Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal Siris valp hete?

Nirm

Hva skal den lille håpefulle hete?  

81 stemmer

1. 1.

• Willy
      32
    • Joker
      49

Recommended Posts

Jeg må le av dere jeg, altså :lol:. Dere er nå søte...

Men vi skal bevise, vi, at WILLY kan være en slank, stilig "her kommer jeg"-kar som tar verden med storm ! Så det så... :)

Betyr dette at Frk Vinglepetter har bestemt seg...? Igjen...? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar
Det er jeg sikker på at du og Willy klarer :D

Selvsagt gjør vi det *flir*.

Willy blir bra. Tipper han blir en flott fyr uansett navn. :ahappy:

Jepp - han blir det, for tenk ;).

Joker kommer til å bli en stilig hannhund som kommer til å showe og ta verden med storm. Og som vil bare eie en hver utstillingsring...

Willy. Han kommer til å komme vaggende etter med flesket sitt, få en diger hvit flekk på ryggen, lukte fisk og gå rundt og tisse konstant.

*Skuler bare stygt på Nirm nå* <_<

Vi har ulike meninger, det viktigste er at SIRI liker navnet.

Takk :P Godt NOEN er fornuftige her nå :P.

Det er temmelig nøyaktig mine assosiasjoner til navnet Willy også! :lol:

*Fnys*... <_< <_<

Betyr dette at Frk Vinglepetter har bestemt seg...? Igjen...? :)

Frk Vinge og Frk Ubesluttsom har sammen bestemt seg for å ta en beslutning :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gratulerer med lille Willy!

Han er vakker så det holder da, og har øyne til å dø for - jeg tipper Willy og Noah kan bli gode kompiser jeg - med sånne blikk kommer man langt altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille Willy!

Han er vakker så det holder da, og har øyne til å dø for - jeg tipper Willy og Noah kan bli gode kompiser jeg - med sånne blikk kommer man langt altså

Takker takker :ahappy:. De kommer til å bli kjempekompiser, de to selvsagt (og da glemmer jeg selvfølgelig at man IKKE kjøper briard hannhund for å få hannhundsosial hannhund, liksom *flir*). Jeg kunne jo ikke velge han andre - Willy sitter jo og virkelig SER på deg, han -i håp om en godbit selvsagt :lol:.

Whee.. WILLY VANT!

Flinke Siri :)

I knoww !! :D

*WEE* Flinkeste Siri det tenker jeg! ;) Grattis med Willy, han er fin han!

Og enda finere skal han bli når beina blir litt lengre og han ikke bare ser ut som en bulldozer med PITTELITT for lite hode *flir*.

JEG stemte på WILLY! Det navnet har mye mer sjarm synes jeg.

:P

Og et slikt menneske har jeg næret ved min barm!

Du vet dette om epler som faller lang fra stammen og sånt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda finere skal han bli når beina blir litt lengre og han ikke bare ser ut som en bulldozer med PITTELITT for lite hode *flir*.

Han er svartingbebis, da er man bulldozerete da, men han har de vakreste øynene og sånt er viktig! Ikke at de kommer til å syns så mye men *fnis* Du må ut å kjøpe lyseblå hårstrikk du nå da eller? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er svartingbebis, da er man bulldozerete da, men han har de vakreste øynene og sånt er viktig! Ikke at de kommer til å syns så mye men *fnis* Du må ut å kjøpe lyseblå hårstrikk du nå da eller? :wub:

Klart øya er viktige - og med lyyyyyyseblå strikk SER man dem jo også *flir*.

Weee, heia Willy! Gleder meg til flere bilder altså, men det regner jeg med at det blir nok av ;)

Vi vil forresten gjerne treffe kjekkasen en eller annen gang altså :wub:

Det er jo muuuulig det blir noen få bilder av ham også ja - og kanskje vi må arrangere sånn "Møt Willy"-treff ? *mumle noe om stakkars liten valp som har stooore oppgaver foran seg i livet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo muuuulig det blir noen få bilder av ham også ja - og kanskje vi må arrangere sånn "Møt Willy"-treff ? *mumle noe om stakkars liten valp som har stooore oppgaver foran seg i livet*

Bare det ikke blir Free Willy treff så er det greit for meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som ikke syns Jokke er så ille? Jokke og valentinerne liksom?

Nettopp!

Det er vel nettopp derfor Jokke er ille?

