Gå til innhold
Hundesonen.no

Smooth Collie'n Luca

Luca

Recommended Posts

Skrevet

Da er det endelig min tur til å kunne skryte av min vakre hund!

Luca ble overtatt fra tidligere eier nå nylig og han stortrives hos oss.

Han har virkelig blomstret opp og er nå en glad og meget omgjengelig gutt som alltid er klar for litt kos.

Han elsker barn og han er veldig flink i omgang med andre hunder :lol:

Jeg kommer til å trene lydighet med ham og forhåpentligvis får vi prøvd oss på agilitybanen etterhvert også!

Jeg ønsker å rette en kjempestor takk til Luca's oppdretter som har stilt opp så mye for ham og som lot oss ha ham :lol:

IMG_0818.jpg

IMG_0749.jpg

IMG_0770.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0795.jpg

IMG_0802.jpg

IMG_0808.jpg

IMG_0823.jpg

Skrevet
Grattis Elin med den vakre gutten! Herlig hvordan han har blomstret hos dere.

Tusen takk Lill! Gleder meg til du får sett ham! :lol:

Skrevet

Gratulerer :lol: Har dere to stk, søsken? Ser koselig ut!

Kan jeg spørre hvorfor han er omplassert?

Føler det begynner å bli mange korthårscollier rundt her nå, må møte en snart! :lol:

Skrevet
Gratulerer :lol: Har dere to stk, søsken? Ser koselig ut!

Kan jeg spørre hvorfor han er omplassert?

Føler det begynner å bli mange korthårscollier rundt her nå, må møte en snart! :lol:

Ja, er to som bor hjemme hos oss for øyeblikket, men søsteren min flytter snart hjemmefra med broren hans, Shabtay. Er veldig koselig, men vi må passe på at det ikke blir for mye herjing, har gått veldig greit til nå.

Ettersom den tidligere eieren er medlem her på sonen lar jeg være å svare på det her i tråden ;-)

Du kan jo avtale tur med søsteren min og hennes en dag! :)

Skrevet

Hvor bor dere? Shabtay er jo også i Tønsberg, så det er jo ikke lang avstand hvertfall.

Kan se for meg det er liv med to valper ja :lol:

Skrevet
Hvor bor dere? Shabtay er jo også i Tønsberg, så det er jo ikke lang avstand hvertfall.

Kan se for meg det er liv med to valper ja :lol:

Bor på Nøtterøy ;-)

Er nok ikke helt ideelt med to valper samtidig, men det går heldigvis veldig greit med disse to, de har klare grenser og roer seg lett :lol:

Skrevet
Oi, det visste jeg ikke Elin :lol: Så morsomt! Vi får ta en tur en dag :lol:

Ja, det hadde vært kjempekoselig :)

Skrevet
Nydelig hund :lol: .. Elsker den fargen der. Blue Merle passer smooth collien helt perfekt!

Tusen takk:D

Helt enig angående fargen, men sobel og tricolor er også ganske fint!

Skrevet
For noen flotte hunder. Heldige dere og heldige han! :icon_confused:

Takk!

Ja, jeg er kjempeglad for at jeg har han:D

Skrevet

Tusen takk!

Jeg gleder meg til å kunne bruke klikkertrening, men jeg m å lese noen klikker-bøker først da :icon_confused:

Luca er blitt veldig flink på "sitt", "dekk" og lærer han nå å ligge "død" på sida:D

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke tatt noen bilder i det siste, men nå kommer det snart noen bilder av den skjønne gutten min :lol:

Ørene hans har vært teipet ganske lenge nå og igår tok vi den av, ørene hans var kjempefine!

Men nå henger den ene litt igjen så da var det på med teipen igjen. Jaja de er på bedringenes vei ihvertfall :lol:

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...