Gå til innhold
Hundesonen.no

Mitt lille karr


HippiPippi

Recommended Posts

ja, det ser sånn ut gitt :devil: ingen fisk døde så :D hehe

Det er bra. Da trives de nok godt oppi der. :D

Jo det er faktisk ganske mye man trenger å vite, for at fiskne skal få det de trenger......

Nå har da både jeg og hippipippi hatt akvarie før da,så er det endel småting man glemmer. Men skader da ikke å lære litt på veien heller. Det er så mange fine dyreforum man kan får spurt det man lurer på og få veiledning.

Så dette blir ikke noe problem! :D

*Dobbelpost, brukt siterings- og redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Åja :devil: jeg trodde fisker var fisker og levde likt. Men da vet jeg det , hvis jeg skal ha meg fisker en gang :D

Det er vel råd å få i dyrebutikken?

Ja man får hjelp i dyrebutikken til å velge rette slag fisker utifra akvarium man har. Jeg har alltid følt dem er veldig behjelpelige om jeg stiller spørsmål iallefall. :D

åå jeg fikk lyst på en sånn en! Til å ha i stuen, med reker eller noe. Pm ? :D

Sender deg link på PM jeg. Siden jeg er oppe på natta og kjeder meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har da både jeg og hippipippi hatt akvarie før da,så er det endel småting man glemmer. Men skader da ikke å lære litt på veien heller. Det er så mange fine dyreforum man kan får spurt det man lurer på og få veiledning.

Så dette blir ikke noe problem! :devil:

Nå betyr det ikke at man automatisk kan akvarie og fisk bare fordi man har hatt akvarie før, har maaaaaaange eksempler på det..

Åja :D jeg trodde fisker var fisker og levde likt. Men da vet jeg det , hvis jeg skal ha meg fisker en gang :D

Det er vel råd å få i dyrebutikken?

Ja, mange dyrebutikker er gode på fisk, men desverre så er det mange inkompetente mennesker som står i dyrebutikker og, som alle andre steder :D Men hvis du vurderer å kjøpe kar så kan du sende meg en pm, om du vil, så kan jeg henvise deg til de butikkene jeg vet er gode :D Ser du bor i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå betyr det ikke at man automatisk kan akvarie og fisk bare fordi man har hatt akvarie før, har maaaaaaange eksempler på det..

Nå er det jo slik at dette dreier seg om alle dyr,finnes jo de som skaffer hund som også har null peiling på dette da. Men man lærer jo på veien. Ingen som er fullt utlørt i starten. Så det har jeg både forståelse over,synes det ikke er noe i veien med det. Du var vel ikke fullt utlørt du heller før du anskeffet deg fisker,eller hund første gangen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at dette dreier seg om alle dyr,finnes jo de som skaffer hund som også har null peiling på dette da. Men man lærer jo på veien. Ingen som er fullt utlørt i starten. Så det har jeg både forståelse over,synes det ikke er noe i veien med det. Du var vel ikke fullt utlørt du heller før du anskeffet deg fisker,eller hund første gangen. :rolleyes:

Selvfølgelig, det sier jo seg selv at alle har vært nybegynnere en gang. Nå er jeg vokst opp med akvarium og har "fått det inn med morsmelken" men selvfølgelig skal alle lære. Den dagen jeg slutter å lære er vel den dagen det er spiker i kisten tenker jeg :devil:

Men det jeg "kicker" på er når man går til anskaffelse av et akvarium, evt en hund eller uansett hva det gjelder, så hører man på erfarne mennesker! Og når fler som har har holdt på med hobbyen i mange år og sitter på mye kunnskap om temaet, sier de samme tingene, så er det ofte lurt å følge de rådene man får og ikke bare "gi fingeren"!

Det er levende dyr det er snakk om, da må vi da gjøre så de har det best mulig, don't you think...?

