Gå til innhold
Hundesonen.no

Smooth Collie'n Luca


Luca

Recommended Posts

Da er det endelig min tur til å kunne skryte av min vakre hund!

Luca ble overtatt fra tidligere eier nå nylig og han stortrives hos oss.

Han har virkelig blomstret opp og er nå en glad og meget omgjengelig gutt som alltid er klar for litt kos.

Han elsker barn og han er veldig flink i omgang med andre hunder :lol:

Jeg kommer til å trene lydighet med ham og forhåpentligvis får vi prøvd oss på agilitybanen etterhvert også!

Jeg ønsker å rette en kjempestor takk til Luca's oppdretter som har stilt opp så mye for ham og som lot oss ha ham :lol:

IMG_0818.jpg

IMG_0749.jpg

IMG_0770.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0795.jpg

IMG_0802.jpg

IMG_0808.jpg

IMG_0823.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :lol: Har dere to stk, søsken? Ser koselig ut!

Kan jeg spørre hvorfor han er omplassert?

Føler det begynner å bli mange korthårscollier rundt her nå, må møte en snart! :lol:

Ja, er to som bor hjemme hos oss for øyeblikket, men søsteren min flytter snart hjemmefra med broren hans, Shabtay. Er veldig koselig, men vi må passe på at det ikke blir for mye herjing, har gått veldig greit til nå.

Ettersom den tidligere eieren er medlem her på sonen lar jeg være å svare på det her i tråden ;-)

Du kan jo avtale tur med søsteren min og hennes en dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere? Shabtay er jo også i Tønsberg, så det er jo ikke lang avstand hvertfall.

Kan se for meg det er liv med to valper ja :lol:

Bor på Nøtterøy ;-)

Er nok ikke helt ideelt med to valper samtidig, men det går heldigvis veldig greit med disse to, de har klare grenser og roer seg lett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hund :lol: .. Elsker den fargen der. Blue Merle passer smooth collien helt perfekt!

Tusen takk:D

Helt enig angående fargen, men sobel og tricolor er også ganske fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg gleder meg til å kunne bruke klikkertrening, men jeg m å lese noen klikker-bøker først da :icon_confused:

Luca er blitt veldig flink på "sitt", "dekk" og lærer han nå å ligge "død" på sida:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke tatt noen bilder i det siste, men nå kommer det snart noen bilder av den skjønne gutten min :lol:

Ørene hans har vært teipet ganske lenge nå og igår tok vi den av, ørene hans var kjempefine!

Men nå henger den ene litt igjen så da var det på med teipen igjen. Jaja de er på bedringenes vei ihvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...