Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmelaget trimmebord.

Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg fikset et hjemmelaget trimmebord til golden. Veldig enkelt, og veldig billig!

post-1244-1214769185_thumb.jpg

post-1244-1214769180_thumb.jpg

Kastet så klart kvitteringen før jeg fikk regnet ut prisene, men det ble ikke dyrt. Tror det kom på ca 450kr!

Det dyreste var gummimatta på ca 180kr.

Hundene her synes det var helt greit å stå på. Mye bedre arbeidsstilling enn på golvet!

Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

EDIT: Glemte å si at alt er kjøpt på biltema.

Skrevet
Men, noen som vet om en lur måte å få hundene opp og ned på? Jeg klarer ikke å løfte de, så jeg må alltid vente til mannen kommer hjem.

Lære de å hoppe opp :) Det er jo ikke akkurat høyt.

Skrevet

Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Skrevet
Hvis man har (relativt) tunge hunder man skal ha opp på et bord er det enkleste å lære dem å hoppe opp med frambena selv. Når de står sånn, gir man de bare en liten "rumpeheis" opp, og de hjelper godt til selv med å komme seg på bordet.

Mine hunder får aldri verken hoppe opp eller ned fra bord - uansett hvilket bord. Trimmebordet kan brukes til så mangt (oppbevaring av alt mulig) og jeg vil ikke ha ukontrollert hopping opp på det. Nedover vil jeg heller ikke la de hoppe, pga fare for evt. skader, henge fast med en klo, e.l. - også helt enkelt at de bare skal være på bordet når man har satt de der.. (Selv om man går ifra dem)

Ellers var bordet ditt kjempesmart, da! Og ja, det underletter noe enormt å få hundene i god arbeidshøyde!

Susanne

Jeg har tenkt det samme selv, vil ikke ha de til å hoppe opp og ned. Men prøver som du sa å ta hunden i 2 "deler". Men det er verre ned igjen. Hva da?

Skrevet

Veldig fint bord!

Når de skal ned igjen, går det ikke ann å sette en krakk eller noe lignende ved siden av. Slik at det blir nesten som en trapp?

Skrevet
Veldig fint bord!

Når de skal ned igjen, går det ikke ann å sette en krakk eller noe lignende ved siden av. Slik at det blir nesten som en trapp?

Tenkte på å prøve noe slikt ja. :console:

Skrevet

:lol:

Hehe, når jeg så at du skreiv at du ikke fikk til å løfte hundene, tenkte jeg med en gang; "IKKE?! , de kan da ikke være så tung..."

Men så så jeg litt på at jeg har tibbe, og du har golden, - og da ble alt med en gang så anderledes.. :):console:

Skrevet

Smart :lol:

Selv har jeg laget stellebord av et stellebord til barn fra IKEA. Det kostet vel 180 kr. eller noe.Har bare stivet det opp litt med noen småplanker (under og bak). Jeg tar en tur på biltema i morgen, og kjøper en gummimatte. :console: Så blir det skikkelig bra. Anbefales!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...