Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 2008!

Isabel

Recommended Posts

Ja, da er det vel ca 3 uker til NKK Drammen, og regner med at det er mange her som gleder seg!

Sä, hvem kommer?

Med hvilken hunder kommer dere, og/eller hvem stiller dere?

Skal dit selv, og stiller, gleder meg masse! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Vi stiller lørdag i juniorklasse. Vi har minimale forventninger, både på grunn av hundens alder og utseende for tiden, og på grunn av dommerens tidligere dømming - jeg tror min blir for stor og grov. Men det er så nærme, og skal en ha en tittel til må en jo prøve å få dette stor-certet. Ikke at vi har det travelt, 12 måneder på dagen i ringen, men jeg vet jeg vil angre om jeg blir sittende hjemme...

Da har jeg av en eller annen grunn større tro på søndagen, rasespesial for en dommer som jeg ikke har sett dømme rasen noen gang. Har bare en godfølelse i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer med Dennis (AK) og Mille (JK).

Vi trenger ikke noe cert på noen av dem, egentlig, og ikke tror jeg det blir noen crufts- tur selvom vi skulle bli så heldige å kvalifisere oss, men dra må vi jo lell :rolleyes:

(Dennis ligger an til å bli mestvinnedne Basenji i år- så da må man jo... Og Mille lille har ikke sanket rent få poeng hun heller, trass sin unge alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller lørdag i juniorklasse. Vi har minimale forventninger, både på grunn av hundens alder og utseende for tiden, og på grunn av dommerens tidligere dømming - jeg tror min blir for stor og grov. Men det er så nærme, og skal en ha en tittel til må en jo prøve å få dette stor-certet. Ikke at vi har det travelt, 12 måneder på dagen i ringen, men jeg vet jeg vil angre om jeg blir sittende hjemme...

Da har jeg av en eller annen grunn større tro på søndagen, rasespesial for en dommer som jeg ikke har sett dømme rasen noen gang. Har bare en godfølelse i magen...

Den som intet prøver intet vinner :) Hva slags innstilling var det du hadde før WW igjen? :rolleyes: Hvem vet? Kanskje den er lykkebringende??

Norma stiller lørdag (tror jeg?) i juniorklasse. Dette blir sannsynligvis den siste utstillingen vår før vi tar en liten pause, frøkna trenger å vokse litt mer først :blink:

Lørdag ja :P

Hadde vært moro å se på dere (og dere, Emma & valpen) men jeg stiller kun søndag, og tror nok ikke jeg tar turen på Lørdag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ja :)

Hadde vært moro å se på dere (og dere, Emma & valpen) men jeg stiller kun søndag, og tror nok ikke jeg tar turen på Lørdag også.

Takk! Innimellom er man for giddalaus til å sjekke selv :blink: Synd vi ikke stiller samme dag, men vi ser dere kanskje i Moss til helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som intet prøver intet vinner :blink: Hva slags innstilling var det du hadde før WW igjen? :rolleyes: Hvem vet? Kanskje den er lykkebringende??

Hehe, joda, men denne dommeren har jeg jo til en forandring sett dømme 80 tisper for drøye to måneder siden. Og uten at jeg helt skjønte hennes røde tråd, syntes jeg likevel hun satte opp det som var mindre enn dyret mitt. Men, en får ikke NKK-cert ved å være hjemme, konkurransen er enorm i berner-ringen, så en må bare hive seg med flest mulig ganger i håp om at det klaffer en gang. Jeg vet at X'en vil utvikle seg ferdig sent, hun er ingen showstopper som vil subbe med seg 20 cert før hun blir champion to år og to dager gammel. Kanskje blir hun aldri champion. Men en må bare prøve underveis.

Lørdag ja :)

Tsj, vi treffes jo stadig vekk, vi! Brått så er jeg i ei campinghytte ved siden av deg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Innimellom er man for giddalaus til å sjekke selv :D Synd vi ikke stiller samme dag, men vi ser dere kanskje i Moss til helgen?

Kommer til Moss, ja. Men kun på søndag... Enn du?

Hehe, joda, men denne dommeren har jeg jo til en forandring sett dømme 80 tisper for drøye to måneder siden. Og uten at jeg helt skjønte hennes røde tråd, syntes jeg likevel hun satte opp det som var mindre enn dyret mitt. Men, en får ikke NKK-cert ved å være hjemme, konkurransen er enorm i berner-ringen, så en må bare hive seg med flest mulig ganger i håp om at det klaffer en gang. Jeg vet at X'en vil utvikle seg ferdig sent, hun er ingen showstopper som vil subbe med seg 20 cert før hun blir champion to år og to dager gammel. Kanskje blir hun aldri champion. Men en må bare prøve underveis.

Tsj, vi treffes jo stadig vekk, vi! Brått så er jeg i ei campinghytte ved siden av deg! :D

Som sagt: Den som intet prøver intet vinner. Har du forresten planer om Crufts- tur 2009? Du ble jo kvalifisert på WW?

*Fnis* plutselig har jeg okkupert nabo-hytta di igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: Den som intet prøver intet vinner. Har du forresten planer om Crufts- tur 2009? Du ble jo kvalifisert på WW?

*Fnis* plutselig har jeg okkupert nabo-hytta di igjen :D

Det er klart det hadde vært gøy å stille, det er ikke hvert år en har en som er kvalifisert. Tanta hennes ble kvalifisert som junior, og fikk res-CC da hun stilte på Crufts året etter... Men jeg tror kanskje ikke det er arvelig?

