Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil passe Collie?


zobra

Recommended Posts

Jeg har en nydelig Collietispe på snart 4år som trenger pass fra ca. den 27.juli til den 05.august (10 dager).

Hun har ikke løpetid før om noen måneder, så det er ikke noe problem, og hun har heller ikke røyteperiode før til høsten igjen.

Nala, som hun heter, er sobel og hvit i farge. Hun går fint med katter og andre dyr, og hun liker som regel alle hunder vi møter på. Hun elsker å leke, og har et fint språk med andre hunder. Hun er ikke noe spesielt nervøs av seg, men litt forsiktig i starten. Her hjemme pleier hun også å varsle når det kommer noen til eiendommen hvis hun står ute, men det er kun 2-3bjeff for å si ifra.

Hun kan noen kommandoer som; sitt, dekk (ikke megaflink :wub: ), hopp (stå på to ben), vinke, nei og kom.

Om du har lyst til å trene litt med henne når du har henne, så pleier hun å elske det.

Vi bor forresten i Kodal, Vestfold, men regner med at vi kan levere henne i hele Vestfold.

Håper det er noen som leser dette og har mulighet til å passe henne :wub:

Nala_the_collie_by_zobra.jpg

Lady__s_little_Sweetheart_Nala_by_zobra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Møre.

Send henne hit. Hun ser ut som Diesel sin type (han elsker hunder i sin egen gruppe. hehe)

NYYYYDELIG er hun!

;) Tusen takk, synes også hun er helskjønn, men det synes vell alle om sin egen hund ;)

Blir nok litt langt borte..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe for sikkert (i det hele tatt!), men er mulig at jeg kan passe den nydelige jenta di

Skal bare klargjøre med familien her hjemme så svarer jeg deg så fort jeg kan ;-)

Hadde vært kjempefint om du kunne ;) Så får jeg kanskje mulighet til å hilse på collien din og, har bare møtt en kortis for mange år siden, men drømmer om å eie en selv en gang (kanskje litt OT ;))

OT: men har dere flytta?

Bodde der bare så lenge jeg gikk på skole i fjor, men jeg går på melsom, så det ble litt langt, så nå bor jeg hos foreldrene mine til jeg finner noe nærmere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjempefint om du kunne ;) Så får jeg kanskje mulighet til å hilse på collien din og, har bare møtt en kortis for mange år siden, men drømmer om å eie en selv en gang (kanskje litt OT ;))

Håper at drømmen din går i oppfyllelse en dag da, er en herlig rase! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke , har mer enn nok med mine:)

Ja, du har jo en del fra før av :)

Håper at drømmen din går i oppfyllelse en dag da, er en herlig rase!

Vet, og jeg er veldig glad i Collien som rase, men kunne godt tenkt meg litt mer arbeidslyst og modighet, og da tror jeg kortisen passer bra inn :P og mindre pelsstell er ikke noe minus det heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke mulighet til å passe :)

Kjedelig da :) men regner med at jeg klarer å finne noen andre... (og jeg som ville hilse på kortis :))

Jeg ville ha passet henne, tror bare at pappa ikke vil det gitt.. Frøken eelsker collier (yndlingsrasen hennes tror jeg)

Hehe, foreldre kan være litt kjedelige iblant.. Og Nala som sikkert hadde elsket å hatt en liten papillon å leke med :)

jeg kan faktisk hihi.. Bonnie kunne faktisk trengt og vært med en stor tispe litt og jeg bor i lier og det er jo bare en halvtime unna vesfold hihi akkurat nå er jeg i hoff

Så bra! :) Nala er ikke akkurat så veldig stor, hun er faktisk bare ca. 50-51cm tror jeg, men nå mente du kanskje mentalt (selv om hun ikke er noe eldre der heller XP)

Må bare få overtalt foreldre til å kjøre meg dit, så jeg sier ifra helt sikkert når jeg har fått svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært morsomt :) Nala elsker å hilse på nye hunder, og det samme gjør jeg :)

Gabriella: Tror alt går fint med hensyn til kjøre osv, så om det ikke kommer noe annet i veien, så kommer vell Nala opp en tur til Lier den 26. regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også hundepass.. Reiser til Cran Canaria på lørdag og blir borte en uke. Ordnet hundepass for 1 1/2 mnd siden og han kunne ha begge hundene. Idag får jeg telefonen at han har lyst til å reise bort selv den uken og bare har plass til å ha med seg Nemi(staffen). Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med Vegas(bordeauxen). At det er mulig å være så egoistisk.. Reisen som kom på 16 000 er betalt for lengst og umulig å få refundert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...