Gå til innhold
Hundesonen.no

NM Bruks 2008

Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Helgen 22-24 august er det NM bruks i Skien.

Mulighet for å se på rundering, spor oppsøk, felt og lydighet.

Arrangjør er Grenland Hundeklubb.

Deltagere finner du her.

Tidsplan:

Fredag, 22. august:

Kl. 16.30: Fremmøte ved Skien Kirke.

Kl. 17.00: Opptog gjennom Skien av aktive, dommere og eventuelt representanter for NBF og GHK. Skien Ungdomskorps leder oss gjennom byen. Opptoget avsluttes med oppvisning av hundekvipasjer på Handelstorget i Skien.

Kl. 18.00 – kl. 19.00: Registrering av deltagerne.

Kl. 18.00 – kl. 19.00: Dommermøtet.

Kl. 19.00: Offisiell åpning av NM for 2008, av Skiens ordfører Rolf Erling Andersen.

Kl. 1930: Prøvehund

Kl. 19.45: Dommerne forevises runderingsområdet.

Kl. 20.00: Kamerataften/trekning til runderingsøvelsen.

Lørdag, 23. august:

Kl. 07.00: Start fellesdekk.

Kl. 07.15: Kjøring ut til runderingsfeltet.

Kl. 19.00 Bankett. Her vil det også bli trukket startrekkefølgen i spor. ”The Way” spiller.

Søndag,24. august:

Kl. 07.00: Start fellesdekk

Kl. 07.15: Kjøring ut til sporterrenget

Kl. 17.00: Premieutdeling og kåring av norgesmestere i spor og rundering.

Gå ikke glipp av muligheten til å se Norges beste ekvipasjer :icon_confused:

Av raser som starter finner du Border Collie, Schäferhund, Malinois, Australsk Kelpie, Golden Retriver, Labrador.

På reserve listen finnes det også Flatcoted retriver, Rottweiler og RisenSchnauser.

Skrevet

hvor publikumsvennlig er det? i forhold til et vanlig bruksstevne mener jeg? er det mulig å få se skogsøvelsene noe bedre enn vanlig? felt??

Guest Jonna
Skrevet
hvor publikumsvennlig er det? i forhold til et vanlig bruksstevne mener jeg? er det mulig å få se skogsøvelsene noe bedre enn vanlig? felt??

Lydigheten er på en stadion har jeg forståt. På oppsøkene og rundering er det mulighet for å ha 5 stk med på hvert oppsøk (+ dommere). Felt kan alle som klarer å holde kjeft se på :lol:

Feltet skal vist legges nær lydigheten.

SÅ det skal være mer publikumsvennlig enn normalt. :icon_confused: Men veien til skogen må jo du evt være der kl.7 og følge strømmen til skogs.

Skrevet

Sporterrenget ligger utenfor byen..kanskje ikke så overraskende. Greit å ha bil hvis, evt sitte på med noen, hvis man vil se sporoppsøket :icon_confused:

Ellers er planen som JeanetteK sier; lydighet på Skien Fritidspark på Klosterskogen og felt i samme område (jobber med å finne et enda bedre område enn tidligere planlagt).

Det er en målsetning at det skal være så publikumsvennlig som mulig, så håper vi får det til.

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå sitter ikke jeg med de offesielle resultatlistene, med det jeg kan huske er...

Rundering:

1.Jørgen Stiansen/Waagendorfs Izizou/schäfer

2.Finn Hugo Øien/Akersborg Rafter / BC

3. Liv Lund/Zagals G-Zaga /Malinois

Spor

1.Monika Tegler/ Tunevannets Pippi /BC

2.Jørgen Stiansen/ Waagendorfs Izizou /Schäfer

3.Kari Hansen/ Duckponds Wild Gold / Golden

Hipp Hurra! :whistle:

Og Grattis så mye til Jeanette og Blaze med en knall bra debut! :ermm:

Skrevet
Vi endte på 8 plass og er kjempe fornøyd med det debyen :whistle:

Gratulerer Jeanette, det må dere virkelig være fornøyde med :ermm:

Skrevet
Gratulerer så mye!

Er det nå det blir stripping?

Takk alle tre :)

Men strippingen var jo kun om jeg kom på pallen da :lol:

Skrevet
Men strippingen var jo kun om jeg kom på pallen da :lol:

Nei? Stripping skulle det bli om du kom med i NM - og det har du.. Så nå er det bare å planlegge fest, vi kommer vi! Jeg har kjøpt kamera i dag og, så vi skal nok få delt det med resten av sonen *flir*

Skrevet
Nei? Stripping skulle det bli om du kom med i NM - og det har du.. Så nå er det bare å planlegge fest, vi kommer vi! Jeg har kjøpt kamera i dag og, så vi skal nok få delt det med resten av sonen *flir*

Jepp - det finnes vel en del bevis her på Sonen på at det var stripping ved DELTAKELSE i NM - så her gleder vi oss til stort show på Borgen :lol:

Skrevet

Noen (mindre gode) bilder fra lydigheta ligge på hjemmesida mi om noen ønske å se. Også av Blaze og Jeanette i aksjon.

(Og nå venter vi bare på festen Jeanette).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...