Gå til innhold
Hundesonen.no

Border collie kennel


Kristina

Recommended Posts

Hvor fikk du to år fra?

Altså.. jeg syns at dersom man har en hund på rundt 2-3 år og føler at man har klart den hunden, og har lyst på en til og veit man har tid til det, så ser jeg ikke noe problem med å gjøre det.. Den første hunden trenger jo like mye tid selv om den er 2 eller 5 år gammel :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du to år fra?

Altså.. jeg syns at dersom man har en hund på rundt 2-3 år og føler at man har klart den hunden, og har lyst på en til og veit man har tid til det, så ser jeg ikke noe problem med å gjøre det.. Den første hunden trenger jo like mye tid selv om den er 2 eller 5 år gammel :cry:

to-tre år er greit. Jeg holder på å spare til hund nr 2 nå. og Pito er 2.5 år :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to-tre år er greit. Jeg holder på å spare til hund nr 2 nå. og Pito er 2.5 år :cry:

Ja, det var det jeg mente da jeg sa at hunden skulle være voksen først :cry: Og det blir de jo rundt to år, selvfølgelig er det forskjeller, men det er jo også noe man ser an. Regner jeg med :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, spørs veldig på rase... store hunder blir ikke ferdige med pubertet to før de er 4 år.

Å.... nå kan jeg snakke for schäferrasen, og de er voksne ved 2 års alder... de har den første puberteten rundt 7-8 mnd alder og nr 2 rundt 15mnd, og den siste psykiske pubertet rundt 2 års alder...

Ser IKKE noe problem med å få hund nr 2 når den eldste er ca 2 år. har gjort det og det funka helt flott!! (og gjer det igjen no i oktober)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Balder når Boris var 7 mnd gammel. Men foreldrene mine visste at de hadde god tid, og mamma jobbet ikke den gangen - så hundene vokste opp som "normale" valper.

Jeg syns ikke det skal ha noe med alderen på hunden å gjøre, men hvor moden og klar eieren er til å gå til anskaffelse av ny hund, og om denne eieren har tid til det, og selvsagt det andre som hører med for at valpen skal vokse opp som en valp (få like mye oppmerksomhet og trening som en hund som var den eneste i "familien").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...