Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmelaget trimmebord.


Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg fikset et hjemmelaget trimmebord til golden. Veldig enkelt, og veldig billig!

post-1244-1214769185_thumb.jpg

post-1244-1214769180_thumb.jpg

Kastet så klart kvitteringen før jeg fikk regnet ut prisene, men det ble ikke dyrt. Tror det kom på ca 450kr!

Det dyreste var gummimatta på ca 180kr.

Hundene her synes det var helt greit å stå på. Mye bedre arbeidsstilling enn på golvet!

Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

EDIT: Glemte å si at alt er kjøpt på biltema.

Skrevet
Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

Lære de å hoppe opp :) Det er jo ikke akkurat høyt.

Skrevet

Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Skrevet
Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Jeg har tenkt det samme selv, vil ikke ha de til å hoppe opp og ned. Men prøver som du sa å ta hunden i 2 "deler". Men det er verre ned igjen. Hva da?

Skrevet

Veldig fint bord!

Når de skal ned igjen, går det ikke ann å sette en krakk eller noe lignende ved siden av. Slik at det blir nesten som en trapp?

Skrevet
Veldig fint bord!

Når de skal ned igjen, går det ikke ann å sette en krakk eller noe lignende ved siden av. Slik at det blir nesten som en trapp?

Tenkte på å prøve noe slikt ja. :console:

Skrevet

:lol:

Hehe, når jeg så at du skreiv at du ikke fikk til å løfte hundene, tenkte jeg med en gang; "IKKE?! , de kan da ikke være så tung..."

Men så så jeg litt på at jeg har tibbe, og du har golden, - og da ble alt med en gang så anderledes.. :):console:

Skrevet

Smart :lol:

Selv har jeg laget stellebord av et stellebord til barn fra IKEA. Det kostet vel 180 kr. eller noe.Har bare stivet det opp litt med noen småplanker (under og bak). Jeg tar en tur på biltema i morgen, og kjøper en gummimatte. :console: Så blir det skikkelig bra. Anbefales!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...