Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklær

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har i en evighet lett etter en litt stivpynta drakt jeg kan ha på litt større utstillinger, men jeg finner ingenting! Så det jeg lurer på er, hvor kan jeg finne det? Jeg er villig til å betale litt, men helst ikke mange tusen. Det jeg vil ha er en litt sånn "forretningskvinne-aktig" drakt, med jakke og skjørt (bukse kan også gå). Må man til skredder får å få en litt fin drakt?

Skrevet

Drakten jeg brukte på WW kostet 350,- hvit med brune striper i. Har kjöpt alle dressene mine på H&M, Vila, Lene V etc..

Den dyreste kostet vel rundt 600,- Den jeg kjöpte til WW fikk jeg ved å si på H&M " Jeg skal ha en lys drakt. Jeg driter i pris". Den kosta 350,- for bukse + jakke, var på salg :banana:

Guest Jonna
Skrevet

H&M her også, dog oppdaget jeg bakdelen ved en billig drakt på WW. Det var ganske klamp og varmt det inne, og jeg kjente det veldig godt inni min syntetiske drakt :banana:

Men sånn ellers har jeg bare bare brukt draktene mine på Hamar og Bjerke og da har det fungert helt greit :)

Skrevet

hmm..

kanskje jeg får lete videre på H&M. Til nå har jeg ikke funnet noen jeg liker. Jeg har nemlig veldig lyst på rød:p

Skrevet

Skredder, Silje. Skredder :) Da kan du få deg en sånn råååsa, tight drakt som hu handleren på WDS hadde :)

Skrevet

HAH hvis bikkja mi ever skal på stor utstilling kommer jeg nok til å skille meg ut med treningsbukse og svart collegegenser? :) har ikke andre klær jeg gitt . hahaha

Skrevet

Det er ikke en regel om noen ting - du kan stille i orange grilldress med rosa striper om du foretrekker det. Imidlertid er det mange som prøver å kle seg slik at hunden fremheves, (og man ikke blir lagt for mye merke til selv). Jeg stiller f eks aldri hund i sorte bukser siden hunden er sort - da forsvinner jo hunden. Jeg bruker derfor nøytrale grå bukser, og en enkel overdel. På en større utstilling som f eks Hamar vil jeg stille i en enkel grå dress.

Skrevet

Sånn er det med Wheatens også. Vil du få hunden til å virke lysere, bruker du sorte klær, og vil du få hunden til å virke mørkere, bruker du hvite klær. Ikke at jeg brydde meg mye om det da jeg stilte Tassen den ene gangen da :)

Ville ikke en rød dress tatt litt fokus fra hunden, liksom?

Skrevet
Sånn er det med Wheatens også. Vil du få hunden til å virke lysere, bruker du sorte klær, og vil du få hunden til å virke mørkere, bruker du hvite klær. Ikke at jeg brydde meg mye om det da jeg stilte Tassen den ene gangen da :)

Ville ikke en rød dress tatt litt fokus fra hunden, liksom?

Nei, tvert imot. Rødt er en veldig fin bakgrunnsfarge for den svarte portispelsen. Det gjør også at eventuelt brunskjær blir mindre synlig. Rødt kan også brukes om man stiller brune portiser.

Kan jo legge til at Silje også har whippet. Rødt passer både til whippeten og til portisene, så jeg tror så absolutt det er en ideell farge å bruke.

En pro handler på WDS gikk første dagen i turkis, glinsende drakt, andre dagen i knall rosa. hehe. Da begynner vi å snakke too much.

HAH hvis bikkja mi ever skal på stor utstilling kommer jeg nok til å skille meg ut med treningsbukse og svart collegegenser? laugh.gif har ikke andre klær jeg gitt . hahaha

Det er jo virkelig opp til en selv hva en ønsker å bruke av klær. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så har både handlerstil og klesdrakt, helheten i det hele tatt, mye å si på store utstillinger. Det er ikke til å stikke under en stol at om to hunder er jevngode i ringen, vinner den som blir handlet best. Og jaggu er det nok en bonus at handleren ser bra ut. Begge hundene som vant på WDS (min rase) hadde profesjonelle handlere ved sin side, for å si det sånn. Og selvsagt er det av betydning hvilke ambisjoner du har og viktigheten du legger i en god plassering på utstilling for hvilke klær du ønsker å stille opp i.

Skrevet

Vero Moda? Jeg har i alle fall en pen dress derfra, fant den like før jul i forfjor, så nå er den sikkert på salg! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...