Ja, man lærer underveis, men da må man og følge de rådene man får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, det sier jo seg selv at alle har vært nybegynnere en gang. Nå er jeg vokst opp med akvarium og har "fått det inn med morsmelken" men selvfølgelig skal alle lære. Den dagen jeg slutter å lære er vel den dagen det er spiker i kisten tenker jeg :devil:

Men det jeg "kicker" på er når man går til anskaffelse av et akvarium, evt en hund eller uansett hva det gjelder, så hører man på erfarne mennesker! Og når fler som har har holdt på med hobbyen i mange år og sitter på mye kunnskap om temaet, sier de samme tingene, så er det ofte lurt å følge de rådene man får og ikke bare "gi fingeren"!

Det er levende dyr det er snakk om, da må vi da gjøre så de har det best mulig, don't you think...?

Ja, man lærer underveis, men da må man og følge de rådene man får..

Det er jo litt forskjell på de som er villig til å lære enn de som anskaffer seg dyr som ikke vil eller tar seg tid å sette seg inn i ting. Nå er det seg slik at jeg har flere av mine venner som har akvarie,flere i min familie også. Jeg hadde akvarie i flere år da jeg var yngre,men det er noen år siden nå. Så er det endel ting jeg fortsatt husker,og endel ting jeg har glemt,som har falt bort når jeg ikke har drivet veldig aktivt med det de siste årene.

Jeg hører på erfarene mennesker som jeg kjenner, som jeg vet at er dyktige det gjør jeg alltid. Å dem synes ikke noe galt i det jeg gjør for å gå til anskaffelse av et lite kar på 15 Liter.

Om jeg så hadde anskaffet meg på et akvarium på 600 liter er en helt annen ting,det sier jo seg selv.

Jeg er klar over at det er levende dyr det er snakk om ja.

Men nå skal ikke du undervurdere folk litt heller som du faktisk ikke kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med Marianne i at alt for mange går til anskaffelse av avkarium før de vet hva det innebærer. Har gjort det selv også, det legger jeg ikke skjul på. Selv om jeg føler jeg "er på banen" igjen etter litt prøving og feiling. Men som ansatt i dyrebutikk kan jeg innrømme at akvarie ikke er min sterkeste side, da det er utrolig mye å sette seg inn i. Men jeg lærer for hver dag. Jeg nekter faktisk enkelte å kjøpe fisk hos oss og fraråder kunder fra å kjøpe de og de fiskene. Det har man plikt til å gjøre når man har en sånn jobb synes jeg. Det samme gjelder forøvrig kaniner, marsvin o.l. Men, dessverre, er dyrebutikkbransjen en bransje der man ønsker å tjene penger, akkurat som man ønsker å gjøre andre steder. Derfor kan f.eks. ikke jeg nekte en kunde å kjøpe en gullfiskbolle og slørhaler dersom det er det kunden vil ha. Hadde de som bestemmer her tatt slike produkter ut av salg, hadde det vært en annen sak - da hadde meningene kommet fra øverste hold. Jeg har lite jeg skulle ha sagt.

Karene deres var veldig stilige å se på, det synes jeg også. Jeg kunne sikkert hatt et slikt, jeg. Dog til, som Camilla, reker. Eventuelt som kun planteakvarie. :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt forskjell på de som er villig til å lære enn de som anskaffer seg dyr som ikke vil eller tar seg tid å sette seg inn i ting. Nå er det seg slik at jeg har flere av mine venner som har akvarie,flere i min familie også. Jeg hadde akvarie i flere år da jeg var yngre,men det er noen år siden nå. Så er det endel ting jeg fortsatt husker,og endel ting jeg har glemt,som har falt bort når jeg ikke har drivet veldig aktivt med det de siste årene.

Og i fare for å gjenta meg selv.... Det er ikke =sant at selvom man har akvarie så kan man masse!

