Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmelaget trimmebord.


Recommended Posts

Da har jeg fikset et hjemmelaget trimmebord til golden. Veldig enkelt, og veldig billig!

post-1244-1214769185_thumb.jpg

post-1244-1214769180_thumb.jpg

Kastet så klart kvitteringen før jeg fikk regnet ut prisene, men det ble ikke dyrt. Tror det kom på ca 450kr!

Det dyreste var gummimatta på ca 180kr.

Hundene her synes det var helt greit å stå på. Mye bedre arbeidsstilling enn på golvet!

Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

EDIT: Glemte å si at alt er kjøpt på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Jeg har tenkt det samme selv, vil ikke ha de til å hoppe opp og ned. Men prøver som du sa å ta hunden i 2 "deler". Men det er verre ned igjen. Hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Hehe, når jeg så at du skreiv at du ikke fikk til å løfte hundene, tenkte jeg med en gang; "IKKE?! , de kan da ikke være så tung..."

Men så så jeg litt på at jeg har tibbe, og du har golden, - og da ble alt med en gang så anderledes.. :):console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart :lol:

Selv har jeg laget stellebord av et stellebord til barn fra IKEA. Det kostet vel 180 kr. eller noe.Har bare stivet det opp litt med noen småplanker (under og bak). Jeg tar en tur på biltema i morgen, og kjøper en gummimatte. :console: Så blir det skikkelig bra. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...