Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingshelg Tromsø

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Newfoundlenderene, Dalmatinerene og Schäferene har egen utstilling, så vel som Tromsø Hundeklubb OG NKK med "STOR CERT" helga 18-19 Oktober i Tromsø. Noen her inne som har tenkt seg nordover? :)

Jeg skal stille i valpeklassen jeg. Første utstillinga vår det! :)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bor i Tromsø og har planer om å stille i hvertfall gårdisen.

Vi sliter litt med shibaen på bordet etter at han hadde en veldig kjip opplevelse i Stockholm.

Men om vi kommer videre i treninga, og han føles tryggere, da stiller vi han og begge dagene.

Skrevet

Jeg kommer! Hva jeg skal gjøre der er en annen sak.. Sikkert stille noen Schäferhunder og se på.. En ørliten mulighet for at jeg går LP.. Tiden får vise hva vi er klar for. :blink:

• 3 weeks later...
Skrevet

Hva tror dere er lurest, valpedyret er akkurat 6 mnd i den måneden. 4-6 eller 6-9 mnd? Hun er jo ganske voksen i kroppen allerede, jeg vet ikke hva som kan lønne seg da? Jeg tenker at 4-6 gir meg størst sjanse til å vinne noe siden hun har muligheten til å delta, og sikkert ser mer voksen ut enn de andre.... Tanker? :P

Skrevet
Hva tror dere er lurest, valpedyret er akkurat 6 mnd i den måneden. 4-6 eller 6-9 mnd? Hun er jo ganske voksen i kroppen allerede, jeg vet ikke hva som kan lønne seg da? Jeg tenker at 4-6 gir meg størst sjanse til å vinne noe siden hun har muligheten til å delta, og sikkert ser mer voksen ut enn de andre.... Tanker? :P

Du må stille i 6-9 om hun er akkurat eller eldre enn 6 måneder, såvidt jeg vet. Den yngste klassen er fra 4 måneder og opp til 6 måneder, mens du stiller i 6-9 fra den dagen valpen fyller 6 måneder :lol:

Skrevet

Jaja da blir det jo 6-9, hu er vel en 6 mnd 20 dager rundt denne utstillinga. Se så mye jeg vet om utstilling, hahaha :rolleyes:

Skrevet
Jaja da blir det jo 6-9, hu er vel en 6 mnd 20 dager rundt denne utstillinga. Se så mye jeg vet om utstilling, hahaha :rolleyes:

Tja, man lærer jo etter hvert da, jeg var rimelig grønn på det området selv for kort tid siden :P

Blir spennende å høre hvordan det går med dere!

Skrevet

Vi kommer! Har ikke bestemt meg for om jeg vil stille på valpeshow, det er jo en fin trening da.... Men jeg er helt grønn på uttillingsting... Uansett er vi der for å heie på klubbkamerater og for miljøtreningens del.

Skrevet

Da er du ikke alene! Jeg så forresten at bruksgruppa i THK skulle ha ringtrening for nybegynnere snart, tenke å henge meg på det. Blir masse god sosialisering, se på NKK utstillinga og heie på mora til Luna, neste dag delta selv :) (eller omvendt, gud vet)

Skrevet

Vel, det var stappfullt med utstillingsfolk som hadde ringtrening på tirsdag (bruksapelldagen) på klubben. Sikkert på grunn av MATCH-showet som er i dag, der bør du også dra. :)

Skrevet

Jepp jeg skal dit vettu! Må bare komme meg på universitetet og ha matteforelesning først..... Urk <_<

Skrevet

Vurderte Tromsø litt, men det er jo helt umulig å få seg fly nordover, som passer med arbeid og ikke minst hunder i lasterommet. Alt er jo fult fra min flyplass. :lol:

Akkurat i år er det veldig bra dommere på rasen min.

Det blir dessverre for langt å kjøre på vinterstid. :)

Skrevet

Da er Isis påmeldt til valpeshowet. Følelsene er veldig blandet, jeg har jo ikke snøring på utstilling i det hele tatt! Blir uansett god miljøtrening, og en allright måte å lære henne at innenfor ringbånd er det sinnsykt kult å være :)

Skrevet

Luna er også offisielt meldt på nå.

Tror jeg kommer til å sveve bortover, kommer til å ha sommerfugler så det holder :blink:

Skrevet
Da er Isis påmeldt til valpeshowet. Følelsene er veldig blandet, jeg har jo ikke snøring på utstilling i det hele tatt! Blir uansett god miljøtrening, og en allright måte å lære henne at innenfor ringbånd er det sinnsykt kult å være ;)

Luna er også offisielt meldt på nå.

Tror jeg kommer til å sveve bortover, kommer til å ha sommerfugler så det holder :D

Det går nok kjempefint med dere begge to, valpeshow er jo bare koselig :blink:

Skrevet
Det går nok kjempefint med dere begge to, valpeshow er jo bare koselig :blink:

Takk, vi overlever sikkert på et vis. Kanskje på tide å lære henne å gå i noe annet enn sele... :rolleyes:

• 2 weeks later...
Skrevet
REKORDDELTAKELSE

Vi kan melde om rekorddeltakelse i år.

Hele 850 voksne hunder og 187 valper er påmeldt for 12 dommere fra Norden og resten av Europa samt USA.

I tillegg til holder Norsk Dalmatinerklubb, Norsk Newfoundslandshundklubb

og Norsk Schæferhundklubb utstilling for sine raser.

På Norsk Kennel Klubs utsilling 19. oktober er det påmeldt 1575 hunder inkl. AG og LP som går på lørdag 18.10.

Og jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvor utstillingen skal være :blink: Polarsenteret?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...