så kan ejg godt fortelle deg historien..

tror jeg bryter en del etiske regler for hva man kan skrive på nett om jeg skriver historien her offentlig..

selvom veterinæren for all del fortjener all negativ omtale han kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send meg pm, så kan ejg godt fortelle deg historien..

tror jeg bryter en del etiske regler for hva man kan skrive på nett om jeg skriver historien her offentlig..

selvom veterinæren for all del fortjener all negativ omtale han kan få...

Dette vil gjerne jeg vite også, kan du sende pm til meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender pm i morgen, skal legge meg nå - jobber tidlig i morgen

Og søstra til tuppetroll, skinnet kan bedra :D

Du skal få pm du også.

Edit : Det er ikke bare meg eller les min mor, som har dårlig erfaring med denne veterinæren, vi kom i kontakt med flere som hadde hatt trøbbel med samme veterinær når vi hadde denne saken.

Kan komme tilbake med mer i morgen, er trøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nå vil jeg gjerne ha en pm fra en av dere som har kommet med kritikk mot Vestfold Dyrehospital :):ahappy:

slapp av tuppe. Du skal få, jeg har bare ikke hatt tid å sende deg verken pm eller svare her, noen har hatt mye å gjøre, skal se om jeg får tid til å skrive pm til deg i løpet av dagen her, men om du er vdh bruker/digger, så gidder du ikke å se objektivt på informasjonen jeg kommer med uansett.

nå må jeg på tur med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt kommer Din Veterinær på Kløfta, billigst ut på alle mine ringerunder i distrikte.

Dem har billigst ultralyd, blodprøve mot parring, vaksine-chip kull, billigst hd/ad, billigst røngen av drektig tispe osv osv.

Men det er heller ikke noe å si på service og dem er ærlige, jeg har vært der med sykdom også ikke bare drektighets ting :ahappy:

Jeg sjekket ikke rabies nå når jeg tok det, men du kan jo ta en tlf til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...