Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobermann gutten -Zorro-


Inustaff

Recommended Posts

Så var familien plutselig utvidet med en ikke planlagt hund.

Han er likevel velkommen til å bo med oss,og jeg synes at ettersom vi har tid og åpen plass,

så gir vi den gledelig til en som trenger det.

Han kom først og fremst til oss fordi en person tok seg vann over hodet og fikk seg en rase som vedkommende ikke kunne håndtere.Til tross for mine advarsler gikk vedkommende imot mine råd,og skaffet seg hunden.

En lang historie kort..og hunden havnet til oss,slik at vi skulle ta den med oss til eieren.

Slik blir det altså ikke,da eier ikke har tid eller vilje til å ivareta hunden.

Vi fikk overta hunden,og synes dette var det beste så den slipper å flytte på seg enda en gang.

Det er likevel en rase som vi har og skal ha i all fremtid..og planen var å få en senere likevel!

Og hunden er tilpassningsdyktig,grei med de andre hundene,og svært rolig.

Selv om han er svært dominant har han stor ro ovenfor dem hunder vi har sett ham møte,deriblandt vår egen eplekjekke Corso hanne.Han er også vandt til mange hunder på en kennel han har vært svært mye på.

Vi har et meget godt inntrykk og håper at det vi har sett er det vi har fått...

Bortsett fra at han tisser inne av og til er han en hund som de fleste bare må elske.

Litt trist er det at han er så flott,men likevel ser så gammel ut pga dårlig stell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jo denne nydelige hunden få ett godt liv sammen med dere. Flott at dere er villige til å utvide familien deres for Zorro.Ser litt sliten ut ja, men det ordner seg nok fort hos dere. Gleder meg til å se masse bilder og høre hvordan det går med dere. Lykke til og gratulerer med nytt familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo ikke liggesårene når han ligger i senga da...De er størst på rumpa,og albuene og bakbeina.

Han har ganske mye små sår /slitasjer og store flekker med sår og elefanthud rundt på kroppen ja...

han er visstnok 3-eller 4 år..Det får jeg vite senere..Født i april en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er flotte hunder,men synes frøken Lucy (også vår Dobermann) er like fin!Hun er brun derimot!Og jeg er blitt en sucker for de brune,selvom de svarte er flotte..og Zorro er flott,det er derfor det er så synd at han ikke er "vedlikeholdt" slik som jeg forventer folk som er glad i hund og tar vare på/følger med på hunden sin gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enige i at Brune er nydelige... Ja tispa di er kjempesøt. .Virkelig. .Var ikke sånn jeg mente det :) Men er noe spesielt og elegant over de kupperte :) Tragisk at eireren ikke kan ta vare på en så vakker hund :) (ikke for det.. alle hunder uansett utseende har rett til et godt liv da men... men er jo tragisk at eieren har importert en hund og brukt masse penger, for så å la den forfalle...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,jeg skjønte hva du mente "blondiemamma" og kupert er veldig flott,selv om det er skjæring av ører,og kapping av hale...men jeg er nok alt i alt mest opptatt av at importer fra enkelte linjer har langt roligere vesen.

Jeg har så å si vokst opp med rasen da det florerte av dem i gata,på kennelen osv.Som jeg gikk oppi daglig.

Har ALLTID hatet maset,pipingen,den evige romsteringen og det som mange mener følger med en Dobermann.

Jeg sa til meg selv at jeg skulle ALDRI ha en Dobermann.De var så stress og ville gå meg på nervene!

Kan si såpass at det er ikke en eneste import som har vært en sånn plage,og man kan jo lure?!

Og dem har jeg truffet mange av etterhvert også,og hatt i hus.Så det kommer nok an på avlen ja,som med de fleste raser spiller linjer en rolle.

Ingen av mine er plagsomme,for da hadde jeg aldri hatt Dobermann.Jeg har nemlig en lav terskel for mas og stress.

Motor må ha,men når de bare surrer og mangler konsentrasjon og har "tomme blikk" da streiker jeg!

Så jeg er glad jeg har rasen nå..for mange av egenskapene og gemyttet foruten stress har jeg alltid likt.

Ikke minst det helt utrolig flotte utseende,som i mine øyne er perfekt!

Kan si at alle mine venner og min familie ble ganske satt ut da jeg skaffa Dobermann.

Men etterhvert som man lærer seg å få tak i det man vil ha så får man det som regel!

Må legge til at tispa er bittelitt masete,men det er bare min lave toleransegrense for mas som feiler noe..Alle som jeg kjenner som selv har Dobermann er misunnelig..hahaha!Hun er en mellomting,en god Norskoppdrettet hund faktisk!Så ja..De finnes her og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...