Hvis jeg var deg, ville jeg spandert en øl på meg..

I kjøleskapet hjemme er det øl..

Koteletter, med poteter og bernaise-saus..

Alt kan repeteres, og ingenting blir bedre..

Jepp, det er en knallkar jeg virkelig ville kalt opp bikkja mi etter.. Sa hun så sarkastisk hun bare kunne..

Du hakke peil på musikk du damen.

Men, Siri? var det sånn at den som fikk færrest stemmer vant altså?? ;) Det fkk ikke jeg med meg... *sukk*

Grattis med Lille Willy da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer man seg fra Vestfold til Nannestad!?

Gratulerer med en liten Willy, Siri! Moro!

Takk takk, det blir vel litt skrekkblandet fryd, dette... får håpe det går bedre med denne guttungen enn den jeg hadde sist (det gikk skikkelig dårlig og derfor har jeg jo vært skeptisk til hannhund liksom)... DU kan ta tog og buss til Nannestad ;). Tog til Oslo S - buss videre... går så det griner, det ;).

Men, Siri? var det sånn at den som fikk færrest stemmer vant altså?? :D Det fkk ikke jeg med meg... *sukk*

Grattis med Lille Willy da ;)

I Siri's Ubesluttsomme Univers (= SUU) er det ikke alltid det opplagte som blir svaret *flir*, så ja, det ble taperen Willy som vant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

ENIG! Jokke er stor! Dette er lyrikk: "Jeg tror jeg skal slutte å drekke, jeg tror jeg skal slutte å le".

Nå skal jeg for min del slutte å herpe tråd.

Grattis med lille Willy Siri! Får jeg nusse snute på Nesbyen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Siri's Ubesluttsomme Univers (= SUU) er det ikke alltid det opplagte som blir svaret *flir*, så ja, det ble taperen Willy som vant ;)

hihi, det høres jo bra ut da ;)

ENIG! Jokke er stor! Dette er lyrikk: "Jeg tror jeg skal slutte å drekke, jeg tror jeg skal slutte å le".

NETTOPP! Ingen over, ingen ved siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.. Jo? Jeg har til og med vært på Jokke-konsert jeg.. Men av en eller annen merkelig grunn så syns jeg ikke at hele plater om fyll og hvordan man skaffer seg øl, er spesielt morsomt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart øya er viktige - og med lyyyyyyseblå strikk SER man dem jo også *flir*.

Ehm. Free Willy treff mener du? ;)

Grattis med den lille Willy. Må han tisse rundt i mange, mange år for deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med lille Willy Siri! Får jeg nusse snute på Nesbyen? ;)

Seffølli' får du susse snute !! Ville Willy er med til Nesbyen og vil helt sikkert koses med ;).

NETTOPP! Ingen over, ingen ved siden!

*Kremt*... nå er vel de aller aller fleste OVER Jokke pt... ca 6 ft faktisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, det blir vel litt skrekkblandet fryd, dette... får håpe det går bedre med denne guttungen enn den jeg hadde sist (det gikk skikkelig dårlig og derfor har jeg jo vært skeptisk til hannhund liksom)... DU kan ta tog og buss til Nannestad :D. Tog til Oslo S - buss videre... går så det griner, det ;).

Og det er jeg ikke redd for å gjøre! ;)

Du kommer til å takle en hannhund kjempefint, Siri! For det første hadde du ikke det beste materiale å jobbe med forrige gang, og ikke minst har du jo fått masse mer verdifull erfaring siden sist! Åsså tror jeg at det bare bra at man er litt sånn smånervøs før man får et nytt individ i hus. Man passer litt ekstra på, uten at man er hysterisk liksom.

Jeg gleder meg til å bli mere "kjent" med ham! ;)

Går det an å barbere Biarder mon tro? De er jo unektelig skrekkelig søte saker, kanskje en ide til nestemann? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jeg ikke redd for å gjøre! ;)

Du kommer til å takle en hannhund kjempefint, Siri! For det første hadde du ikke det beste materiale å jobbe med forrige gang, og ikke minst har du jo fått masse mer verdifull erfaring siden sist! Åsså tror jeg at det bare bra at man er litt sånn smånervøs før man får et nytt individ i hus. Man passer litt ekstra på, uten at man er hysterisk liksom.

