Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim

-Vilde-

Recommended Posts

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Jeg var der ei lita stund i dag, hadde med kamera og alt, men tok jeg bilder? Neeeida. Fikk bare med meg Schnauzerne og agilityringen da, men. Får ta bilder i morgen :lol:

Jatakk! Er fryyktelig spent på sheltiene, så derfra tas bilder mot med stooor takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der ei lita stund i dag, hadde med kamera og alt, men tok jeg bilder? Neeeida. Fikk bare med meg Schnauzerne og agilityringen da, men. Får ta bilder i morgen :lol:

Agilityringen? Vi var jo en hel haug som satt der, du må komme bort i morgen! :P

Våre resultat for dagen:

Agility: 2.premie, 1.plass

Hopp: 2.premie, 3.plass.

Fornøyd nok med årets debut, men savner et napp eller to.. Kommer vel i morgen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatakk! Er fryyktelig spent på sheltiene, så derfra tas bilder mot med stooor takk :P

Er nok der jeg skal ta mest bilder ja :P

Agilityringen? Vi var jo en hel haug som satt der, du må komme bort i morgen! :P

Våre resultat for dagen:

Agility: 2.premie, 1.plass

Hopp: 2.premie, 3.plass.

Fornøyd nok med årets debut, men savner et napp eller to.. Kommer vel i morgen! :P

Jeg var der! Så at du starta første gangen, men dro like etterpå :P Skal nok komme å se litt mer i morgen :PSkummelt å gå bort vettu :lol:

Jeg var der, jeg var der!

*Stolt*

:P Deltok selvsagt ikke, men var moro å se på og å hilse på litt soniser :P

Haha, enten er jeg blind, eller så møter jeg aldri på noen soniser :P

Edit: Lurer på om jeg skal ta med Tessa en liten tur i morgen, eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok der jeg skal ta mest bilder ja :P

Jeg var der! Så at du starta første gangen, men dro like etterpå :P Skal nok komme å se litt mer i morgen :PSkummelt å gå bort vettu :lol:

Ærlig talt! Når MrsPowers tør, så tør du også! :P Nå har hun mast lenge og vel om at hun er sjenert, men jammen sann fikk vi da snakket litt vi også. Hun snudde ikke og løp andre vei da jeg spurte om hun var fra sonen (som om det er noe sted å komme fra liksom, men hun så litt kjent ut), og det får ikke du gjøre i morgen heller! :closedeyes: (Men så er jeg litt usikker på hvordan du ser ut da.. hmm..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Når MrsPowers tør, så tør du også! :lol: Nå har hun mast lenge og vel om at hun er sjenert, men jammen sann fikk vi da snakket litt vi også. Hun snudde ikke og løp andre vei da jeg spurte om hun var fra sonen (som om det er noe sted å komme fra liksom, men hun så litt kjent ut), og det får ikke du gjøre i morgen heller! :closedeyes: (Men så er jeg litt usikker på hvordan du ser ut da.. hmm..)

*Ler* Så flere sonenfolk på min vei, men føler det er skummelt å sprette opp og si: "Hei er du fra sonen?" Spesielt når jeg ikke har hund(=identitet) med meg :P Tenk om folk bare klør seg i hodet og heller lurer på om jeg kommer rett fra soning, og ikke sonen :P Søte hunder og hyggelig bergenser hadde du i hvert fall med deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* Så flere sonenfolk på min vei, men føler det er skummelt å sprette opp og si: "Hei er du fra sonen?" Spesielt når jeg ikke har hund(=identitet) med meg :P Tenk om folk bare klør seg i hodet og heller lurer på om jeg kommer rett fra soning, og ikke sonen :P Søte hunder og hyggelig bergenser hadde du i hvert fall med deg :P

Haha! Soning, sonen.. :P

Hehe, ja er det ikke fint å møte noen som snakker samme språk? :P Men skjønner hva du mener med hund = identitet altså. :lol: Kommer du i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Når MrsPowers tør, så tør du også! :lol: Nå har hun mast lenge og vel om at hun er sjenert, men jammen sann fikk vi da snakket litt vi også. Hun snudde ikke og løp andre vei da jeg spurte om hun var fra sonen (som om det er noe sted å komme fra liksom, men hun så litt kjent ut), og det får ikke du gjøre i morgen heller! :closedeyes: (Men så er jeg litt usikker på hvordan du ser ut da.. hmm..)

Haha, jeg er ikke så sikker på det! Jeg er NM i sjenert, men jeg skal ikke springe andre veien :P Hvordan jeg ser ut? Tja.. se etter ei som er overoppheta (jeg holdt på å gå i bakken i dag), med kamera (skal huske i morgen, sikkert speilrefleks), med ei venninne med mørkt hår og kanskje med en høy Sheltie (hun er høyere enn alle jeg så i dag). Bilder finnes også i bloggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man dobbelposter. Hihi, det er akkurat det som er problemet! Man kan jo ikke bare spørre om sånt! Eller, man kan jo, men :lol:

Edit: Når er det agility i morgen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Soning, sonen.. :P

Hehe, ja er det ikke fint å møte noen som snakker samme språk? :P Men skjønner hva du mener med hund = identitet altså. :lol: Kommer du i morgen?

Hehe. Nei, har forsømt eksamenslesingen i hele dag, og nå har jeg bare to lesedager igjen til eksamen, så må nok gjøre en innsats der. Lykke til i morgen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andrea:

Agilityen starter ti i morgen, takk og pris!

