Gå til innhold
Hundesonen.no

Theo


Hazel

Recommended Posts

Hvilken kennel er han fra? vi skulle å kjøpe toller i sommer men pga militærinnkallingen til samboeren min falt de planene i grus :D

Men blir toller sommeren etter han kommer hjem fra militæret. glede seg ;)

Nydelig var nå den lille din i alle fall ;)

Kjøpte han hos Thicha`s kennel i Porsgrunn, men jeg er ikke sikker på om hun skal ha kull igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. vi skulle kjøpe fra en kennel i fredrikstad, og de var ventet rundt den tiden din ble født.

Har et par kenneler vi skal kontakte å sette oss opp på liste til etterhvert. Det er nærmere to år til vi skal kjøpe tror jeg. Men man må være tidlig ute på tollere har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Han er jo bare til å spise opp!!!! :wink:  

Men lurer på en ting... Tror ikke jeg har sett en Toller med helt mørke brune øyne, skal de ikke ha det eller..?

Jeg har to tollere med brune øyer.. Solo har fått litt lysere med årene og har nå mørkebrune, mens Fibi har nesten svarte.. De har også mørke pigmenter (nese,øyekant,lepper...)

Det mest vanlige hos tollere er å ha sånn gul-brune, ganske lyse øyne, og rosa pigmenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tollere med brune øyer.. Solo har fått litt lysere med årene og har nå mørkebrune, mens Fibi har nesten svarte.. De har også mørke pigmenter (nese,øyekant,lepper...)

Det mest vanlige hos tollere er å ha sånn gul-brune, ganske lyse øyne, og rosa pigmenter..

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Det begøver ikke være sånn. Har sett flere tollere med mørke øyer og lyse pigmenter.. se på argon f.eks. http://www.freewebs.com/tollergutten/

han er veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Det begøver ikke være sånn. Har sett flere tollere med mørke øyer og lyse pigmenter.. se på argon f.eks. http://www.freewebs.com/tollergutten/

han er veldig fin!

Nei, da fikk vi et bevis på at det ikke nødvendigvis er sånn, men jeg aner jo egentlig ikke heller. Kom bare på at det kunne være noe sånt når jeg så bildet av den sortsnutede tolleren. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Hmm?? :?

Pan hadde mørke pigmenter og ravfargende øyne?Han var også veldig mørk i fargen ellers(det var hele kullet).

Moren var også mørkrød med sort snute og ravfargede øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet som sagt ikke, men jeg har lagt merke til at tollere gjerne har disse lyse øynene, også så jeg denne med mørke pigmenter og mørke øyne og tenkte at det kanskje kunne ha en sammenheng. :wink: Men nå har vi jo fått bekreftet at pigmentene ellers ikke har noe å si på øyefargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...