Jeg gleder meg til å bli mere "kjent" med ham! ;)

Går det an å barbere Biarder mon tro? De er jo unektelig skrekkelig søte saker, kanskje en ide til nestemann? :D

Jeg håper jo jeg er litt mer forberedt denne gangen, så får vi bare se hvor det bærer hen ;). Nå har jo også oppdretter lagt et superbra grunnlag for valpene, og jeg tror ikke det er mange valper som blir håndtert og kost og "trent" så mye med som disse har blitt... så det skal iallefall ikke stå på preginga fra valpekassen ;).

Barbere briarder ja ? Går så det griner, det ;).

2006-11-11-Lotta07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dagen i dag var en kontrast til i går. Foruten en biltur til nærmeste bygdesentrum for å handle var vi bare hjemme. Vi hang utenfor mens naboen var inne og handlet. Ede var mer ufokusert og distrahert av de enkle omgivelsene med få mennesker enn han var på de travle stedene i går. Halvhjertede pliktsitter med beina i alle retninger med mange failed cues. Ingen iver av mestring, unntatt i det nyeste han har lært, som er å snurre en runde og rygge inn mellom beina. Den var han ivrig med. Ellers lett distrahert av de få forstyrrelsene som var. Hadde det ikke vært for HD-frykten hadde jeg benyttet "terrenget" til parkour trening, men jeg er livredd for hoftene hans, så den typen trening påbegynnes ikke før han er et godt stykke inn i puberteten. Håper fortsatt vi klarer utvikle god kroppsbevissthet og motorikk.  Gikk tom for godbiter til sladretrening et par minutter før naboen kom ut igjen, så jeg måtte overlate Ede til ham uten godis. Det ble visst konsert, med klimaks da Ede gjennom vinduet så meg stå i kassen. Han hadde fått panikkanfall da jeg gikk inn, på tross av at han har en kjempegod relasjon til naboen. Gjensynsgleden var 🐾💕 Fikk meg til å tenke på et visdomsord: — Lås bikkja og kona/mannen ned i bagasjerommet på en sedan i noen timer. Se hvem av de to som er glad for å se deg når du åpner igjen 😉 Viktig å huske om en noen gang befinner seg i konflikt med en kjæreste som stiller ultimatum om hunden. Aldri sett et eksemplar av den illojale arten homo sapiens over hunden. Det er uteliggere med hund som er lykkeligere enn ektefeller med fine hus.    Vi gikk en tur på kvelden som resulterte i sandyner inne, selv etter en grundig tørk i gangen. Riesen har ikke den mest funksjonelle og praktiske pelsen å ferdes på bygda med. Suger til seg. De MENGDENE størknet gjørmesand..  Første gang jeg har fått bruke ullrake på ham uten å måtte skjerme meg mot drapsforsøk. Som om han forstod at Coat Prince'n var hjelpsom nå. Ubehagelig, though, og klagde litt, men lot meg, uten en eneste godbit i nærheten. Etterpå ble det et bad. Beste så langt. Kun et par anledninger av lyst til å rygge ut av dusjen, ellers helt kewl med å bli sjamponert og skylt keitete med en hånd mens den andre holdt et steady supply av frosne kjøttboller å slikke på. Selv skjegget og barten fikk jeg sjamponere og skylle mens han klarte gomle uten å få såpe i munnen. Vi er et supert team 👍🏼 Måtte pause for å sjekke med Grok om han kunne komme opp med et like catchy navn på frosne råkjøttboller som "Ice Cream". Vi ble enige om Frostballs som er gøy å si, men det var mange kandidater i mange kombinasjoner av synonymer, derfor fikk Ede chillballs i dusjen, mens jeg fikk frostbites av å holde de.  Han klagde ikke. Var kosete og god og helt rolig ved håndkletørking uten bestikkelser etterpå. Helt utrolig hva et helt måltid av bare frostballs gjør med relasjonen 🥰 ..eller kanskje han var kald og frøs 🥶 og ville varme seg på meg. Også en mulighet. Nå sover han søtt og intetanende om at muttern har bestemt seg for å bare gå byturer på så ren asfalt som mulig de nærmeste dagene. Trenger lære ham å overlate husarbeid til husmor før han kan dra inn så mye sand igjen. Ikke helt enkelt når mopp og kost og kluter i bevegelse er de aller gøyeste lekene han vet om. I likhet med håndklær og klær og sengetøy og muttern og ting som dingler og gjenstander som ligger stille og whatever, så er rengjøringsutstyr også de morsomste bitelekene som finnes.  