Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommer


trille

Recommended Posts

heisann! :|

er det galt å reise fra valpen 2 uker? jeg og samboeren min har tenkt å reise til syden 2 uker på sommerferie. men jeg vett ikke helt om det er bra for hunden vår.. hun er en jack russell terrier på 4 månder. vi bor i kjelleren hos foreldrene mine og derfor er hunden vant til dem. vår lille er også god venn med hundene til foreldrene mine. hun pleier å stå sammen med dem i garden ute mens vi er på jobb..

så er spørsmålet mitt, er det galt å reise fra henne i to uker viss hun plir passet av foreldrene mine?

hun er akkurat som barnet mitt, og jeg vil bare høre hva andre "foreldrer" har gjort? :D

mvh oss :o god sommer! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt følelsen din, jeg er veldig hønemor selv, men dette tror jeg nok går veldig bra. Hunder lever veldig i øyeblikket, og så lenge de føler seg trygge og får behovene sine dekket, tror jeg ikke de er så plaget av savn. Siden valpen skal være i hjemlige omgivelser sammen folk den kjenner tror jeg ikke du har noen grunn til å være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er hjemme hos seg selv og hun er knyttet til foreldrene dine, så tar hun nok ikke skade av at dere reiser bort. Men personlig ville jeg ikke reise fra en 4 mnd gammel valp. Jeg har selv en ca 4 mnd gammel valp nå. Han utvikler seg med rivende fart, og den utviklingen vil jeg gjerne få med meg! Han er også så formbar i den alderen han er i nå, og det vil jeg utnytte så godt som mulig, både med tanke på læring og miljøtrening. Så i sommer reiser jeg ingen steder hvor jeg ikke kan ha han med meg. Kanskje det er jeg som er litt ekstra pirkete på ting, men jeg vil jo ikke gå glipp av noe i valpetiden hans heller :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har valp, så ville jeg i alle fall prøvd å fått med meg valpetiden.. Etterpå er den jo voksen hele livet.. Hmm. Men det kommer jo litt ann på.. To uker gjør ikke så veldig mye skade .. Jeg personlig er ikke så veldig glad i syden. Så jeg hadde droppa det.

Men jeg tror ikke du trenger bekymre deg.. Valpen vil nok ikke lide av det :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går helt greit siden hun blir i sammen hus og kjenner godt de hun bor med. Tror nok det skal gå veldig fint;)

Hun er jo blitt 4 mnd så, ja det går sikkert greit :frantics:

God sommer ! Og hvis dere skal reise: God ferie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt tro at det går så fint atte! (utrolig klønete setning ser jeg..)

Jeg var i spania i ti dager nå nettopp, og pelsen var hjemme hos mamma og pappa! Det gikk heeelt fint med henne! (litt værre med meg bare :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...