Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlegeanbefalinger...igjen


TonjeM

Recommended Posts

Ja, så har man altså flyttet til de dype skogene mellom Årnes og Skarnes og er nødt til å finne seg dyrlege til fremtidig bruk.. Nå har jeg vært litt innom gule sider og kikket men ble liksom ikke så klok av det.

Jeg vet at Grorud dyreklinikk anbefales, men det er litt langt avgårde og det samme gjelder Oslo dyreklinikk og vetr.høyskolen etc. I gule sider fant jeg ganske proffe sider for noe som heter "Din veterinær" på Kløfta, noen som har kjennskap til dem? Det finnes dyrlege på Skarnes og en på Årnes også - mens naboen her sverger til en dyrlege på Fenstad (hvor nå det er..). Så jeg er i vilrede. Vil gjerne ha en utrolig dyktig dyrlege, som er alltid tilgjengelig (!), som synes basenjier er de søteste og mest interessante på jord, som er mild, vennlig og tålmodig med skitredde små bisker, som ikke insisterer på snutebind selv om udyret knurrer og fråder som en gal, som aksepterer tidligere diagnoser av HT og skriver ut Levaxin, som kan skrive ut litt Rimadyl for morgener med stiv og vond kropp og som kan fikse morkne basenji-tenner 1-2 ganger i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Tonje?

Min "stemor"- eller rettere sagt min fars forlovede- driver en liten vetrinærpraksis på Brårud. Det er vel ikke så langt unna deg nå? Hun tok seg av Shira et par ganger, men siden det har jeg ikke brukt henne da det blir litt for langt unna meg. Hun brukes dog hyppig på "telefon konsultering", og har god kjennskap til Basenjien og dens særheter. Hun er også en veldig flink akupunktør, og driver litt med homeotapi.

Tror ikke hun er så veldig dyr heller. Kan jo være verdt et forsøk?

Hun heter Karin Irene Olsen og kan kontaktes på følgende tlf nr/ adresse:

Sæterv. 37, 2162 Brårud

63 90 93 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Tonje?

Min "stemor"- eller rettere sagt min fars forlovede- driver en liten vetrinærpraksis på Brårud. Det er vel ikke så langt unna deg nå? Hun tok seg av Shira et par ganger, men siden det har jeg ikke brukt henne da det blir litt for langt unna meg. Hun brukes dog hyppig på "telefon konsultering", og har god kjennskap til Basenjien og dens særheter. Hun er også en veldig flink akupunktør, og driver litt med homeotapi.

Tror ikke hun er så veldig dyr heller. Kan jo være verdt et forsøk?

Hun heter Karin Irene Olsen og kan kontaktes på følgende tlf nr/ adresse:

Sæterv. 37, 2162 Brårud

63 90 93 90

Jeg vet om flere som jeg trener med som også bruker henne og er veldig fornøyd :). Ellers tror jeg de på Kløfta er flinke folk, 2ne har erfaring med dem iallefall (hun jobbet vel der en periode også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, Fenstad er et lite tettsted som ligger mellom Vormsund og Eidsvoll *flir* Jeg har ingen anelse om hvordan dyrlegen der er da. For det andre, ja jeg har erfaring med 2 av de på Kløfta (Jenny og Cathrine), de er begge to flinke, fornuftige damer. Hvordan de andre på klinikken der er, vet jeg ikke, jeg har hverken jobbet med de eller vært hos de med mine hunder (eller katta, for den saks skyld). Klinikken har vokst litt siden jeg hadde praksis der for et par år siden :) For det tredje, selv jeg syns veterinæren på Brårud hørtes interessant ut, og jeg har ikke sær Basenji engang *ler* Brårud og Fenstad er rett i nærheten av hverandre (du kan se Fenstad kirke fra Joker på Brårud *flir*)

Men du? Nå bor du så rett rundt hjørnet at jeg nesten på tvangshilse på dere. Kikke på lille Basenji og vettu, hun høres jo ut som en man ikke bør gå glipp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i nærheten av Årnes og bruker Sørum og Fet veterinærkontor, jeg er veldig fornøyd med to av veterinærene der (Ølstad og Ekeberg). De har døgnvakt og er alltid tilgjengelige, langåpent og ordinær åpningstid på lørdager. Her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk people - you're simply the best!

Da begynner jeg med Brårud jeg - tror lille basenji kunne ha godt av litt akupunktur også.. kanskje ... hvis hun har "lasernål" tilgjengelig, for jeg vet ikke hvor lett det er å få ordentlige nåler i lille utyske (med mindre jeg kan få lov å stikke dem i bisken selv da.. ). Men linken til Fet&Sørumsand er behørig lagret..

2ne du får ikke komme å tvangshilse - det blir høyst frivillighilsing! Klart du skal få si hallo til lille basenji - men jeg er redd hun blir litt nedtur "i praksis" - såfremt du ikke har sans for kalde skulende blikk og "avvisende kroppspråk" (!) - men vi kunne tuslet litt med henne i skogen med langline så kunne du se "urbasenji leter etter bytte"!

