Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt favorittbilde- det beste du har tatt noen gang?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Ja, hva er ditt favorittbilde? Hvilket bilde er det beste du har tatt noen gang, og hvorfor?

Jeg tror kanskje dette må være mitt ... Det er uskarpt, tatt med mobilkamera og ikke noe bra, men det viser selve sjelen til gamlegutten min Puma :)

DSC00052.jpg

Skrevet

Må nesten bli to. Det beste motivet jeg har funnet som ikke var en hund ...

skepperoya.jpg

Det andre er av Shiba - liker det meste med dette bildet.

shiba_sofa_vaken.jpg

Guest Christine
Skrevet

Dette er nok et av de. Det er kanskje ikke det fineste jeg har tatt(og jeg har kutta vekk ørene, ikke med vilje), men det viser godgutten min sånn som han er.

vegasjump.jpg

Skrevet

Tror inte att jag kan peka ut någon favoritbild av alla jag har tagit, men det här är nog månadens bästa i alla fall :angry:

080710-1.jpg

Skrevet

Er det sant at sauer ikke kan svømme, for hvis de ramler i vannet så fylles rumpa dems opp med vann så de synker? :angry:

Skrevet
Er det sant at sauer ikke kan svømme, for hvis de ramler i vannet så fylles rumpa dems opp med vann så de synker? :angry:

Mulig det rekker med vannet i ulla, for å dra dem under? Hva tror du? :lol::rolleyes:

Skrevet
Mulig det rekker med vannet i ulla, for å dra dem under? Hva tror du? :angry: :rolleyes:

Men det er jo en MYE morsommere historie om man forteller rumpeversjonen :lol:

Skrevet

haha, ikke vet jeg.. men Hallo!?!?

HAHA

Skrevet
Disse to kanskje, akkurat i dag hvertfall. Jeg endrer favorittbilde ofte.

n530141302_1557758_1812.jpg

n530141302_1557680_3622.jpg

Det nederste bildet var kjempefint! :lol:

Mulig det rekker med vannet i ulla, for å dra dem under? Hva tror du? :lol::rolleyes:

Men det er jo en MYE morsommere historie om man forteller rumpeversjonen :lol:

haha, ikke vet jeg.. men Hallo!?!?

HAHA

Jeg ler når jeg leser innleggene, hahahaha :lol:

Mitt favoritt bilde for øyeblikket:

oazlm1.jpg

331zoxu.jpg

Dette er uklart og dårlig. Men det er så søtt :)

Skrevet
Veldig glad i dette:

2279454406_8fda195fc8.jpg

Av pene bilder må det vel være dette, av Aro:

414725427_34dcbc38ab.jpg

Det første bilde der, det er ett sånn bilde man blir "glad i"... jeg kjennte det varmet skikkelig godt.

Fantastiske bilder!!

Skrevet

dobbelpost *muhaha*

Men anyway... det å velge ut et favoritt bilde, det beste bildet, er umulig for meg!

Jeg har mangen bilder jeg er utrolig glad i... og ikke kan velge mellom!

Her er to, ok det ble tre av de jeg holder skjær:

200707_RTL.jpg

gode gamle Teddygutt :rolleyes2:

IMG_3306.jpg

Dette bilde er jeg også glad i, dog er det ikke av noe god kvalitet...

IMG_1967.jpg

Betty. Alle som kjenner Betty, vet at dette er ett bilde som beskriver henne mer en tusen ord kan gjøre, det er slik Betty er...

Æsj, dette var vanskelig, har så mangen flere jeg har lyst å legge inn her...

Skrevet
Hva skjedde med sauene etter bildet? Datt de uti?

Hehe, sorry, har ikke sett spm. før nå. Neida, de sto der til det ble fjære. Merkelig nok så sto de der ei lita stund til, og så løste flokken seg langsomt opp. Moderne sauer på sommerbeite er ikke akkurat hyperaktive. Det er forresten værer som blir plassert på noen holmer utenfor Grytøya i Troms om sommeren. Om de kan svømme aner jeg ikke, men tror ikke man skal se bort fra det. Nå er jo saueull full av fettstoffet lanolin, så er ikke så sikker på at den absorberer så mye vann.

Skrevet

Så flotte bilder, skal prøve legge inn et selv også nå, kjempeinspirerende, men plages med at hunden "bykser ut av bildet".

Så fine hunder du har Pippin, hilsen også pjuskehundtilhenger (kjempeflott ord!) :blink:

oleitrondheim04zo9.th.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...