Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkelig oppførsel


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg lurer litt på hva som skjer med Hera. Hun oppfører seg litt merkelig for tiden. Vi var i byen her om dagen og satt en plass der hvor det er mye mennesker. Hun har vært der flere ganger før, og bryr seg lite om styret rundt seg. hun sitter bare å observerer og følger med. Men denne gang var hun så skvetten og urolig. Mamma kom til byen og Hera turde nesten ikke å hilse på henne. (selv om ho kjenner moren min veldig godt) En mann kom forbi og stoppet opp og så på hunden (slik som mange pleier). Han smilte og sa vennlige ord, og da plutselig bjeffet Hera voldsomt mot mannen. Snerret skikkelig etter han. Vi ble helt paff. Hun har aldri gjort noe slikt før! :-o Hun var helt voldsom og bjeffet så krafig at det hørtes sikkert langt avsted.

Og nå netopp var jeg på tur og en dame og en labrador kom passerende forbi. Og Hera la seg i båndet og hang etter båndet og bjeffet voldsomt etter hunden. Jeg kjenner ikke ho igjen.. Hva kan det være? Hormoner på ferde igjen?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det me Hera ja, men har sikkert med modnings innspurten...

kanskje hun føler hun må beskytte deg/dere mere.?

kanskje noen stirret truende på henne.?

Hun oppfører seg jo fiiiint når de er sammen. (Buster & Hera) å det er mange andre hunder der...

Går vel over... Busters andre trass-alder var for jævli.. :roll:

(men har ingen erfaring med tisper. =D> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. takk for svar dere! Ja regner med det kan være psykisk modning. Men jeg er red for at hun kan lage seg "dårlige" vaner, på en måte. At hun vil fortsette med noen av nykkene videre. Kan det skje? Så går det over av seg selv og vi ikke skal bry oss så mye om det? Må man være streng og reagere hvis hund gjør noe uønsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. takk for svar dere! Ja regner med det kan være psykisk modning. Men jeg er red for at hun kan lage seg "dårlige" vaner, på en måte. At hun vil fortsette med noen av nykkene videre. Kan det skje? Så går det over av seg selv og vi ikke skal bry oss så mye om det? Må man være streng og reagere hvis hund gjør noe uønsket?

Lunah var sånn en periode i sommer. Utrolig slitsomt. Bjeffa på alt og alle, var kjempe nervøs og turte ikke hilse på noen (hu som vanligvis overfaller folk for å få litt kos). Men heldigvis, etter en stund, gikk det over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at denne mannen som stoppet opp og kikket var "uhøflig". Det er ikke pent å stirre på hunder. Det er et tegn som liksom sier "ja kom an! Ta meg da!" Han kan ha sendt ut signaler som hun ble kanskje redd for? Kanskje han gikk i mørke klær? Hadde en mørk stemme? Hadde brå bevegelser når han gikk?

Eller kanskje mannen hadde noe å skjule som hunden oppfattet? De har jo en slags 6 sans vettu :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går på treningen begynte plutselig to av valpene å stirre voldsomt, knurre og nekte å høre. Mona stod bom stille og hadde oppmerksomheten tydelig et annet sted. Nemlig på mannen som stod BAK hinderet OG hadde mørk caps :roll: Hun begynte med djevelknurringen sin og boffet til og med :-o

Men da hun fikk hilse var alt i orden. Selv om dette ikke var det samme som med Hera, da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...