Så litt i bloggen din Andrea, men jeg finner ingen bilder som VIRKELIG avslører hvordan du ser ut, de er litt "diffuse" de som ligger der, litt sånn "til tolkning" liksom. Trenger litt mer å gå på, skjønner 'u! :P

Men du vet jo hvordan jeg ser ut (eller Tulla). Anyways; vi sitter i et mini-mini-telt i hjørnet av banen, der man kommer inn, rett under broen og sånt. Håper jeg. Håper ingen tar teltet vårt i natt. :P

MrsPowers:

Synd.. men eksamn er jo viktig det, skjønner jo såpass.. :rolleyes: (er liksom student selv, tror jeg..)

Du får ha lykke til med eksamen i alle fall! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
andrea:

Så litt i bloggen din Andrea, men jeg finner ingen bilder som VIRKELIG avslører hvordan du ser ut, de er litt "diffuse" de som ligger der, litt sånn "til tolkning" liksom. Trenger litt mer å gå på, skjønner 'u! :P

Men du vet jo hvordan jeg ser ut (eller Tulla). Anyways; vi sitter i et mini-mini-telt i hjørnet av banen, der man kommer inn, rett under broen og sånt. Håper jeg. Håper ingen tar teltet vårt i natt. :P

MrsPowers:

Synd.. men eksamn er jo viktig det, skjønner jo såpass.. :rolleyes: (er liksom student selv, tror jeg..)

Hoho, ikke i et badebasseng? :P

Jeg var der også i dag, og så minimalt med kjentfolk/soniser faktisk. Må være det at jeg gikk uten hund eller noe :P

Vi stilte som sagt ikke pga lus, så ikke noe resultater fra min side denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andrea:

MrsPowers:

10? hmm, hvordan skal jeg rekke alt? Tror jeg må prioritere enten Colliene eller Sheltiene. Må se noen av Sheltiene altså. Får spurte bort til agilityen etterpå. Men altså, da må jo deres telt stå like ved der vi satt i dag? :rolleyes:

Haha, er bildene diffuse faktisk :P Okej, har kanskje ikke så mange i bloggen, du får lete litt mer her da :P (jeg aner faktisk ikke hva som ligger der, men :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, ikke i et badebasseng? :P

Jeg var der også i dag, og så minimalt med kjentfolk/soniser faktisk. Må være det at jeg gikk uten hund eller noe :P

Vi stilte som sagt ikke pga lus, så ikke noe resultater fra min side denne gangen.

Haha, nei badebassenget fikk ligge i dag, men vi hadde det med altså! Vi hadde så bra kartong med vann så vi fikk dynket henne likevel.. :P Kanskje vi tar det frem i morgen, hvem vet? :closedeyes:

10? hmm, hvordan skal jeg rekke alt? Tror jeg må prioritere enten Colliene eller Sheltiene. Må se noen av Sheltiene altså. Får spurte bort til agilityen etterpå. Men altså, da må jo deres telt stå like ved der vi satt i dag? :rolleyes:

Haha, er bildene diffuse faktisk :P Okej, har kanskje ikke så mange i bloggen, du får lete litt mer her da :P (jeg aner faktisk ikke hva som ligger der, men :lol: ).

Øy! Det er jo kjempemasse sheltier på agilityen, jo! Trenger ikke gå på noen utstilling for å se de. Dessuten klarer de mer enn å bare løpe i ring også, i agility hopper de i tillegg nemlig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei badebassenget fikk ligge i dag, men vi hadde det med altså! Vi hadde så bra kartong med vann så vi fikk dynket henne likevel.. :P Kanskje vi tar det frem i morgen, hvem vet? :closedeyes:

Øy! Det er jo kjempemasse sheltier på agilityen, jo! Trenger ikke gå på noen utstilling for å se de. Dessuten klarer de mer enn å bare løpe i ring også, i agility hopper de i tillegg nemlig! :P

Hihi, jeg vet, jeg vet :lol: Min er flinkere til å hoppe enn å løpe i ring, for å si det sånn :P Men jeg må se halvsøsteren til Tessa i ringen skjønner du :P Spurter bort til dere etterpå jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg vet, jeg vet :lol: Min er flinkere til å hoppe enn å løpe i ring, for å si det sånn :P Men jeg må se halvsøsteren til Tessa i ringen skjønner du :P Spurter bort til dere etterpå jeg :P

Flottings! Når er hun i ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sheltieresultatene nådd meg alt..

BIR, Cacib: N Fin Uch Sommerville Scottish Boy

2 BHK, Cert: St. Kilda's That's The Spirit

3 BHK: Catoma's Boy Of Scotch

BIM, Cert og Norsk championat: S Uch Milward Sunflower

2 BTK: N Uch NordJV-06 Lyngvetun's Fame And Fortune

3 BTK: Kathimer's Barbara Streisand

4 BTK, BIR veteran: St. Kilda's Divine Heritage

CK også til Scarlet-Red's Tiny og muligens fler?

Håper det var greit at jeg la ut resultatene Scarlet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ganske så bra i rute i dag, og startet kl ti. Vi begynte med hopp, og der gikk ting bra, til og med slalåmen som det var noe rart med i går. Resultat: 1. premie, 6. plass (napp). Mange som gjorde det bra med andre ord. Agilityen var etterpå, og da var plutselig slalåmen på vrangen igjen, og resultatet ble en 2. premie og en 7. plass. Fatter og begriper ikke hva som skjedde. Jeg vedder hatten min på at hun går slalåmen kanonbra (som vanlig) i morgen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy fikk blått på lørdagen han <_< Dommeren likte han visst ikke overhodet, så det ble kort tid i ringen. (Heldigvis gikk det bedre på retrieverutstillingen!).

Man kan jammen lure på hva det er med dommere. Hunden forandrer seg jo ikke SÅ mye over natten (eller?). Men vi er jo alle enige om at dommeren i dag hadde "rett"! :P Så dere forresten da dere gikk i går, sånn litt i det fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...