Gå til innhold
Hundesonen.no

Vakthunder i bil!


tingelingtingelang

Recommended Posts

Hmm, nei det har jeg faktisk ikke hørt? Men jeg ser ikke bort ifra at det er noe som skjer rundt om av og til. Folk skal jo ha dobermann og rottweiler fordi de er mørkredde, så det skulle ikke overraske meg om folk skal ha hunder i de pene bilene sine også for å skremme vekk tyver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville virkelig være galskap:

1. Du har forsikret bilen din mot tyveri

2. Du kan montere bilalarm som er mye billigere enn en hund

3. Jeg ville ikke slippet en hund løs i en dyr bil

4. Dyremishandling

Det er et bilfirma som holder til der jeg bor som bruker en Schæfer som vakthund for bilene, men det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg hadde nok aldri turt å sette fra meg min dyrebare lille bil utenfor butikken ulåst med nøklene i, hvis ikke lille bisken lå baki der i sin søteste søvn og passet på. Hvis noen mot formodning skulle ha lyst på min bil uten hund, så hadde de stått i stor fare for å bli angrepet og druknet av ei diger schäfertunge midt i fleisen med det samme de åpnet buret. Så jeg føler meg rimelig trygg. Og forresten, hvis jeg skal se helt objektivt på bilen min, så tror jeg nok biltyvene hadde hatt mer lyst på nabobilen, uansett hvilken forfatning den hadde vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du at dette er galskap?

Jeg ser helt klart på det som negativt om man har hunden i bilen kun for å vokte den. Men jeg ser ingen problem i at en hund vokter en bil den er plassert i, med eller uten eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Du kan få en av meg <_< Hun er selvutnevnt vakthunde på bilen vår. Både når hun er i den og utenfor. Det er hennes store skatt... <_< Desverre så virker hun bare mot andre hunder, så jeg håper det er hunder det kommer, noen hunde-biltyver...

Sånn litt seriøst: Det er ikke noe koselig å gå forbi en bil og bli skremt vette av på fortaue pga en hund kaster seg i vilt galskap mot ruten. Tror hunden hadde blitt koko tilslutt også hvis du f.eks sto i Oslo og den skulle "ta" alle som kom innenfor 0.5-1 meter fra bilen. Jeg tror heller ikke den hadde holdt seg til å vokte bilen når den var i den, men også utenfor.. Og det hadde nok fint utviklet seg til å bli noe alvorlig som gjor at hunden ikke hadde fungert normalt i samfunnet Norge. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

jeg forklarte meg nok ikke bra nok i første mail.

Det jeg viser til, er at folk har hunder boende i bilen sin på nattestid.

De trener de opp til å kunne "bo"i bilen og angripe om det skulle luske noe truende utenfor bilen.

Da våkner eier, og tjuvraddene løper.

Jeg har bare hørt rykter, og lurer på om noen her inne kjenner til dette, eller har hørt om det før?!

Jeg har ikke noe problemer med at hunder får være med i bilen. Men dette er vel å tråkke noe over grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du at dette er galskap?

Jeg ser helt klart på det som negativt om man har hunden i bilen kun for å vokte den. Men jeg ser ingen problem i at en hund vokter en bil den er plassert i, med eller uten eier.

Nå har en ikke lov å trene hunden sin til å bli "skarp". Da kommer det plutselig under våpenloven. Heldigvis! For tenk hvor mange idiotiske hundeeiere som setter igang og trener bikkja etter hobbymetoder og ender opp som drapsmann! Ja, for så ille kan det faktisk bli, dersom hunden dreper et menneske. Da er der hundeeieren som blir tiltalt for (u)aktsomt drap med skarpt våpen.

Og hvorfor skal hunden vokte bilen din? Har du ikke tyveriforsikring? Neivel, da får du hversågod gå til forsikringselskapet ditt og betaler ekstra for det.

