Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

Maritaa

Recommended Posts

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Hei Alle sammen :)

Jeg har planer om å melde meg på alle 3 agility løpene, men lurer på om noen av dere har peiling på hvor det går an å overnatte??

Har hørt at folk overnatter på Ogna (Hytter/camping) =) ... Men det er ganske langt borte fra selve utstillingen da. Ellers så går det kanskje ann med campingvogner og slikt på Orre?? Mens jeg først er i gang, så kan jeg også nevne at det er hotell på Bryne (Ikke så veldig langt fra Orre)

Jeg er ikke van med utstillinger jeg :D . Men jeg skal ned å titte innom. Sita har veldig godt av å omgås mange hunder tror jeg =). Labbetuss får nok bli hjemme.. Orker ikke å drasse på to hunder på utstilling ;) .

Lykke til til alle som skal stille/ gå agility/lydighet ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at folk overnatter på Ogna (Hytter/camping) =) ... Men det er ganske langt borte fra selve utstillingen da. Ellers så går det kanskje ann med campingvogner og slikt på Orre?? Mens jeg først er i gang, så kan jeg også nevne at det er hotell på Bryne (Ikke så veldig langt fra Orre)

Jeg er ikke van med utstillinger jeg :) . Men jeg skal ned å titte innom. Sita har veldig godt av å omgås mange hunder tror jeg =). Labbetuss får nok bli hjemme.. Orker ikke å drasse på to hunder på utstilling ;) .

Lykke til til alle som skal stille/ gå agility/lydighet ;P

Så gøy at du tar deg turen! :-) Har kjempe lyst å hilse på BC frøkna di, så du får skrike ut om du ser meg :D

Jeg går som oftes rundt å stresser så jeg får sjeldent øye på noen kjente før jeg er ferdig i ringen. Hadde vært lettere om jeg visste hvordan alle ser ut ;) Kjenner jo som oftes igjen hundene da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du tar deg turen! :-) Har kjempe lyst å hilse på BC frøkna di, så du får skrike ut om du ser meg :)

Jeg går som oftes rundt å stresser så jeg får sjeldent øye på noen kjente før jeg er ferdig i ringen. Hadde vært lettere om jeg visste hvordan alle ser ut ;) Kjenner jo som oftes igjen hundene da :D

Haha.. Det gjør jeg også ;) . (Kjenner igjen hunden før menneskene ;). ) Men jeg tenkte å prøve henne i AG på SBK, så du kommer nok til å få se henne før den tid :P . Men det passer bare litt dårlig akkuratt nå. Kanskje jeg kommer i neste uke. =) . Ellers så skal jeg komme før neste neste uke.

:rolleyes:

EDIT:

Hvilken dato er utstillinga på Orre forresten ?? Og når begynner en utstilling normalt (Klokkeslett).

Har aller mest lyst til å få med meg belgerne, sheltiene og aussiene (Gjeterfan? jeg nei :rolleyes: ) . Noen som har peiling på når disse rasene går. (Og kanskje papilloner også da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen som sliter med å få en hund over til vestlandet så reiser vi kun med en hund, så om hunden er flat str (dobbeltbur med skillevegg) eller mindre (baksete, evnt bur) så har vi en ekstra plass. Eneste er at vi skal bo i selve Stavanger så noen må hente den når vi ankommer, evnt har vi plass til en person og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er klart.

Så HHC - skjerpings!

Og jeg angrer i grunnen som bare det på at jeg ikke meldte på, 43 bernere er nesten halvparten av det som er vanlig... Jaja, dommeren vil sikkert ha de små og spe og mørke og alt annet enn det X'en er... Han vil det! :banana:

hihi, har nkk vært å lest på sonen? :banana:

JEG FIKK FOR FØRSTE GANG PÅ EVIGHETER OPPMØTE ETTER KL 9!! :thumbs::banana:

Ble så glad at jeg lukket alle programmene her å måtte åpne internett på nytt, haha!

Også bare 42 i tillegg da, litt som julaften dette.

Du får i hvertfall være i en av de koseligste ringene da Emma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er få hunder der, da.. Vi er bare 11 stk - og det er ikke stort det heller.. Jeg har meldt på 4 av dem, og jeg er rimelig sikker på hvilke de 9 andre er, ja.

Skulle vel aller helst ville hatt cacib'et på ch.tispen min - da er hun internasjonal før man evt. parrer henne nå i vinter. Men NKK-certet på min lille Moses hadde jo ikke vært å forakte det heller - og kanskje et BIR på champ.hannen min... Hmmm... Vil egentlig vinne alt, jeg.. HA HA HA - DET vil de andre som kommer også, det er jeg helt sikker på!

Tror jeg skal slepe med vognen nedover, og mulig vi setter den opp foran hallen. Har ellers pleid å bo i Flekkefjord, selv om det er et lite stykke å kjøre på morgenen - men rel. billig og diger hytte der og deilig med litt kortere etapper på reiseveien.

Men, men - det ER jo lettvint å bo utenfor utstillingen også, da!

Susanne

Men... si meg... 54 franske bulldog'er?? Er ikke det utrolig mange??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...