Jump to content
Hundesonen.no

Hjemmelaget trimmebord.


Recommended Posts

Posted

Da har jeg fikset et hjemmelaget trimmebord til golden. Veldig enkelt, og veldig billig!

post-1244-1214769185_thumb.jpg

post-1244-1214769180_thumb.jpg

Kastet så klart kvitteringen før jeg fikk regnet ut prisene, men det ble ikke dyrt. Tror det kom på ca 450kr!

Det dyreste var gummimatta på ca 180kr.

Hundene her synes det var helt greit å stå på. Mye bedre arbeidsstilling enn på golvet!

Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

EDIT: Glemte å si at alt er kjøpt på biltema.

Posted
Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

Lære de å hoppe opp :) Det er jo ikke akkurat høyt.

Posted

Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Posted
Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Jeg har tenkt det samme selv, vil ikke ha de til å hoppe opp og ned. Men prøver som du sa å ta hunden i 2 "deler". Men det er verre ned igjen. Hva da?

Posted

Veldig fint bord!

Når de skal ned igjen, går det ikke ann å sette en krakk eller noe lignende ved siden av. Slik at det blir nesten som en trapp?

Posted
Veldig fint bord!

Når de skal ned igjen, går det ikke ann å sette en krakk eller noe lignende ved siden av. Slik at det blir nesten som en trapp?

Tenkte på å prøve noe slikt ja. :console:

Posted

:lol:

Hehe, når jeg så at du skreiv at du ikke fikk til å løfte hundene, tenkte jeg med en gang; "IKKE?! , de kan da ikke være så tung..."

Men så så jeg litt på at jeg har tibbe, og du har golden, - og da ble alt med en gang så anderledes.. :):console:

Posted

Smart :lol:

Selv har jeg laget stellebord av et stellebord til barn fra IKEA. Det kostet vel 180 kr. eller noe.Har bare stivet det opp litt med noen småplanker (under og bak). Jeg tar en tur på biltema i morgen, og kjøper en gummimatte. :console: Så blir det skikkelig bra. Anbefales!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...