Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til å fikse bilder


PsychoLynx

Recommended Posts

hmmm.. tok noen bilder i går som NORMALT hadde et bra potensiale.. Men med kun feil objektiv for hånden, så ble de ikke akkurat så bra som håpet.

Noen som har lyst til å leke seg litt og se hva de får til???

Legger ut link til original bildene.. det ene er litt lysere enn det andre bare...

http://i14.photobucket.com/albums/a337/Psy...nx/DSC_0505.jpg

http://i14.photobucket.com/albums/a337/Psy...nx/DSC_0507.jpg

Feel free to... ja, what ever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser rart ut med "sterkt sollys" i dette bildet, så har valgt å gå for å ikke lette opp i absolutt alt av skygger og høylys.

Beskjærte bittelitt i topp og bunn i og med at bildet er veldig langt. Så brukte jeg begge versjonene for å få det beste ut av bilden, omgivelsene og regnbuen :) Tatt ned fargemetningen på baklysene pittelitt da.

b1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Juliess.

Jeg klikket bare på Highlights/shadows og PANG sa det, så var bildet lyst. (der har det skjedd noen innstillinger jeg ikke liker). Så justerte jeg det bare ned igjen litt. Og endre litt på noe annet jeg ikke husker hva var :)

MEN, ang størrelsen på bildet... Den er original D40 størrelse.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Juliess.

Jeg klikket bare på Highlights/shadows og PANG sa det, så var bildet lyst. (der har det skjedd noen innstillinger jeg ikke liker). Så justerte jeg det bare ned igjen litt. Og endre litt på noe annet jeg ikke husker hva var :P

MEN, ang størrelsen på bildet... Den er orginal D40 størrelse.. :P

Takk for det :P

Har brukt adjustment layers som jeg forklarte i bildekritikktråden, det er absolutt verdt å sette seg inn i! På den måten kan man justere frem og tilbake deler av bildet, og så bestemme opacity så det blir akkurat (vel, så nær som mulig :) ) som man vil ha det.

Ja, er vel normal størrelse. Men syns det virket langt, sikkert bare fordi det er mange elementer med i bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...