Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultat og resultat.....

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

Jeg må bare få si at jeg nå er ferdig med ettersøksdommerutdanningen så nå gjenstår det for NKK å autorisere meg :ahappy:

Dommerkurs sommeren 2006

Videregående kurs ettersøk 2006

Aspirantarbeid blodspor avsluttet våren 2008

Aspirantarbeid ferskspor avsluttet sommeren 2008 (i går!)

Skrevet

Så kult! Stolt skal du være!

Jeg håper du feiret i går, og at du feirer igjen når du får godkjenningen! :ahappy:

Skrevet

Så kult! Gratulerer så mye! :ahappy: Kanskje et dumt spørsmål, men når får du autorisasjonen/godkjenningen av NKK?

Skrevet
Så kult! Gratulerer så mye! :ahappy: Kanskje et dumt spørsmål, men når får du autorisasjonen/godkjenningen av NKK?

Takk alle sammen!

Det kan ta lang tid å få autorisasjon; det kommer an på hvor kjappe de er med å ha dommermøte osv. Mye papirmølle ute og går visst! I verste fall nærmer vi oss årsskiftet før det er i boks, men jeg håper inderlig at det ikke blir så lenge å vente.

Skrevet

Gratulerer så mye! :wub: Flink er du! Får håpe det ikke tar altfor lang tid å få autorisasjon... Lykke til når du endelig kommer i gang!

• 1 month later...
Skrevet

Det gikk fortere enn svint dette her!

Jeg fikk bekreftelse pr. mail fra NKK sist uke om at autorisasjonen var i orden og fra i dag av finnes jeg på NKK sin liste over ettersøksdommere og dommerkortet kommer i posten neste uke :D

.... og så skal jeg dømme første ekvipasje om noen dager!

Skrevet

Å, så spennende! Lykke til, dette klarer du nok kjempefint :D Rapport om hvordan det har gått forventes selvfølgelig ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg "debutert" som dommer :P

Jeg har dømt hund hver dag siden onsdag - 13 ekvipasjer totalt - i både blod- og ferskspor. Det har vært strålende gøy og lærerikt og jeg gleder meg allerede til våren da jeg er booket som dommer på en sporkonkurranse i Nordhordland.

Skrevet

Det ble delt ut premier i hele skalaen fra 0 til 1 premie på blodspor. Noen av hundene var kanskje litt lite trent og andre hadde ikke helt dagen mens noen var skikkelig på hugget - stor variasjon altså :whistle: Men sånn er det - det er levende vesen vi har med å gjøre og man er ikke på topp alltid. Det er bare å trene videre og ikke gi opp.

Av de som gikk ferskspor ble alle godkjente - altså de fikk minst 7 poeng. Så det ble noen etterlengtede nye ettersøksekvipasjer - det er mangelvare i enkelte kommuner.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...