Plan for i morgen: Leave it med distraksjoner  Bli sittende/liggende/stående med distraksjoner  Hold posisjon urørlig (fordi vi skal opp i ansiktet nær øynene med saks snart  Klippe klør og potepels. Se an humøret hans og kanskje prøve med maskin på potene igjen. ...eller saks. Det blir antagelig saks fordi jeg blir utålmodig på et punkt hvor han bare øker i stress. Potene er precious. Veldig cautious om de.  Klippe kropp og bein med maskin Gå tur på tørr asfalt  Whatever vi får av innfall som passer i øyeblikket  Også, Milepæl: Første virkelige vokterbjeff, 14 uker. Det var alvor. Nabo som har vært bortreist en uke kom gående gjennom porten i mørket. Silhuett med stor bag. Det var reelt alvor for Ede. Dypeste vokterbjeffene lød plutselig fra den lille valpen, og han gikk selvstendig til enden av båndet med høy hale for å ta seg av denne trusselen selv. Reagerte på kontaktlyd fra meg og kom inn igjen, men lot ikke guard down før han var i nærkontakt og gjenkjente ham.  Usikker på om det var rett av meg å la ham selvstendig gå frem til naboen med den attituden der. Rådene fra de som driver med Den Typen Hund er å utøve lederskap ved å be ham bak meg. Jeg tenkte at siden han kjenner naboen skulle han få gå frem selv og oppdage at det ikke var noen trussel, men en bekjent. Jeg vet ikke helt hva fasitsvaret er. Antakelig er det at han går bak når jeg ber ham, men jeg trenger ikke be ham hver gang. Om jeg reelt ber ham bak fordi jeg frykter for noens liv og helse, så tror jeg ikke det vil berolige ham ^^ Om jeg ber ham bak fordi jeg ikke ønsker at han skal hilse ivrig på personen er det et annet scenario. Jeg ser ikke noe galt i å være inkonsekvent på det. 
    • Ok, det var bra. Ja det gir mer mening i land med større smitttepress. 
    • Dette med beskyttelse opp til 12 uker er en gammel greie, og mest utbredt i Utlandet, ja. Jeg ville definitivt unngår samvær med ukjente hunder fram til andre vaksine, men ikke noe særlig mer enn det tror jeg. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg hadde bodd i et land med mer smittsomme dyresykdommer.
    • Hehe, ja tida går. Pax ble gammel og grå, og litt døv. Men ung til sinns hele livet   Godt å høre at de gamle bøkene gjelder enda. Har ikke glemt alt, men litt oppfrisking må nok til. Holder meg nok fortsatt på den positive delen av spekteret.  Blir ny rase også denne gangen så det blir spennende   Der bekrefter du inntrykket jeg også har fått av det som rører seg på sosiale medier. Mange selvoppnevnte eksperter og mer eller mindre kvalifiserte "trenere". Typisk at det går i pendler. Men som Simira sier så er det jo mye US/UK innhold. der, i hvert fall på mine feeds. Som sagt så holder jeg meg til det positive.  Men når sant skal sies høres det jo ganske kjent ut som for 10-15 år siden. Nye aktører, samme show 😋 Hørte/leste forresten noe om at valper ikke skal settes ned på gress/tas med ut i verden før de er vaksinerte? Må bæres rundt om de skal miljøtrenes og sosialiseres før 12 uker (og det bør de jo). Det er vel en UK/US greie? Har ikke hørt om slikt her før. Mener ikke hilse på alt som rører seg altså, men gå på bakken må da gå an? 
    • @MaskotMen alt det du nevner høres ut som amerikanske og europeiske trender. Selv om det såklart er mange som følger ulike sosiale media internasjonalt, så er det ofte ikke representativt for hva som faktisk beveger seg og skjer i de aktive hundetreningsmiljøene i Norge. Heldigvis. Dessuten, om du søker på begrep som "positive reinforcement" "fearfree" etc, så får du garantert masse innhold da også. Det handler litt om hva man velger å fokusere på, følge, og lytte til. Til en viss grad kan det være nyttig å følge med på hva som beveger seg utenfor egne kretser også, men det kan være greit å være litt bevisst på hvordan algoritmer fungerer i sosiale media. Samt at det du ser på blir også vist til din krets, så det spres ytterligere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...