Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ha pä seg til forskjellige hunder?

Isabel

Recommended Posts

Skrevet

Lurer pä om noen kan skrive en liten liste, eller hva de selv syns (gjerne med bilder) av hvilke farger pä handlerklärne som er best pä forskjellige farger pä hundene. Lurer spesielt pä til Papillon, hvit med sobel.

Og ellers bare ä skrive ned!

Skrevet

Jeg vet i hverfall at man skal ha ulike farger som hunden..

Altså, har du svart hund, stiller du i lys bukse/dress, og har du hvit hund stiller du i mørk bukse/dress!

Jeg stiller min, som er lysebrun og og hvit i enten mørk olabukse, eller sort dressbukse..!

Skrevet

Når hunden er sort, så har jeg hørt at man må ha lyse klær på seg.. hehe..

Men som regel så har jeg brukt ei dongri bukse eller ei helt vanelig kosebukse på utstilling jeg da... :o

Skal begynne å bruke dongri bukse når jeg har gått ned i vekt igjen :o

Skrevet

Jupp, enkeltfargede hunder er jo relativt enkelt, med hva med de som er to, eller trefarget?

Svart/hvit, sobel/hvit eller kanskje tricolour?

Skrevet

Jeg stiller basenji, og på de fleste utstillinger er jeg inne med både sort/hvite OG rød/ hvite.

Sort/ veldig mørkt er utelukket, da det usynliggjør de sorte i de sorte hundene. Hvitt er heller ikke bra, da "blendahvitt" kan få de hvite på dem til å se "møkkete" ut.

Beige/ offwhite er bra- da ser det hvite hvitt ut, mens de mørkere fargene kommer tydeligere fram.

Det samme gjelder brunt i forskjellige nyanser- bare den ikke blir for mørk eller er for nære din hunds farge.

Grønt er fint også. Finnes mange farger du trygt kan bruke :o

Skrevet

Trallala, jeg som har sä mye beige klär :rolleyes:

Fär vel dra litt pä leting, hehe.. Funker egentlig rödt?

Skrevet

Haha, tenkte pä det:P Skal ikke väre lett gitt..

Men fks. med min hund, det er en Papillon, hvit, med med soble "smäflekker", hvis jeg da har pä meg en mörk bukse, sä vil det vel stä til det hvite pä hunden, siden han kun har bittelitt sobel pä seg, og det temmelig "midt pä hunden".. Funker det? :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...