Gå til innhold
Hundesonen.no

Barnet er født :)


starlight

Recommended Posts

Som mange har fått med seg nå, venter jeg min andre hund i hus ganske så snart. Drømmen om Collie har vært der lenge, men jeg hadde også ønsker om en Sheltie til. Derfor har jeg tenkt grundig i over ett år, og valget ble til slutt Collie langhår. Opprinnelig var tanken at jeg skulle ha sobel, men i det kullet jeg helst ville ha fra var det bare tri'er. Jeg liker dette kullet så godt, og linjene er såpass "bra" at jeg ikke kunne si neg pga farge :P Jeg synes tri er veldig fint og altså, bare for å presisere det :lol:

Navn er nettopp bestemt, og det blir Vita som betyr liv. Vi begynte liksom å snakke om Vita lenge før det ble bestemt noe konkret, derfor ble det til slutt vanskelig å gå bort fra dette navnet igjen. Planene med babyen er å ha en hund å forhåpentligvis konkurrere med. Jeg er ikke så veldig utstillingsinteressert, bortsett fra å se på :P Jeg kommer til å stille på valpehow for sosialiseringens del, men det er lydighet, agility og spor/søk av noe slag vi kommer til å satse på. Det vil jo så klart vise seg hva hunden liker/er god til etter hvert. Utgangspunktet skulle i alle fall være bra; mor er kåret, har ck på utstilling, hele kullet til mor er HD/aa-fri og øyelyst u.a og alle har gjennomført MH og er skuddfaste. Mor har i tillegg gode resultat i lp og spor, og skal starte ettersøk til høsten. Stamtavlen bakover inneholder flere tjenestehunder, championer i lp, ag og utstilling. Far er også kåret, er fra er HD- og ceafritt kull, har sporcert, er far til to kårede hunder og oppflyttet til lp klasse III. Hans foreldre er også kåret og har har SUCH. Jeg håper alt går som det går hos dyrlegen, og at jeg får hente hjem jenta som planlagt. Om alt er som det skal, drar jeg til Sverige for å hente henne rundt 8.juli :P Ulempen med at hun er såpass langt unna, er at jeg ikke får besøkt valpene før henting, men vi satser på at det går bra!

Bilder kan sees her. Vil ikke legge ut bilder, da det ikke er jeg som har tatt dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kan tenke meg at tiden frem til du skal hente valpen din blir laang.

Ut fra stamtavlen høres det ut som om du får mange år sammen med en kjempe-flott hund. :thumbs:

Gleder meg til valpebilder. (collier er jo utrolig pene)

Hihi, det blir nok masse bilder når barnet kommet ja :D

ååååh, gratulerer så mye :D

Begge foreldrene var kjempe flotte :banana:

Er jo drømmen min det, en sheltie og en collie, du er heldig :banana:

Det har vært drømmen min lenge også! Fortsett å drøm, en dag går drømmen kanskje i oppfyllelse :banana:

åhh, så nydelige! Faren til valpene var jo bare kjempe flott (jeg synes black and tan og blue merle er de fineste fargene på collie :P ) Hvem av valpene er dine da?

Tispa med mest hvitt i ansiktet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det offentliggjort ja! :) Gratulerer så mye, gleder meg MASSE på dine vegne! Jeg forventer hyppige oppdateringer altså... *flir*

Hihi, endelig kom jeg ut av "skapet" :) Du har jo hatt inside information lenge du :) Jeg er ikke tungbedt når det gjelder oppdateringer altså :)

Gratulerer! Utrolig nydelige valper. Lykke til med ventingen, tiden går saakte når du venter de siste ukene.

Takk :) Tiden går fryktelig sakte, men det er heldigvis litt lettere å vente når man har en fra før, enn når man ikke hadde noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...