Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 2008!

Isabel

Recommended Posts

Ja, da er det vel ca 3 uker til NKK Drammen, og regner med at det er mange her som gleder seg!

Sä, hvem kommer?

Med hvilken hunder kommer dere, og/eller hvem stiller dere?

Skal dit selv, og stiller, gleder meg masse! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Vi stiller lørdag i juniorklasse. Vi har minimale forventninger, både på grunn av hundens alder og utseende for tiden, og på grunn av dommerens tidligere dømming - jeg tror min blir for stor og grov. Men det er så nærme, og skal en ha en tittel til må en jo prøve å få dette stor-certet. Ikke at vi har det travelt, 12 måneder på dagen i ringen, men jeg vet jeg vil angre om jeg blir sittende hjemme...

Da har jeg av en eller annen grunn større tro på søndagen, rasespesial for en dommer som jeg ikke har sett dømme rasen noen gang. Har bare en godfølelse i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer med Dennis (AK) og Mille (JK).

Vi trenger ikke noe cert på noen av dem, egentlig, og ikke tror jeg det blir noen crufts- tur selvom vi skulle bli så heldige å kvalifisere oss, men dra må vi jo lell :rolleyes:

(Dennis ligger an til å bli mestvinnedne Basenji i år- så da må man jo... Og Mille lille har ikke sanket rent få poeng hun heller, trass sin unge alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller lørdag i juniorklasse. Vi har minimale forventninger, både på grunn av hundens alder og utseende for tiden, og på grunn av dommerens tidligere dømming - jeg tror min blir for stor og grov. Men det er så nærme, og skal en ha en tittel til må en jo prøve å få dette stor-certet. Ikke at vi har det travelt, 12 måneder på dagen i ringen, men jeg vet jeg vil angre om jeg blir sittende hjemme...

Da har jeg av en eller annen grunn større tro på søndagen, rasespesial for en dommer som jeg ikke har sett dømme rasen noen gang. Har bare en godfølelse i magen...

Den som intet prøver intet vinner :) Hva slags innstilling var det du hadde før WW igjen? :rolleyes: Hvem vet? Kanskje den er lykkebringende??

Norma stiller lørdag (tror jeg?) i juniorklasse. Dette blir sannsynligvis den siste utstillingen vår før vi tar en liten pause, frøkna trenger å vokse litt mer først :blink:

Lørdag ja :P

Hadde vært moro å se på dere (og dere, Emma & valpen) men jeg stiller kun søndag, og tror nok ikke jeg tar turen på Lørdag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ja :)

Hadde vært moro å se på dere (og dere, Emma & valpen) men jeg stiller kun søndag, og tror nok ikke jeg tar turen på Lørdag også.

Takk! Innimellom er man for giddalaus til å sjekke selv :blink: Synd vi ikke stiller samme dag, men vi ser dere kanskje i Moss til helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som intet prøver intet vinner :blink: Hva slags innstilling var det du hadde før WW igjen? :rolleyes: Hvem vet? Kanskje den er lykkebringende??

Hehe, joda, men denne dommeren har jeg jo til en forandring sett dømme 80 tisper for drøye to måneder siden. Og uten at jeg helt skjønte hennes røde tråd, syntes jeg likevel hun satte opp det som var mindre enn dyret mitt. Men, en får ikke NKK-cert ved å være hjemme, konkurransen er enorm i berner-ringen, så en må bare hive seg med flest mulig ganger i håp om at det klaffer en gang. Jeg vet at X'en vil utvikle seg ferdig sent, hun er ingen showstopper som vil subbe med seg 20 cert før hun blir champion to år og to dager gammel. Kanskje blir hun aldri champion. Men en må bare prøve underveis.

Lørdag ja :)

Tsj, vi treffes jo stadig vekk, vi! Brått så er jeg i ei campinghytte ved siden av deg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Innimellom er man for giddalaus til å sjekke selv :D Synd vi ikke stiller samme dag, men vi ser dere kanskje i Moss til helgen?

Kommer til Moss, ja. Men kun på søndag... Enn du?

Hehe, joda, men denne dommeren har jeg jo til en forandring sett dømme 80 tisper for drøye to måneder siden. Og uten at jeg helt skjønte hennes røde tråd, syntes jeg likevel hun satte opp det som var mindre enn dyret mitt. Men, en får ikke NKK-cert ved å være hjemme, konkurransen er enorm i berner-ringen, så en må bare hive seg med flest mulig ganger i håp om at det klaffer en gang. Jeg vet at X'en vil utvikle seg ferdig sent, hun er ingen showstopper som vil subbe med seg 20 cert før hun blir champion to år og to dager gammel. Kanskje blir hun aldri champion. Men en må bare prøve underveis.

Tsj, vi treffes jo stadig vekk, vi! Brått så er jeg i ei campinghytte ved siden av deg! :D

Som sagt: Den som intet prøver intet vinner. Har du forresten planer om Crufts- tur 2009? Du ble jo kvalifisert på WW?

*Fnis* plutselig har jeg okkupert nabo-hytta di igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: Den som intet prøver intet vinner. Har du forresten planer om Crufts- tur 2009? Du ble jo kvalifisert på WW?

*Fnis* plutselig har jeg okkupert nabo-hytta di igjen :D

Det er klart det hadde vært gøy å stille, det er ikke hvert år en har en som er kvalifisert. Tanta hennes ble kvalifisert som junior, og fikk res-CC da hun stilte på Crufts året etter... Men jeg tror kanskje ikke det er arvelig?