Jeg hører på erfarene mennesker som jeg kjenner, som jeg vet at er dyktige det gjør jeg alltid. Å dem synes ikke noe galt i det jeg gjør for å gå til anskaffelse av et lite kar på 15 Liter.

Om jeg så hadde anskaffet meg på et akvarium på 600 liter er en helt annen ting,det sier jo seg selv.

Nei, og hvor har jeg skrevet at det er galt å skaffe seg ett kar på 15 liter? Det er hva slags fisk man putter oppi der jeg reagerer på! Platyer feks har ingenting i et så lite kar å gjøre.. Og at de overlever betyr ikke at de trives...

Jeg er klar over at det er levende dyr det er snakk om ja.

Men nå skal ikke du undervurdere folk litt heller som du faktisk ikke kjenner...

Har jeg undervurdert noen? I så fall hvor? Jeg er uenig og kommer med min mening, når ble det å undervurdere?

Jeg er faktisk enig med Marianne i at alt for mange går til anskaffelse av avkarium før de vet hva det innebærer. Har gjort det selv også, det legger jeg ikke skjul på. Selv om jeg føler jeg "er på banen" igjen etter litt prøving og feiling. Men som ansatt i dyrebutikk kan jeg innrømme at akvarie ikke er min sterkeste side, da det er utrolig mye å sette seg inn i. Men jeg lærer for hver dag. Jeg nekter faktisk enkelte å kjøpe fisk hos oss og fraråder kunder fra å kjøpe de og de fiskene. Det har man plikt til å gjøre når man har en sånn jobb synes jeg. Det samme gjelder forøvrig kaniner, marsvin o.l. Men, dessverre, er dyrebutikkbransjen en bransje der man ønsker å tjene penger, akkurat som man ønsker å gjøre andre steder. Derfor kan f.eks. ikke jeg nekte en kunde å kjøpe en gullfiskbolle og slørhaler dersom det er det kunden vil ha. Hadde de som bestemmer her tatt slike produkter ut av salg, hadde det vært en annen sak - da hadde meningene kommet fra øverste hold. Jeg har lite jeg skulle ha sagt.

Godt du prøver Maria! :devil: Men nei, det erikke alltid mennesker vil høre etter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du prøver Maria! :devil: Men nei, det erikke alltid mennesker vil høre etter.......

Enig med den! Og for å gjenta meg selv - det er nettopp slike holdninger som er bakgrunnen for loven som står på trappen som vil medføre så strenge restriksjoner på hold av tropiske fisker. Og igjen - man bør så absolutt ikke gå til anskaffelse av fisk, eller noe som helst annet dyr, ute å legge forholdene til rette for dyrets velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en moderator vær så snill og slette denne tråden? det skulle slettes ikke bli en akvarie diskusjon her inne. det skulle handle om mitt akvarie. Jeg hadde satt stor pris på om hele tråden kunne blitt slettet, eller om noen kunne fjernet de "upassende" inleggene. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG hvorfor er folka så ***** frekke mot de som ikke har vært på sonen fra starten?

Unnskyld meg altså!

Åh gud.... :) Dette handler fortsatt IKKE om hvem som er hvem, hvem som har vært med fra når eller hvor mange innlegg man har, evt hvor mange bestevenner man har her på sonen osv....

Det handler om HVORDAN MAN BEHANDLER DYRENE SINE OG HVA SOM ER BEST FOR DE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg... Slette tråden bare fordi noen er uenig med deg?

det har ingen ting med om folk er uenige med meg, det driter jeg lang mars i..... Jeg bryr meg langt ikke om hva folk skriver, jeg aner ikke hvem dere er, går ikke beskrive hvor lite jeg bryr meg om hva dere sier. Men i dette forumet skulle jeg vise frem mitt akvarie. jeg spurte ikke etter en masse diskusjoner og krangler mellom andre medlemmer her på sonen. Mye av det som står er ikke engang rettet til meg. Det er jo helt latterlig. Skal dere diskutere små og store karr. hvilken fisk, dårlige "akvarister" osv osv kan dere jammen meg finne deres egen tråd. Dette gidder ikke jeg!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gud.... :) Dette handler fortsatt IKKE om hvem som er hvem, hvem som har vært med fra når eller hvor mange innlegg man har, evt hvor mange bestevenner man har her på sonen osv....

