Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklær


Recommended Posts

Jeg har i en evighet lett etter en litt stivpynta drakt jeg kan ha på litt større utstillinger, men jeg finner ingenting! Så det jeg lurer på er, hvor kan jeg finne det? Jeg er villig til å betale litt, men helst ikke mange tusen. Det jeg vil ha er en litt sånn "forretningskvinne-aktig" drakt, med jakke og skjørt (bukse kan også gå). Må man til skredder får å få en litt fin drakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakten jeg brukte på WW kostet 350,- hvit med brune striper i. Har kjöpt alle dressene mine på H&M, Vila, Lene V etc..

Den dyreste kostet vel rundt 600,- Den jeg kjöpte til WW fikk jeg ved å si på H&M " Jeg skal ha en lys drakt. Jeg driter i pris". Den kosta 350,- for bukse + jakke, var på salg :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

H&M her også, dog oppdaget jeg bakdelen ved en billig drakt på WW. Det var ganske klamp og varmt det inne, og jeg kjente det veldig godt inni min syntetiske drakt :banana:

Men sånn ellers har jeg bare bare brukt draktene mine på Hamar og Bjerke og da har det fungert helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH hvis bikkja mi ever skal på stor utstilling kommer jeg nok til å skille meg ut med treningsbukse og svart collegegenser? :) har ikke andre klær jeg gitt . hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en regel om noen ting - du kan stille i orange grilldress med rosa striper om du foretrekker det. Imidlertid er det mange som prøver å kle seg slik at hunden fremheves, (og man ikke blir lagt for mye merke til selv). Jeg stiller f eks aldri hund i sorte bukser siden hunden er sort - da forsvinner jo hunden. Jeg bruker derfor nøytrale grå bukser, og en enkel overdel. På en større utstilling som f eks Hamar vil jeg stille i en enkel grå dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med Wheatens også. Vil du få hunden til å virke lysere, bruker du sorte klær, og vil du få hunden til å virke mørkere, bruker du hvite klær. Ikke at jeg brydde meg mye om det da jeg stilte Tassen den ene gangen da :)

Ville ikke en rød dress tatt litt fokus fra hunden, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med Wheatens også. Vil du få hunden til å virke lysere, bruker du sorte klær, og vil du få hunden til å virke mørkere, bruker du hvite klær. Ikke at jeg brydde meg mye om det da jeg stilte Tassen den ene gangen da :)

Ville ikke en rød dress tatt litt fokus fra hunden, liksom?

Nei, tvert imot. Rødt er en veldig fin bakgrunnsfarge for den svarte portispelsen. Det gjør også at eventuelt brunskjær blir mindre synlig. Rødt kan også brukes om man stiller brune portiser.

Kan jo legge til at Silje også har whippet. Rødt passer både til whippeten og til portisene, så jeg tror så absolutt det er en ideell farge å bruke.

En pro handler på WDS gikk første dagen i turkis, glinsende drakt, andre dagen i knall rosa. hehe. Da begynner vi å snakke too much.

HAH hvis bikkja mi ever skal på stor utstilling kommer jeg nok til å skille meg ut med treningsbukse og svart collegegenser? laugh.gif har ikke andre klær jeg gitt . hahaha

Det er jo virkelig opp til en selv hva en ønsker å bruke av klær. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så har både handlerstil og klesdrakt, helheten i det hele tatt, mye å si på store utstillinger. Det er ikke til å stikke under en stol at om to hunder er jevngode i ringen, vinner den som blir handlet best. Og jaggu er det nok en bonus at handleren ser bra ut. Begge hundene som vant på WDS (min rase) hadde profesjonelle handlere ved sin side, for å si det sånn. Og selvsagt er det av betydning hvilke ambisjoner du har og viktigheten du legger i en god plassering på utstilling for hvilke klær du ønsker å stille opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...