Jeg vil ikke dra alene, så jeg må se om noen andre drar - også bør jeg vel sjekke dommeren? Det teller innmari lite på en slik utstilling, men en har jo noen på ei svarteliste som en aldri vil stille for uansett.

Det er så langt fram, jeg har ikke en gang bestemt meg for om jeg skal på KSS sin utstilling i august enda, og fristen går ut i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til Moss, ja. Men kun på søndag... Enn du?

Søndag på oss også, så da sees vi muligens :D

Det er så langt fram, jeg har ikke en gang bestemt meg for om jeg skal på KSS sin utstilling i august enda, og fristen går ut i dag...

Og å melde på til WW mens X'en var liten valp var ikke langt fram liksom? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det hadde vært gøy å stille, det er ikke hvert år en har en som er kvalifisert. Tanta hennes ble kvalifisert som junior, og fikk res-CC da hun stilte på Crufts året etter... Men jeg tror kanskje ikke det er arvelig?

Jeg vil ikke dra alene, så jeg må se om noen andre drar - også bør jeg vel sjekke dommeren? Det teller innmari lite på en slik utstilling, men en har jo noen på ei svarteliste som en aldri vil stille for uansett.

Oj! Går fristen til KSS ut i dag??? Takk for at du minte meg på det. Dit må jeg jo nesten. Samboer'n er hyra inn som plassjef i år etter litt rot tidligere år.

Crufts, ja... Virkelig en opplevelse, og en drøm å få stille ut der. Jeg hadde 2 stk kvalifisert i fjor, men valgte alikevel ikke å dra. Vanskelige import-regler og ekstreme kostnader satte en stoppe for det. Men dersom en var en liten gjeng i en minibuss eller noe???

Isch. Tror uansett ikke vi får til Crufts i år- ikke en gang som tilskuere- forklaring kommer når jeg føler for det. Men dette blir OT :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og å melde på til WW mens X'en var liten valp var ikke langt fram liksom? *ler*

Nå er det jo noe enklere å komme seg til Stockholm enn Göteborg med hund! :D Verdensvinneren prøver jeg å få med meg oftest mulig, Crufts er ikke like spennende pga overvekten av britiske hunder. England er ikke første landet jeg vil vende meg mot i min rase.

Oj! Går fristen til KSS ut i dag??? Takk for at du minte meg på det. Dit må jeg jo nesten. Samboer'n er hyra inn som plassjef i år etter litt rot tidligere år.

Crufts, ja... Virkelig en opplevelse, og en drøm å få stille ut der. Jeg hadde 2 stk kvalifisert i fjor, men valgte alikevel ikke å dra. Vanskelige import-regler og ekstreme kostnader satte en stoppe for det. Men dersom en var en liten gjeng i en minibuss eller noe???

Isch. Tror uansett ikke vi får til Crufts i år- ikke en gang som tilskuere- forklaring kommer når jeg føler for det. Men dette blir OT :rolleyes:

Ja, jeg mener det sto i annonsen - lørdag går ut i dag, søndag litt senere. Må bestemme meg... Hehe, jeg har hørt de har hatt rot, godt de får hjelp - flott at småklubber kan få veiledning så de klarer seg bedre.

Akkurat som du sier - det er ikke bare-bare å komme seg til England. Jeg venter på svar fra blodprøven, så får vi se om rabiesvaksinen er i orden, og ta det som en start. Jeg vurderer andre utenlandsutstillinger før Crufts...

Kremt, Crufts har vært i år... Men kanskje du mener neste år?

Er du bannet fra The Kennel Club?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, Crufts har vært i år... Men kanskje du mener neste år?

Er du bannet fra The Kennel Club?

*Fnis*

Mener til neste år, ja :D Har jo et avkom kvalifisert allerede, men ingen egne foreløpig.

Hadde vært festlig å si at jeg var "Banned" (lurer på hva jeg som norsk oppdretter og utstiller som aldri har stillt i England må gjøre for å oppbå noe slikt. Ikke at det er et ønske, altså....), men det er nok litt mer personlige grunner til at det kan bli vanskelig til neste år. :rolleyes:

Men hvem vet? Hundefolk er jo kjent for å være gale, så man skal ikke utelukke noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis*

Mener til neste år, ja :D Har jo et avkom kvalifisert allerede, men ingen egne foreløpig.

Hadde vært festlig å si at jeg var "Banned" (lurer på hva jeg som norsk oppdretter og utstiller som aldri har stillt i England må gjøre for å oppbå noe slikt. Ikke at det er et ønske, altså....), men det er nok litt mer personlige grunner til at det kan bli vanskelig til neste år. :rolleyes:

Men hvem vet? Hundefolk er jo kjent for å være gale, så man skal ikke utelukke noen ting.

Nå er vi kanskje innmari OT her, men...

Jeg kom på at begge X'ens foreldre er kvalifisert i kraft av deres internasjonale championat, så kanskje jeg kan få med meg oppdretteren på tur?

Og jeg kan ikke helt skjønne hva du kunne gjort for å bli bannet, men TKC er vel også litt "stiff" med ting? Jaja, hvis du skal ha personlige ting som hindrer en utstilling, så deg om det! ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis*

Er du gravid kanskje? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...