Gå til innhold
Hundesonen.no

Theo


Hazel

Recommended Posts

Skrevet
Hvilken kennel er han fra? vi skulle å kjøpe toller i sommer men pga militærinnkallingen til samboeren min falt de planene i grus :D

Men blir toller sommeren etter han kommer hjem fra militæret. glede seg ;)

Nydelig var nå den lille din i alle fall ;)

Kjøpte han hos Thicha`s kennel i Porsgrunn, men jeg er ikke sikker på om hun skal ha kull igjen med det første.

Skrevet

Okei. vi skulle kjøpe fra en kennel i fredrikstad, og de var ventet rundt den tiden din ble født.

Har et par kenneler vi skal kontakte å sette oss opp på liste til etterhvert. Det er nærmere to år til vi skal kjøpe tror jeg. Men man må være tidlig ute på tollere har jeg forstått.

  • 4 weeks later...
Skrevet
Han er jo bare til å spise opp!!!! :wink:  

Men lurer på en ting... Tror ikke jeg har sett en Toller med helt mørke brune øyne, skal de ikke ha det eller..?

Jeg har to tollere med brune øyer.. Solo har fått litt lysere med årene og har nå mørkebrune, mens Fibi har nesten svarte.. De har også mørke pigmenter (nese,øyekant,lepper...)

Det mest vanlige hos tollere er å ha sånn gul-brune, ganske lyse øyne, og rosa pigmenter..

Skrevet

Jeg har to tollere med brune øyer.. Solo har fått litt lysere med årene og har nå mørkebrune, mens Fibi har nesten svarte.. De har også mørke pigmenter (nese,øyekant,lepper...)

Det mest vanlige hos tollere er å ha sånn gul-brune, ganske lyse øyne, og rosa pigmenter..

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Skrevet

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Det begøver ikke være sånn. Har sett flere tollere med mørke øyer og lyse pigmenter.. se på argon f.eks. http://www.freewebs.com/tollergutten/

han er veldig fin!

Skrevet
[Det begøver ikke være sånn. Har sett flere tollere med mørke øyer og lyse pigmenter.. se på argon f.eks. http://www.freewebs.com/tollergutten/

han er veldig fin!

Nei, da fikk vi et bevis på at det ikke nødvendigvis er sånn, men jeg aner jo egentlig ikke heller. Kom bare på at det kunne være noe sånt når jeg så bildet av den sortsnutede tolleren. :wink:

Skrevet

Det skulle jeg akkurat til å si. :mrgreen:

Så nemlig nettopp et bilde av en toller på tollerforumet med mørk brune øyne, og fant ut at det sikkert er sånn at de med mørke pigmenter ellers har mørk brune øyne, og de med røde pigmenter har denne gulbrune fargen på øynene.

Hmm?? :?

Pan hadde mørke pigmenter og ravfargende øyne?Han var også veldig mørk i fargen ellers(det var hele kullet).

Moren var også mørkrød med sort snute og ravfargede øyne?

Skrevet

Nei, jeg vet som sagt ikke, men jeg har lagt merke til at tollere gjerne har disse lyse øynene, også så jeg denne med mørke pigmenter og mørke øyne og tenkte at det kanskje kunne ha en sammenheng. :wink: Men nå har vi jo fått bekreftet at pigmentene ellers ikke har noe å si på øyefargen.

Skrevet

Thicha`s kennel i Porsgrunn.

Å ja. Fine hunder derfra ja :P Kjenner mange i nsdtr miljøet som driever med oppdrett. Var bare nysgjerrig :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...