Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan trene vekk bjeffing?


LindaM

Recommended Posts

Ja, jeg er på leting etter FL, og har fått med meg at de fleste er ganske høylydte :lol:

Dette er jo individuellt, men vil heller være forberedt på det 'værste' :lol:

OM valpen er fæl til å bruke bjeffingen som frustrasjon, eller bjeffer voldsomt, så vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan få en slutt på dette, i allefall til en viss grad...

Om det i det heletatt er en måte å få til dette :lol: :angry:

-------------------------

Hilsen moi :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) ignorer om valpen bjeffer mot deg. jeg tar f.eks ei pute mellom meg og hunden hvis jeg ikke kan komme ut av synsrekkevidde (poenget er at jeg ikke ønsker å gjøre NOE ut av bjeffinga, ikke røyse meg, ikke bevege meg, ikke en dritt. men helst også bryte ansiktskontakt).

2) si "nei" om valpen bjeffer på ting. slik jeg har erfart det har ignorering ingen nytte her, valpen bryr seg jo ikke om at du ikke gjør noe, det er jo denne fantastiske tingen den bjeffer på som er spennende. irettesetter med "nei" - belønner for å sitte stille å se på tingen.

3) samme gjelder v/ møte av folk eller dyr. godbit for å sitte i ro og se på.

Det er mine tips iallefall. Men jeg har jo sånn en stille søt rase jeg, så hva vet egentlig jeg? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er på leting etter FL, og har fått med meg at de fleste er ganske høylydte :lol:

Dette er jo individuellt, men vil heller være forberedt på det 'værste' :lol:

OM valpen er fæl til å bruke bjeffingen som frustrasjon, eller bjeffer voldsomt, så vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan få en slutt på dette, i allefall til en viss grad...

Om det i det heletatt er en måte å få til dette :lol::)

-------------------------

Hilsen moi :happy:

Først: http://www.canis.no/hundetorget/bilde.php?id=13325

Har ikke sjekket den opp selv da¨^^

Jenten min er ikke veldig bjeffete av seg. Hun bjeffer kun når det går andre hunder forbi når hun er i hagen, og noen ganger på andre hunder som hun har så sykt lyst å hilse på :D

Så jeg har ikke lagt merke til noe uvanlig bjeffing, syns nesten hun bjeffer lite til å være valp.

Men dette er bare min FL da :angry: Men de jeg har snakket med har heller ikke hatt noen problemer med dette.

Men viss du får en bjeffen hund så sier du bestemt Nei en gang og gir godbit og mye ros når den tier stille. Det var tipset som jeg fikk av valpekurs instruktøren som jeg hadde. Og så måtte du ikke begynne å kjefte og slik for det kunne gjøre bjeffingen værre.

Det skal jo være lapphund utstilling i Drammen 16.aug. Det går vel ann å komme for å se? kanskje du skulle gjort det, for der vil det være masse lapphunder :P (dit skal jeg :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe^^

Ja, det hadde vert gøy :icon_confused:

Å! :P Så spennende da! Sende pm om det eller? :rolleyes:

HiHi :lol: Så klart jeg skal sende PM! :happy:

Skal ringe ganske snart :P

Fikk mail fra oppdretter om at det var morro at vi var interresert, og at vi snakkes på tlf senere i dag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...