Åååå deilig å flytte til skogen for jeg har for meg jeg kan ha et litt mer sosialt liv! (Ja, jeg vet, høres kanskje litt paradoksalt ut at det blir mer sosialt av å bo langt inni bushen, men de siste 5 årene har vi jobbet i uka og så pendlet til skogen i helgene, men da har det alltid vært så mye å gjøre at man rakk ikke annet. Nå med mer hjemmekontor, og at man får gjort alt man skal for man bor der man skal ha gjort alt man skal.. eh.. litt innviklet setning tror jeg .. så er det mulig å gjøre litt annet også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne du får ikke komme å tvangshilse - det blir høyst frivillighilsing! Klart du skal få si hallo til lille basenji - men jeg er redd hun blir litt nedtur "i praksis" - såfremt du ikke har sans for kalde skulende blikk og "avvisende kroppspråk" (!) - men vi kunne tuslet litt med henne i skogen med langline så kunne du se "urbasenji leter etter bytte"!

hehe - Jeg burde presisert at mente å hilse på dere - menneskene og Karken - og kikke på lille Basenji, jeg tror du har nevnt det en gang eller to før at hun er litt sær på hvem og hva hun hilser på *flir* Men det hadde vært veldig gøy å vært med og se "urbasenji leter etter bytte", ja. Lille Basenji er en fascinerende frøken, jeg trenger ikke å ta på henne for å få tilfredsstilt min nysgjerrighet på lille damen :cool:

Men ang Sørum og Fet dyreklinikk, så brukte jeg Øhlstad fast til vi fikk dyreklinikk på Kløfta. Han er en flink veterinær han, alltid hyggelig med både dyr og menneske, selv om han er en anelse distre og kronisk for seint ute - det er alltid ventetid for å komme inn hos han. Den gangen jeg skulle røntge Gubbelille, hadde vi time halv elleve om kvelden (!), men pga en hastesak kom vi ikke inn før halv to *ler* Men det er ikke noe stress med han, han har god tid når du førstes kommer inn, du får ikke følelsen av at du burde ha gått ut igjen med en gang, liksom (det er jo gjerne en sammenheng der *flir*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ang Sørum og Fet dyreklinikk, så brukte jeg Øhlstad fast til vi fikk dyreklinikk på Kløfta. Han er en flink veterinær han, alltid hyggelig med både dyr og menneske, selv om han er en anelse distre og kronisk for seint ute - det er alltid ventetid for å komme inn hos han. Den gangen jeg skulle røntge Gubbelille, hadde vi time halv elleve om kvelden (!), men pga en hastesak kom vi ikke inn før halv to *ler* Men det er ikke noe stress med han, han har god tid når du førstes kommer inn, du får ikke følelsen av at du burde ha gått ut igjen med en gang, liksom (det er jo gjerne en sammenheng der *flir*).

Haha... Signerer den her...! Jeg har og brukt Ølstad over flere år. Du kan få timer til alle døgnets tider, og ja, du må belage deg på å vente. Blir ventetiden kun en time, er du overrasket over hvor presis han er... :P Han deler villig ut mobilnr sitt, og du står fritt til å ringe han akkurat når det passer. Han er flink veterinær, og sjarmerende klønete i behandlingen av mennesker...

Jeg sluttet forøvrig å dra dit etter å ha sunget inn omtrent hele "Like a Virgin" av full hals på telefonsvareren hans, mens bikkja mi lå på operasjonsbordet.... :cool: Tastelås er noe dritt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Jeg burde presisert at mente å hilse på dere - menneskene og Karken - og kikke på lille Basenji, jeg tror du har nevnt det en gang eller to før at hun er litt sær på hvem og hva hun hilser på *flir* Men det hadde vært veldig gøy å vært med og se "urbasenji leter etter bytte", ja. Lille Basenji er en fascinerende frøken, jeg trenger ikke å ta på henne for å få tilfredsstilt min nysgjerrighet på lille damen :lol:

Men ang Sørum og Fet dyreklinikk, så brukte jeg Øhlstad fast til vi fikk dyreklinikk på Kløfta. Han er en flink veterinær han, alltid hyggelig med både dyr og menneske, selv om han er en anelse distre og kronisk for seint ute - det er alltid ventetid for å komme inn hos han. Den gangen jeg skulle røntge Gubbelille, hadde vi time halv elleve om kvelden (!), men pga en hastesak kom vi ikke inn før halv to *ler* Men det er ikke noe stress med han, han har god tid når du førstes kommer inn, du får ikke følelsen av at du burde ha gått ut igjen med en gang, liksom (det er jo gjerne en sammenheng der *flir*).

:lol: snakker om å forstå hverandre rett! Jeg skjønte godt at du mente å hilse på oss - derfor min lille kommentar om at det ikke ville være tvangshilsing (fnis.. akkurat som å forklare poenget med vitser dette..). Og jeg vet jo at du vil ha de riktige "forventningene" til lille utyske.. gudene skal vite at ingen kan kalle henne for en vulgær kyss, klapp og klem type! Kan jo fortelle at Margrete - som har truffet lille basenji - kallte henne for "purke" - og selv en som beundrer alt og elsker alt ved lille basenji (meg altså) må innrømme at det er en viss element av sannhet i den betegnelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...