Jeg vil ikke dra alene, så jeg må se om noen andre drar - også bør jeg vel sjekke dommeren? Det teller innmari lite på en slik utstilling, men en har jo noen på ei svarteliste som en aldri vil stille for uansett.

Det er så langt fram, jeg har ikke en gang bestemt meg for om jeg skal på KSS sin utstilling i august enda, og fristen går ut i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til Moss, ja. Men kun på søndag... Enn du?

Søndag på oss også, så da sees vi muligens :D

Det er så langt fram, jeg har ikke en gang bestemt meg for om jeg skal på KSS sin utstilling i august enda, og fristen går ut i dag...

Og å melde på til WW mens X'en var liten valp var ikke langt fram liksom? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det hadde vært gøy å stille, det er ikke hvert år en har en som er kvalifisert. Tanta hennes ble kvalifisert som junior, og fikk res-CC da hun stilte på Crufts året etter... Men jeg tror kanskje ikke det er arvelig?

Jeg vil ikke dra alene, så jeg må se om noen andre drar - også bør jeg vel sjekke dommeren? Det teller innmari lite på en slik utstilling, men en har jo noen på ei svarteliste som en aldri vil stille for uansett.

Oj! Går fristen til KSS ut i dag??? Takk for at du minte meg på det. Dit må jeg jo nesten. Samboer'n er hyra inn som plassjef i år etter litt rot tidligere år.

Crufts, ja... Virkelig en opplevelse, og en drøm å få stille ut der. Jeg hadde 2 stk kvalifisert i fjor, men valgte alikevel ikke å dra. Vanskelige import-regler og ekstreme kostnader satte en stoppe for det. Men dersom en var en liten gjeng i en minibuss eller noe???

Isch. Tror uansett ikke vi får til Crufts i år- ikke en gang som tilskuere- forklaring kommer når jeg føler for det. Men dette blir OT :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og å melde på til WW mens X'en var liten valp var ikke langt fram liksom? *ler*

Nå er det jo noe enklere å komme seg til Stockholm enn Göteborg med hund! :D Verdensvinneren prøver jeg å få med meg oftest mulig, Crufts er ikke like spennende pga overvekten av britiske hunder. England er ikke første landet jeg vil vende meg mot i min rase.

Oj! Går fristen til KSS ut i dag??? Takk for at du minte meg på det. Dit må jeg jo nesten. Samboer'n er hyra inn som plassjef i år etter litt rot tidligere år.

Crufts, ja... Virkelig en opplevelse, og en drøm å få stille ut der. Jeg hadde 2 stk kvalifisert i fjor, men valgte alikevel ikke å dra. Vanskelige import-regler og ekstreme kostnader satte en stoppe for det. Men dersom en var en liten gjeng i en minibuss eller noe???

Isch. Tror uansett ikke vi får til Crufts i år- ikke en gang som tilskuere- forklaring kommer når jeg føler for det. Men dette blir OT :rolleyes:

Ja, jeg mener det sto i annonsen - lørdag går ut i dag, søndag litt senere. Må bestemme meg... Hehe, jeg har hørt de har hatt rot, godt de får hjelp - flott at småklubber kan få veiledning så de klarer seg bedre.

Akkurat som du sier - det er ikke bare-bare å komme seg til England. Jeg venter på svar fra blodprøven, så får vi se om rabiesvaksinen er i orden, og ta det som en start. Jeg vurderer andre utenlandsutstillinger før Crufts...

Kremt, Crufts har vært i år... Men kanskje du mener neste år?

Er du bannet fra The Kennel Club?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, Crufts har vært i år... Men kanskje du mener neste år?

Er du bannet fra The Kennel Club?

*Fnis*

Mener til neste år, ja :D Har jo et avkom kvalifisert allerede, men ingen egne foreløpig.

Hadde vært festlig å si at jeg var "Banned" (lurer på hva jeg som norsk oppdretter og utstiller som aldri har stillt i England må gjøre for å oppbå noe slikt. Ikke at det er et ønske, altså....), men det er nok litt mer personlige grunner til at det kan bli vanskelig til neste år. :rolleyes:

Men hvem vet? Hundefolk er jo kjent for å være gale, så man skal ikke utelukke noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis*

Mener til neste år, ja :D Har jo et avkom kvalifisert allerede, men ingen egne foreløpig.

Hadde vært festlig å si at jeg var "Banned" (lurer på hva jeg som norsk oppdretter og utstiller som aldri har stillt i England må gjøre for å oppbå noe slikt. Ikke at det er et ønske, altså....), men det er nok litt mer personlige grunner til at det kan bli vanskelig til neste år. :rolleyes:

Men hvem vet? Hundefolk er jo kjent for å være gale, så man skal ikke utelukke noen ting.

Nå er vi kanskje innmari OT her, men...

Jeg kom på at begge X'ens foreldre er kvalifisert i kraft av deres internasjonale championat, så kanskje jeg kan få med meg oppdretteren på tur?

Og jeg kan ikke helt skjønne hva du kunne gjort for å bli bannet, men TKC er vel også litt "stiff" med ting? Jaja, hvis du skal ha personlige ting som hindrer en utstilling, så deg om det! ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis*

Er du gravid kanskje? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...