Selv skulle jeg likt å se en kommende vakthund som skal lære å vokte en nyere, superdyr bil. Gjeeeesp, jeg kjeder meg. La meg heller avreagere ved å tygge istykker seteryggen! :)

Nei, takke seg til mine gamle biler. En 1974 modell Land Rover. Perfekt for hund og barn Søles det i bilen, kan den høytrykkspyles innvendig :console:

1969 mod Dodge Coronet får hunden foreløpig lov å være med i uten bur. Men når den blir pusset opp, og ser strøken ut. Da blir det kun tur med hundebur :lol:

P.S. Har forresten en perfekt hundebil tilsalgs! Her kan du lese mer om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ganske trygg i bilen med hunden løs i baksetet. Slipper å låse bilen i mange tilfeller, for er folk så idiot at de vil gå inn der, så værsågod. Men er man i områder med mye unger, er det best å låse døren. (og gjør somoftes det pga vane)

At folk har hunder kun for å sitte i bilen hørtes tåpelig ut. Hvilket liv er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg hadde nok aldri turt å sette fra meg min dyrebare lille bil utenfor butikken ulåst med nøklene i, hvis ikke lille bisken lå baki der i sin søteste søvn og passet på. Hvis noen mot formodning skulle ha lyst på min bil uten hund, så hadde de stått i stor fare for å bli angrepet og druknet av ei diger schäfertunge midt i fleisen med det samme de åpnet buret. Så jeg føler meg rimelig trygg. Og forresten, hvis jeg skal se helt objektivt på bilen min, så tror jeg nok biltyvene hadde hatt mer lyst på nabobilen, uansett hvilken forfatning den hadde vært i.

At hunden er i bilen er for meg en enda viktigere grunn til å sikre bilen. Biler kan erstattes, det er verre med levende vesener. Uff orker jeg å bruke energi til å trykke på låseknappen på nøklene... skal vi se.. ja! jeg orket det i dag. :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har en ikke lov å trene hunden sin til å bli "skarp". Da kommer det plutselig under våpenloven. Heldigvis! For tenk hvor mange idiotiske hundeeiere som setter igang og trener bikkja etter hobbymetoder og ender opp som drapsmann! Ja, for så ille kan det faktisk bli, dersom hunden dreper et menneske. Da er der hundeeieren som blir tiltalt for (u)aktsomt drap med skarpt våpen.

Og hvorfor skal hunden vokte bilen din? Har du ikke tyveriforsikring? Neivel, da får du hversågod gå til forsikringselskapet ditt og betaler ekstra for det.

Selv skulle jeg likt å se en kommende vakthund som skal lære å vokte en nyere, superdyr bil. Gjeeeesp, jeg kjeder meg. La meg heller avreagere ved å tygge istykker seteryggen! :D

Nei, takke seg til mine gamle biler. En 1974 modell Land Rover. Perfekt for hund og barn Søles det i bilen, kan den høytrykkspyles innvendig :devil:

1969 mod Dodge Coronet får hunden foreløpig lov å være med i uten bur. Men når den blir pusset opp, og ser strøken ut. Da blir det kun tur med hundebur :D

P.S. Har forresten en perfekt hundebil tilsalgs! Her kan du lese mer om den!

Nå er du ute å sykkler litt tror jeg. En hund trenger ikke skarptrening for å vokte en bil - da må det være enormt mange skarptrente hunder rundt om!

Ber også om dokumentasjon ang. dette med hunder som skarpvåpen, for jeg finner ingenting under våpenloven ang. hunder - nå er det riktignok endel år siden jeg tok sertfikatet men. Vis gjerne til lovdata.no.

Jeg har full-kasko, tyveri og brann forsikring, men det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ikke satsa på å holde hund som tyverisikring for bilen, selv om jeg er forholdsvis sikker på at det ikke er min bil folk velger først å gå inn i når jeg har eldstefrøkna der. Hun er veldig flink til å passe på bilen sin hun, og hun høres mye skumlere ut enn hun er, og den som tør å åpne døra inn til henne uten å kjenne henne, fortjener vel egentlig alle verdisakene h*n får tak i. Men jeg har henne ikke boende i bilen for å passe på bilen nei, da funker vel alarm og garasje bedre, vil jeg tro :devil:

Det er vel ytterst få skarptrente hunder i Norge, uansett. Det er for spesielt interesserte det.. Det er vel heller en mer preventiv effekt å ha hund, det være seg i hus, bil eller med seg på tur - jeg tror ikke jeg er den første som hadde blitt antastet heller, selv om jentene er greie, snille og sosiale. Det vet jo ikke folk helt av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...