Gå til innhold
Hundesonen.no

Smooth Collie'n Luca

Luca

Recommended Posts

Skrevet

Da er det endelig min tur til å kunne skryte av min vakre hund!

Luca ble overtatt fra tidligere eier nå nylig og han stortrives hos oss.

Han har virkelig blomstret opp og er nå en glad og meget omgjengelig gutt som alltid er klar for litt kos.

Han elsker barn og han er veldig flink i omgang med andre hunder :lol:

Jeg kommer til å trene lydighet med ham og forhåpentligvis får vi prøvd oss på agilitybanen etterhvert også!

Jeg ønsker å rette en kjempestor takk til Luca's oppdretter som har stilt opp så mye for ham og som lot oss ha ham :lol:

IMG_0818.jpg

IMG_0749.jpg

IMG_0770.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0795.jpg

IMG_0802.jpg

IMG_0808.jpg

IMG_0823.jpg

Skrevet
Grattis Elin med den vakre gutten! Herlig hvordan han har blomstret hos dere.

Tusen takk Lill! Gleder meg til du får sett ham! :lol:

Skrevet

Gratulerer :lol: Har dere to stk, søsken? Ser koselig ut!

Kan jeg spørre hvorfor han er omplassert?

Føler det begynner å bli mange korthårscollier rundt her nå, må møte en snart! :lol:

Skrevet
Gratulerer :lol: Har dere to stk, søsken? Ser koselig ut!

Kan jeg spørre hvorfor han er omplassert?

Føler det begynner å bli mange korthårscollier rundt her nå, må møte en snart! :lol:

Ja, er to som bor hjemme hos oss for øyeblikket, men søsteren min flytter snart hjemmefra med broren hans, Shabtay. Er veldig koselig, men vi må passe på at det ikke blir for mye herjing, har gått veldig greit til nå.

Ettersom den tidligere eieren er medlem her på sonen lar jeg være å svare på det her i tråden ;-)

Du kan jo avtale tur med søsteren min og hennes en dag! :)

Skrevet

Hvor bor dere? Shabtay er jo også i Tønsberg, så det er jo ikke lang avstand hvertfall.

Kan se for meg det er liv med to valper ja :lol:

Skrevet
Hvor bor dere? Shabtay er jo også i Tønsberg, så det er jo ikke lang avstand hvertfall.

Kan se for meg det er liv med to valper ja :lol:

Bor på Nøtterøy ;-)

Er nok ikke helt ideelt med to valper samtidig, men det går heldigvis veldig greit med disse to, de har klare grenser og roer seg lett :lol:

Skrevet
Oi, det visste jeg ikke Elin :lol: Så morsomt! Vi får ta en tur en dag :lol:

Ja, det hadde vært kjempekoselig :)

Skrevet
Nydelig hund :lol: .. Elsker den fargen der. Blue Merle passer smooth collien helt perfekt!

Tusen takk:D

Helt enig angående fargen, men sobel og tricolor er også ganske fint!

Skrevet
For noen flotte hunder. Heldige dere og heldige han! :icon_confused:

Takk!

Ja, jeg er kjempeglad for at jeg har han:D

Skrevet

Tusen takk!

Jeg gleder meg til å kunne bruke klikkertrening, men jeg m å lese noen klikker-bøker først da :icon_confused:

Luca er blitt veldig flink på "sitt", "dekk" og lærer han nå å ligge "død" på sida:D

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke tatt noen bilder i det siste, men nå kommer det snart noen bilder av den skjønne gutten min :lol:

Ørene hans har vært teipet ganske lenge nå og igår tok vi den av, ørene hans var kjempefine!

Men nå henger den ene litt igjen så da var det på med teipen igjen. Jaja de er på bedringenes vei ihvertfall :lol:

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...