Det handler om HVORDAN MAN BEHANDLER DYRENE SINE OG HVA SOM ER BEST FOR DE!

Hadde det handlet om dyrene så hadde mange andre fått tillsnakk ,som jeg vil kalle, det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har ingen ting med om folk er uenige med meg, det driter jeg lang mars i..... Jeg bryr meg langt ikke om hva folk skriver, jeg aner ikke hvem dere er, går ikke beskrive hvor lite jeg bryr meg om hva dere sier. Men i dette forumet skulle jeg vise frem mitt akvarie. jeg spurte ikke etter en masse diskusjoner og krangler mellom andre medlemmer her på sonen. Mye av det som står er ikke engang rettet til meg. Det er jo helt latterlig. Skal dere diskutere små og store karr. hvilken fisk, dårlige "akvarister" osv osv kan dere jammen meg finne deres egen tråd. Dette gidder ikke jeg!!

Krangler? Hvem krangler...? Ikke jeg.. Har jeg glemt å følge med igjen nå eller? Jeg diskuterer en sak, på et diskusjonsforum!

Og dårlige akvarister er det vel ingen som er her... Bare uvitenhet ute å går.. :)

Hadde det handlet om dyrene så hadde mange andre fått tillsnakk ,som jeg vil kalle, det her inne.

Jaha..? Vil du utdype den litt, for nå tror jeg at jeg ble brått litt blond igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG hvorfor er folka så ***** frekke mot de som ikke har vært på sonen fra starten?

Unnskyld meg altså!

Dette er vel rimelig OT, men folk her er opptatt av dyrene først og fremst. Hvor lenge man har vært medlem, hvor mange innlegg man har eller for den saks skyld hvem som er venn med hvem, har ingenting med saken å gjøre, har aldri hatt det og vil ikke få det. Forstå det om du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FISK ER PYNT. spør 100 000Nordmenn. kanskje 400 mener noe annet, jeg LOVER att det går ann. fisk er fisk, enten du spiser det tilmiddag eller har det i akvarium, de er ikke verdt noe. det er bare fisk

Fisk er LEVENDE DYR!! Og når vi velger å dra de inn i hjemmene våre, på lik linje som vi velger å dra hundene og kattene våre inn i huset, så er det vårt ansvar å sørge for at de trives! Og I'm sorry miss, det vil ikke dine fisk gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangler? Hvem krangler...? Ikke jeg.. Har jeg glemt å følge med igjen nå eller? Jeg diskuterer en sak, på et diskusjonsforum!

hadde jeg hatt noen anelse om at jeg la ut ett par bilder av mitt akvarie skulle bli ett slikt ramaskrik ville jeg latt vær. hvor står det forresten at dette er ett diskusjonsforum, det har ikke jeg lest noe sted......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FISK ER PYNT. spør 100 000Nordmenn. kanskje 400 mener noe annet, jeg LOVER att det går ann. fisk er fisk, enten du spiser det tilmiddag eller har det i akvarium, de er ikke verdt noe. det er bare fisk

Med denne innstillingen burde du kanskje kjøpt deg en kaktus isteden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt noen anelse om at jeg la ut ett par bilder av mitt akvarie skulle bli ett slikt ramaskrik ville jeg latt vær.

Hadde du klart å ta til deg noe av det folk, som er ganske mye mer erfarene enn deg, sier så hadde det ikke blitt så ramaskrik, som du så fint kaller det..

hvor står det forresten at dette er ett diskusjonsforum, det har ikke jeg lest noe sted......

You got to be kidding me..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...