Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ha pä seg til forskjellige hunder?

Isabel

Recommended Posts

Skrevet

Lurer pä om noen kan skrive en liten liste, eller hva de selv syns (gjerne med bilder) av hvilke farger pä handlerklärne som er best pä forskjellige farger pä hundene. Lurer spesielt pä til Papillon, hvit med sobel.

Og ellers bare ä skrive ned!

Skrevet

Jeg vet i hverfall at man skal ha ulike farger som hunden..

Altså, har du svart hund, stiller du i lys bukse/dress, og har du hvit hund stiller du i mørk bukse/dress!

Jeg stiller min, som er lysebrun og og hvit i enten mørk olabukse, eller sort dressbukse..!

Skrevet

Når hunden er sort, så har jeg hørt at man må ha lyse klær på seg.. hehe..

Men som regel så har jeg brukt ei dongri bukse eller ei helt vanelig kosebukse på utstilling jeg da... :o

Skal begynne å bruke dongri bukse når jeg har gått ned i vekt igjen :o

Skrevet

Jupp, enkeltfargede hunder er jo relativt enkelt, med hva med de som er to, eller trefarget?

Svart/hvit, sobel/hvit eller kanskje tricolour?

Skrevet

Jeg stiller basenji, og på de fleste utstillinger er jeg inne med både sort/hvite OG rød/ hvite.

Sort/ veldig mørkt er utelukket, da det usynliggjør de sorte i de sorte hundene. Hvitt er heller ikke bra, da "blendahvitt" kan få de hvite på dem til å se "møkkete" ut.

Beige/ offwhite er bra- da ser det hvite hvitt ut, mens de mørkere fargene kommer tydeligere fram.

Det samme gjelder brunt i forskjellige nyanser- bare den ikke blir for mørk eller er for nære din hunds farge.

Grønt er fint også. Finnes mange farger du trygt kan bruke :o

Skrevet

Trallala, jeg som har sä mye beige klär :rolleyes:

Fär vel dra litt pä leting, hehe.. Funker egentlig rödt?

Skrevet

Haha, tenkte pä det:P Skal ikke väre lett gitt..

Men fks. med min hund, det er en Papillon, hvit, med med soble "smäflekker", hvis jeg da har pä meg en mörk bukse, sä vil det vel stä til det hvite pä hunden, siden han kun har bittelitt sobel pä seg, og det temmelig "midt pä hunden".. Funker det? :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...